Kiedyś myślałem, że wszystkie choroby, które nas dopadają są spowodowane czynnikami genetycznymi, idąc głębiej w las zrozumiałem, że jest to istotna kwestia ale nie najważniejsza. Genetykę możemy porównać do nabitego pistoletu, ale to czy pociągniemy za „cyngiel” zależ w 100% od Nas.

Dieta to 70% sukcesu

Kwestię prawidłowych nawyków żywieniowych poruszaliśmy już wielokrotnie na tym kanale i oczywiście jest to najważniejsza sprawa aby utrzymać nasze zdrowie w idealnej kondycji a bardzo często w pewnych przewlekłych chorobach spersonalizowana dieta poparta ziołolecznictwem może zadziałać cuda.

Stres ogranicza niesamowite działanie diety

Życie człowieka, którego dieta jest zbilansowana może przynieść mizerne efekty jeżeli w życiu tej osoby znajduje się przewlekły stres

 Stres i brak diety to równia pochyła do przedwczesnej śmierci   

Stres powoduje cukrzycę II i insulinooporność

Przewlekły stres podnosi poziom cytokin pro zapalnych tym samym może zniszczyć receptory insulinowe odpowiedzialne za wchłanianie glukozy do tkanek. W takiej sytuacji rośnie poziom glukozy naczczo i wolnej insuliny w osoczu krwi, jest to tragiczny stan w naszym ciele, który przyczynia się do  cukrzycy II i insulinooporność.

Stres powoduje problemy z tarczycą

Przewlekły stres nadwyręża nasze nadnercza, przewlekle wydziela kortyzol i noradrenalina powodują, że ten narząd po kilku latach nieświadomego stresu (pamiętaj stres to nie tylko śmierć bliskiego ale również za ostry trening, konserwanty w diecie, papierosy, narkotyki, cukier i tłuszcze trans ) zaczynają słabnąć! Brak odpowiedniej ilość hormonów produkowanych przez tarczycę wpływa bezpośrednio na pracę naszej tarczycy

Stres niszczy twoje serce

Doświadczanie zbyt dużego stresu, zbyt długo, to po prostu „zabójstwo” na sercu. Zwiększa ryzyko pojawienia się choroby serca, wysokiego ciśnienie krwi, bólu w klatce piersiowej lub arytmii. Na dłuższą metę, wysokie ciśnienie krwi zwiększa również ryzyko wystąpienia udaru mózgu lub zawału serca.

Stres powoduje, że zaczynasz tyć

Jeśli masz nadwagę lub otyłość, przyczyną może być stres. Kiedy jesteś pod wpływem stresu, organizm uwalnia kortyzol – hormon, który podjudza apetyt na cukier i żywność o wysokiej zawartości tłuszczu. Długotrwały stres lub zmartwienie powoduje „zmęczenie” nadnerczy, co z kolei skutkuje reakcją organizmu w postaci zwiększonego magazynowania tłuszczu i zwiększenia wymiarów komórek tłuszczowych, a to w efekcie prowadzi do nadwagi.

Warto przeczytać  6 chorób, które mogą być skutkiem braku snu

Badanie opublikowane w 2008 roku w Nutrition sugeruje, że przewlekły stres może być przyczyną przyrostu masy ciała, głównie u mężczyzn. Zajadanie stresu może być jednym z czynnikówprzyczyniających się do rozwoju otyłości.

Inne badanie odnośnie cukrzycy i otyłości opublikowane w 2009 roku w Current Opinion in Endocrinology wykazuje, że przewlekły stres w połączeniu z dodatnim bilansem energetycznym, może przyczynić się do zwiększonego ryzyka wystąpienia otyłości (zwłaszcza odkładania się tłuszczu w górnych partiach ciała),  i innych chorób metabolicznych.

Inne ciekawe badanie opublikowane w 2015 roku w Preventive Medicine wykazuje, że młode kobiety, które doświadczają stresu z powodów rodzinnych, a konkretnie spowodowanego problemami z najbliższymi i finansami, są wielokrotnie bardziej narażone na otyłość przed 18 rokiem życia. 

Stres powoduje, że masz zgagę i często boli cię „BRZUCH”

Stres może zakłócić sprawne działanie układu trawiennego i prowadzić do przewlekłego stanu zapalnego z powodu wzmożonego wydzielania pewnych hormonów, przyspieszonego bicia serca i przyspieszonego oddech. Może to prowadzić do niestrawności, bólu brzucha, wzdęć, nudności i wymiotów. W rzeczywistości, istnieje korelacja pomiędzy stresem i problemami żołądkowo-jelitowymi (stres może wywołać lub pogorszyć objawy żołądkowo-jelitowe i odwrotnie).

W 2000 roku w czasopiśmie Gut opublikowano wyniki badań odnośnie powiązań pomiędzy stresującymi sytuacjami życiowymi a przewlekłymi schorzeniami układu pokarmowego typu refluks żołądkowo-przełykowy, choroba zapalna jelit, zaburzenia czynnościowe przewodu pokarmowego i choroba wrzodowa.

Zawsze gdy dopadnie cię stres stosują te metody

Bardzo często po  intensywnym dniu, gdy leżę już w łóżku zamiast zamknąć oczy i nie myśleć już o niczym zalewa mnie potok informacji, zaczynam analizować co zdarzyło się w ciągu dnia i co mam zrobić jutro. Ten nawyk, jest bardzo praktyczny i wyrabia nawyk skrupulatności i logicznego myślenia, ale często bardzo trudno uciąć tą gonitwę myśli.

Często dochodziło do sytuacji, że usypiałem ok. 4:00 a o 7:00 wstawałem do pracy nie wyspany, nie zregenerowany w podłym humorze.

Warto przeczytać  PRZEPIS na cytrynowo- jagodowy "chlebek" PALEO!

Kiedyś czytając książkę na temat akupresury i relaksu organizmu napotkałem na tą prostą metodę, która ma blisko 5000 lat.

Oto co musisz zrobi:

  1. znajdź punkt między brwiami na czole
  2. masuj ten punkt przez 45 sekund
  3. dociskając punkt palcem koncentruj się na delikatnym bólu jaki kumuluje się w miejscu ucisku.
  4. gdy ściągniesz palec, poczujesz delikatne mrowienie rozchodzące się od miejsca ucisku, w stronę uszów aż do tylnej części głowy.

Według ekspertów medycznych, masowanie tego punktu pomaga przy przewlekłym zmęczeniu, a ponadto:

  • usprawnia przepływ krwi
  • zmniejsza napięcie mięśniowe
  • pobudza wydzielanie endorfin
  • łagodzi ból
  • zmniejsza przekrwienia nosa

Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość

Najczęściej masowałem :

 

Nie pozwól, by stres Cię przezwyciężył, może on źle wpływać na zdrowie. Jedną z rzeczy,które można zrobić, aby złagodzić stres, jest wykonywanie prostego masażu. W tym filmie jest przedstawione, jak zrobić prosty masaż dłoni. Poczujesz się od razu lepiej. Masaż ten pomoże także złagodzić bóle głowy.

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA