10 sposobów na naturalne zrównoważenie poziomu hormonów

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hormony odgrywają bardzo ważną rolę w naszym życiu – wpływają one na wiele procesów w organizmie. Bardzo często brak równowagi hormonalnej jest spowodowany przez zmianę w estrogenach ( występuje częściej u kobiet niż u mężczyzn ). Zmiany hormonalne występują zwykle w okresie dojrzewania, miesiączki, ciąży i menopauzy.

Do tego czynniki takie jak: zaawansowany wiek, nieodpowiednia dieta, zbyt dużo lub zbyt mało ćwiczeń, wyczerpanie nadnerczy, stres, brak snu, pigułki antykoncepcyjne, toksyny i chemikalia takie jak pestycydy przyczyniają się do zaburzenia równowagi hormonalnej.

Typowe objawy zaburzeń hormonalnych to niepokój, drażliwość, wahania nastroju, bezsenność, zmęczenie, problemy z wagą, nadmierne owłosienie lub utrata włosów, migrena, niski popęd seksualny, tłusta lub sucha skóra, trądzik, nadmierne uczucie głodu, zespół napięcia przedmiesiączkowego, bezpłodność.

Hormony wpływają na funkcje metaboliczne. Zwróć uwagę na proste odczucia takie jak głód, czy pragnienie. Jeśli wydaje ci się, że są wyolbrzymione – hormony na pewno nie są w równowadze.

<
Do łagodzenia objawów nierównowagi hormonalnej można używać naturalnych środków domowych i ziół. Domowymi sposobami można nawet pomóc przywrócić równowagę hormonalną. Ważne jest jednak, aby skonsultować się z lekarzem w celu prawidłowej diagnozy i leczenia.

Zachowaj wszelkie środki ostrożności szczególnie gdy jesteś wrażliwy na zmiany hormonalne i przechodziłeś takie choroby jak mięśniak macicy, endometriozę, raka piersi, raka macicy lub raka jajnika.

Jak nie chorować ? W pierwszej kolejności zadbaj o jelita !

Poniżej lista 10 domowych sposobów na łagodzenie zaburzeń równowagi hormonalnej.

1. Kwasy Omega-3

Omega-3, kwasy tłuszczowe odgrywają ważną rolę w produkcji hormonów, dlatego są bardzo przydatne w ich równoważeniu.

Są one szczególnie korzystne dla kobiet, ponieważ pomagają zmniejszyć bóle miesiączkowe i objawy menopauzy. Ze względu na właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne, kwasy tłuszczowe omega-3 tłuszcze mają ogromny wpływ na ogólny stan zdrowia.

Dobrymi źródłami kwasów omega-3 kwasów tłuszczowych są tłuste ryby, nasiona lnu, nasiona chia, orzechy włoskie, nasiona soi, tofu, dyni i oliwa z oliwek. .

Można też po konsultacji z lekarzem skorzystać z gotowych suplementów omega-3. Ogólna dawka wynosi 500 mg na dzień.

Siemię lniane- obniża cholesterol, działa regenerująco i wzmacniająco, łagodzi objawy menopauzy

2. Korzeń Maca

Korzeń Maca jest adaptogenem, który zwiększa normalną produkcję hormonów. Pomaga również odwrócić niedoczynność tarczycy, zwiększa płodność i wpływa korzystnie na libido.

Jest dobrym źródłem wapnia, potasu, magnezu, żelaza, jodu, fosforu, cynku, niezbędnych kwasów tłuszczowych, białka, błonnika i steroli. Zwiększa energię i witalność.

Wymieszaj ¼ łyżeczki sproszkowanego korzenia maca w szklance wody, soku, herbaty ziołowej, smoothie lub jogurtu.

Spożywaj go codziennie, stopniowo ciągu kilku tygodni zwiększaj ilość korzenia maca do 1 lub 2 łyżeczek. Kontynuuj kurację co najmniej przez kilka miesięcy.

3. Niepokalanek pospolity

Niepokalanek pospolity jest swoistym tonikiem hormonalnym dla kobiet i naśladuje uspokajające działanie progesteronu. Stymuluje przysadkę, a tym samym reguluje równowagę poziomu estrogenu i progesteronu.

