Schudnij, poczuj się lepiej – przykładowe menu

Podziel się ze znajomymi :)
  • 116
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
    117
    Shares

Węglowodany rafinowane i tłuszcze nasycone nie są jedynymi winowajcami powodującymi skok masy. Spożywany codziennie cukier może być tak samo winny. Choć umiarkowane spożycie cukru nie stanowi żadnego zagrożenia dla zdrowia, przeciętny człowiek zjada go o wiele za dużo – może nawet o tym nie wiedząc.

Popularność produktów spożywczych zawierających dodatek cukrów, takich jak napoje gazowane, płatki śniadaniowe, jogurtów smakowych i słodyczy, znacząco przyczynia się do nadmiaru cukru w organizmie. Innym źródłem cukru są proste węglowodany. Żywność, taka jak miód, klarowne soki owocowe, rodzynki, mango i banany są bogate w węglowodany proste. Zazwyczaj myślimy o nich, że są zdrowe. Owszem są, ale z umiarem i dla osób bez problemów metabolicznych np. insulinooporność czy cukrzyca typu 2 , ponieważ ciało szybko przemienia proste węglowodany na energię, powodując nagłe skoki poziomu cukru we krwi, które mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie.

 

Nadmierna konsumpcja cukru utrudnia również odpowiednie odżywienie organizmu. Objawy przedawkowania cukru mogą obejmować napady nadpobudliwości i w konsekwencji zmęczenie (po skoku cukru następuje jego spadek), drożdżyce, depresje, bóle głowy, przeziębienia, dolegliwości ze strony zatok, dezorientacje psychiczne i senność. Przewlekły nadmiar cukru może również zwiększać ryzyko wystąpienia cukrzycy i chorób serca, a także promować postęp raka, zwłaszcza raka piersi.

Spożycie cukru i przyrost masy ciała

Podczas spożywania dużej ilości cukru, organizm przekształca na energię takie jego ilości, jakie potrzebuje i magazynuje resztę w postaci tkanki tłuszczowej. Ogrom spożywanego cukru podróżuje do jelit, gdzie negatywnie wpływa na florę jelitową. Gdy jesteś uzależniony od cukru, organizm konwertuje go w niechciany tłuszcz na najwyższych obrotach. Ostatecznie ten tłuszcz zaczyna pojawiać się na talii, biodrach, udach czy twarzy.

Zerwij z uzależnieniem całkowicie 

Jest prawie niemożliwe, aby przełamać swoje uzależnienie od cukru, jeśli nie skończy się z nim za jednym zamachem. Podczas próby wyeliminowania cukru w diecie, wielu ludzi doświadcza klasycznych objawów odstawienia charakterystycznych dla uzależnień: smutku, bólu głowy, mdłości, zmęczenia i silnej chęci na rzecz, od której jest się właśnie uzależnionym.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.