Niepokalanek pospolity jest uważany za doskonały środek do zmniejszenia zespołu napięcia przedmiesiączkowego i leczenia innych problemów menstruacyjnych. Reguluje również owulację i wspomaga płodność. Naturalny antyandrogen może obniżać poziom testosteronu i chronić przed rakiem prostaty.

Zażywaj kapsułki lub proszek ( około 400 do 500 mg ) codziennie przez co najmniej kilka miesięcy, dopóki nie zauważysz efektów. Dla prawidłowego dawkowania skonsultuj się z lekarzem.

Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość 


Uwaga: Niepokalanek pospolity może spowodować u niektórych kobiet obfitsze krwawienia. Nie należy przyjmować tego zioła w czasie ciąży, podczas przyjmowania leków na depresję lub jako zamiennika hormonów.

4. Witamina D

Witamina D wpływa na przysadkę mózgową, która produkuje szeroką gamę hormonów. Może pomóc złagodzić objawy związane z niskim poziomem estrogenów. Ma to wpływ na wagę i apetyt. Niedobór tej witaminy może prowadzić do nieprawidłowego uwalniania parathormonu w gruczole przytarczycznym.

Kilka minut dziennie na słońcu może być kluczowe dla organizmu w kwestii naturalnego wytworzenia witaminy D.

Można też jeść odpowiednie produkty takie jak tłuste ryby, olej z wątroby dorsza, które są bogate w witaminę D.

Innym rozwiązaniem jest podjęcie suplementacji witaminą D. Dla prawidłowego dawkowania, należy skonsultować się z lekarzem.

 

Jak witamina D3 i K2 wpływa na organizm – 10 faktów

5. Ćwiczenia fizyczne

Angażowanie się w aktywność fizyczną jest świetnym sposobem na zrównoważenie hormonów. Ćwiczenia oddziałują na produkcję hormonów. Obniżają poziom kortyzolu. Kortyzol jest hormonem stresu, który blokuje estrogen i jest szkodliwy dla ogólnego stanu zdrowia.

Regularne ćwiczenia powodują uwalnianie substancji chemicznych w mózgu, które poprawiają nastrój. Brak równowagi hormonalnej często powoduje wahania nastroju. Nie trzeba dodawać, że ćwiczenia pomagają w utrzymaniu prawidłowej wagi ciała.

Unikaj treningów dłuższych niż 40 minut, ponieważ mogą one zwiększyć poziom kortyzolu.

Pływanie, spacery, jogging czy inne ćwiczenia 20 do 30 minut dziennie co najmniej kilka razy w tygodniu będą najlepszym rozwiązaniem.

Można również spróbować jogi i ćwiczeń relaksacyjnych, które stymulują funkcje hormonów i zmniejszają stres.

6. Olej kokosowy

Olej kokosowy jest kolejnym skutecznym naturalnym środkiem do bilansowania hormonów. Jest szczególnie użyteczny dla pacjentów z niedoczynnością tarczycy ze względu na średniej długości łańcuch kwasów tłuszczowych.

Olej kokosowy pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi, wzmacnia odporność, przyspiesza metabolizm i sprzyja utracie masy ciała i chroni przed chorobami serca.

Jedz 2 do 3 łyżek dziennie oleju kokosowego przez co najmniej kilka miesięcy. Można go stosować do smażenia gdyż nie wytwarza szkodliwych związków podczas podgrzewania.

 

ZASKAKUJĄCE FAKTY NA TEMAT OLEJU KOKOSOWEGO

 

7. Kozieradka

Nasiona kozieradki zawierają fitoestrogen o nazwie diosgenina. Uważa się, że mają działanie estrogenne. Zielarze często zalecają te zioła na zwiększenie laktacji i naturalne powiększenie piersi.

Nasiona te pomagają również zwiększyć metabolizm glukozy, a zatem okazują się przydatne diabetykom do obniżenia poziomu cukru we krwi i złagodzenia zaburzeń związanych z otyłością.

Wsyp 1 łyżeczkę nasion kozieradki do filiżanki gorącej wody i pozostaw na około 15 minut. Odcedź i pij taką herbatę 2 lub 3 razy dziennie. Możesz też dodać trochę miodu i soku z cytryny do smaku.

Inną opcją jest przyjmowanie tego zioła w postaci suplementu. Dla prawidłowego dawkowania należy skonsultować się z lekarzem.

8. Bazylia azjatycka

Bazylia jest kolejnym doskonałym lekarstwem na zrównoważenie hormonów. Działa jak naturalny adaptogen. Pomaga obniżyć poziom kortyzolu. Wysoki poziom kortyzolu niekorzystnie wpływa na tarczycę, jajniki i trzustkę. Bazylia polepsza jasność umysłu i poprawia nastrój.

Wystarczy jeść codziennie kilka listków bazylii przez co najmniej kilka miesięcy.

Można również pić herbatę z bazylii ( z zagotowanych liści bazylii ). Można pić do 3 filiżanek dziennie tego roztworu.

Inną opcją jest zażywanie tego zioła w postaci suplementu ( od 250 do 500 mg na dzień ). Suplementację skonsultuj z lekarzem.

9. Żeń-szeń

Żeń-szeń azjatycki, znany również jako czerwony żeń-szeń koreański pomaga regulować nadnercza, które produkują hormon stresu. Działa jak adaptogen – pomaga zachować równowagę hormonalną w organizmie.

Badania sugerują, że to zioło również może być użyteczne w łagodzeniu niektórych objawów menopauzy. Może pomóc zwiększyć produkcję spermy i ruchliwość plemników.

Zioło to powinno być podejmowane w cyklach. Zażywaj je w następującej dawce : 200 do 400 mg ekstraktu z żeń-szenia azjatyckiego ( standardowo powinien zawierać co najmniej 4 procent ginsenozydów ) dziennie przez okres od 2 do 3 tygodni. Następnie powinna nastąpić 3 tygodniowa przerwa i potem można wrócić do picia ekstraktu

Okres kuracji żeń-szeniem powinien trwać do 3 miesięcy.

Uwaga: To zioło może wchodzić w interakcje z niektórymi lekami oraz nasilać działanie pobudzające i obniżać stężenie cukru we krwi. Przed jego przyjęciem skonsultuj się z lekarzem.

10. Ashwagandha

Ashwagandha – Witania ospała jest popularnym ajurwedyjskim ziołem, które pomaga zwiększyć energię i zmniejszyć stres i zmęczenie.

Ponadto, pomaga przywrócić równowagę hormonalną organizmu, ponieważ działa jak adaptogen i zmniejsza poziom kortyzolu. Zwiększa produkcję dehydroepiandrosteronu ( DHEA ), testosteronu i androgenów. Pomaga poprawić funkcjonowanie tarczycy.

Należy zażywać po 300 mg tego zioła dwa razy na dobę przez kilka miesięcy. Skonsultuj się z lekarzem.

To zioło pomoże Ci obniżyć poziom kortyzolu i zrównoważyć hormon T4

Dodatkowe wskazówki

  • Jedz zdrowe tłuszcze, takie jak te obecne w awokado.
  • Wybieraj żywność ekologiczną.
  • Jedz warzywa bogate w błonnik i inne składniki odżywcze: kapustę, brokuły i brukselkę. Roślinne składniki odżywcze zwiększają zdolności odtruwające wątroby, a więc przyczyniają się do wypłukiwania toksyn z organizmu.
  • Gdy masz do czynienia z objawami menopauzy, jedz fermentowane produkty sojowe. Jednak soja nie jest dobra dla osób cierpiących na niedoczynność tarczycy.
  • Wyeliminuj rafinowane węglowodany z diety poprzez unikanie pokarmów przetworzonych.
  • Ogranicz spożycie kofeiny, ponieważ zwiększa poziom kortyzolu, który spowalnia czynność tarczycy.
  • Panuj nad stresem i zadbaj o swój sen.
  • Omijaj syntetyczne hormony takie jak pigułki antykoncepcyjne.

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz