Witajcie 馃檪 聽w ko艅cu zebra艂em si臋 aby ruszy膰 z cyklem artyku艂贸w, kt贸re wyja艣ni膮 Wam 聽najbardziej prawdopodobnych przyczyn聽:

  1. Braku utraty wagi
  2. Z艂ego samopoczucia w tym zaburze艅 psychicznych
  3. Problem贸w ze snem i regeneracj膮
  4. Problem贸w聽trawiennych

Poni偶sze wskaz贸wki nie s膮 dedykowane tylko dla os贸b, kt贸re nie mog膮 pozby膰 si臋, celulitu, nadmiaru tkanki t艂uszczowe oraz nadmiaru wody, ale聽s膮 r贸wnie偶 艣wietn膮 baz膮 dla ludzi, kt贸rzy pragn膮 :

  • Poprawi膰   szybko艣膰 regeneracji  i wzorce snu
  • Zminimalizowa膰  problemy trawienne  (wzd臋cia, zgaga, wyd臋cie brzucha po ka偶dym jedzeniu )
  • Zminimalizowa膰 problemy聽  metaboliczne, hormonalne lub autoagresywne  
  • Rozpocz膮膰 przygod臋 z  racjonalnym od偶ywianiem , ale przera偶a ich dezinformacja jaka panuje w internecie
  • By膰 lepszymi 聽 sportowcami   a ich celem jest maksymalizacji liczby jednostek, treningowych w ci膮gu tygodnia (sztuki walki, cross, kulturystyka )
  • Przyspieszy膰 regeneracj臋聽po kontuzjach ( z艂amaniach, zerwaniach, zwichni臋ciach ) lub innych ci臋偶kich chorobach, po kt贸rych ich聽organizm zosta艂a nadszarpni臋ty i wymaga szybkiej rewitalizacji.
  • Usun膮膰 problemy dermatologiczne聽(egzemy, przebarwienia, przet艂uszczaj膮ca lub s艂ucha sk贸ra )
  • Pozby膰 si臋  paso偶yt贸w 聽oraz oczy艣ci膰 organizm z  toksyn , z艂og贸w i innych niechcianych element贸w przemiany materii

Dlaczego punktem wyj艣cia wiedzy prezentowanej 聽w tym cyklu artyku艂贸w b臋dzie nasz uk艂ad pokarmowy a dok艂adnie wiedza na temat naszych聽jelita ?

85% Hormon贸w szcz臋艣cia produkowane jest w jelitach
98
80% Odporno艣ci znajduje si臋 w jelitach

 

Zacznijmy od skali聽problemu ?

Punktem odniesienia wszystkich wskaz贸wek s膮 dramatyczne聽statystyki, badania oraz praktyczna wiedza ekspert贸w z dziedziny medycyny 偶ywienia, kt贸re pokazuj膮 jak  czynniki 艣rodowiskowe ,  brak 艣wiadomo艣ci   na temat jedzenia oraz  profilaktyki zdrowotnej  pogarsza nasze parametry zdrowotne a dok艂adnie jak niszczy nasz uk艂ad pokarmowy, powoduje przewlek艂e stany zapalne i aktywuje geny odpowiedzialne za choroby wsp贸艂czesnego „cywilizowanego” 艣wiata.

Epidemia聽oty艂o艣ci, kt贸ra w wi臋kszo艣ci przypadk贸w 聽determinuje plag臋 nowotwor贸w, cukrzycy typu II, chor贸b autoagresywnych (odporno艣ciowych) czy patologicznych stan贸w naszego uk艂adu pokarmowego, nie聽tylko spowodowana jest  nadmiernym spo偶ywaniem kalorii , ale r贸wnie偶 produktami, kt贸re determinuj膮 stany zapalne i聽niszcz膮 flor臋 jelitow膮. Szacuje si臋, 偶e rocznie na raka jelita grubego w POLSCE zapada :

19, 438 os贸b z czego 11, 3500 umiera

Przera偶aj膮cy jest fakt, 偶e najcz臋艣ciej na nowotwory zapadaj膮 osoby mi臋dzy  20-34 rokiem 偶ycia. 

Je偶eli ta tendencja si臋 utrzyma i nasze spo艂ecze艅stwo nie wprowadzi 艣wiadomych zmian dotycz膮cych od偶ywiania w naszym kraju 聽do 2030 roku

Nowotw贸r聽odbytnicy wro艣nie o 90% a nowotw贸r 聽okr臋偶nicy a偶 o 124%

https://www.ueg.eu/publications/

Dlaczego chorujemy i tyjemy ?

Wieloletnie stany zapalne, kt贸re utrzymuj膮 si臋 w naszym organizmie s膮 prekursorami wszystkich chor贸b cywilizacyjnych. Jak by艣my przeanalizowali 藕r贸d艂o choroby wysz艂o by, 偶e ok. 90% sw贸j pocz膮tek聽ma w mikro聽stanach聽zapalnych, kt贸re ewoluowa艂y na przestrzeni lat w przewlek艂e stany/choroby takie jak :聽聽zawa艂, udar m贸zgu, cukrzyca, choroby nowotworowe, degeneracja staw贸w, choroba Alzheimera.

Aby nie doprowadzi膰 do takiej sytuacji nale偶y co najmniej raz w roku bada膰 krew pod k膮tem wska藕nik贸w zapalnych CRP, OB i homocysteina. Tutaj przesy艂am link do produkt贸w, kt贸re warto wprowadzi膰 do waszej diety : Lista

 

W pierwszej kolejno艣 wyeliminuj :

Syrop glukozowo- fruktozowy i nadmiar glukozy , znany zamiennik cukru wykorzystywany w przemy艣le na szerok膮 skal臋 ze wzgl臋du na jego nisk膮 cen臋. Ma ciek艂y stan skupienia dlatego 艂atwo go miesza膰 i rozpuszcza膰. Nie ulega procesowi krystalizacji oraz hamuje rozw贸j drobnoustroj贸w. Gotowy roztw贸r zawiera 55% fruktozy, 42% glukozy i 3% wy偶szych sacharyd贸w.

Nie dostarcza organizmowi 偶adnych sk艂adnik贸w od偶ywczych Damian Wiatrowski

Obni偶a wra偶liwo艣膰 organizmu na leptyn臋, posiada wysoki indeks glikemiczny. Jego negatywne dzia艂anie na organizm mo偶e doprowadzi膰 do insulinooporno艣ci i zachorowania na cukrzyc臋 typu 2. Spo偶ywanie produkt贸w zawieraj膮cych syrop glukozowo- fruktozowy przyczynia si臋 do powstawania w organizmie stan贸w zapalnych, podwy偶szonego ci艣nienia krwi oraz chor贸b serca i zachorowa艅 na nowotwory.

Warto przeczyta膰  10 pokarm贸w produkowanych w Chinach, kt贸re s膮 wype艂nione plastikiem, pestycydami i chemikaliami powoduj膮cymi raka.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4245304/

Oto kilka najpopularniejszych grup, dost臋pnych na rynku produkt贸w spo偶ywczych o wysokiej zawarto艣ci syropu glukozowo-fruktozowego:

1. Jogurty i serki

 

2. Pieczywo bezglutenowe

3. Suszone warzywa/owoce

4. Popularne s艂odycze/ przek膮ski

5. Gotowe sosy i syropy

6. Batony Musli

7. Kefiry i ma艣lanki

8. Soki i napoje

9. P艂atki 艣niadaniowe

10. Ketchup

Nap贸j Cukier w 1 litrze napoju Kostki cukru w 1 litrze napoju (kostka=5g)

Coca-cola 106g 21,2 kostki
Dr Pepper聽 69g 13,8 kostki
Cherry Coke 106g 21,2 kostki
Schweppes Tonic 89g 17,8 kostki
Pepsi 110 g 22 kostki
Tiger (energy drink) 108g 21,6 kostki
Powerade (nap贸j izotoniczny) 33g 6,6 kostki
Mirinda 129g 25,8 kostki
Lipton Ice tea 69g 13,8 kostki
Mountain dew 124g 24,8 kostki
Oran偶ada Hellena 91g 18,2 kostki
Fanta pomara艅czowa 92g 18,4 kostki
Sprite 100g 20 kostek
Fanta cytrynowa 112g 22,4 kostki
Kinley tonic 94g 18,8 kostki
Nestea 75g 15 kostek
Tymbark nap贸j wi艣nia-jab艂ko 100g 20 kostek
Polococta 100g 20 kostek
Burn (energy drink) 66g 13,2 kostki
Red bull (energy drink) 108g 21,6 kostki
Lemoniada Tymbark 15,2g 3,04 kostki
Pepsi twist 117g 23,4 kostki
7Up 107g 21,4 kostki

cukier2

Black Energy 鈥 ok. 6,5 艂y偶eczki cukru

 

A co z napojami dla dzieci???

Ot贸偶 dla por贸wnania popularny sok 鈥濳ubu艣鈥 鈥 jedna szklanka 250ml zawiera 26,25g cukru, a 鈥濳ubu艣 Waterrr鈥 to m贸j faworyt 5 艂y偶eczek (25g) w jednej butelce- reklamowany jako WODA czyli co艣 co mo偶na pi膰 ca艂y czas! Podobnie 鈥濳ubu艣 Play!鈥- 7 艂y偶eczek cukru w szklance!. Szok!

cukier3

W drugiej kolejno艣ci wyeliminuj

Jakie produkty s膮 potencjalnie rakotw贸rcze opr贸cz nutelli ? Lista 50 produkt贸w

Jak ju偶 wiecie Europejski Urz膮d ds. Bezpiecze艅stwa 呕ywno艣ci alarmuje, 偶e w Nutelli i wielu innych produktach Ferrero znajduj膮 si臋 czynniki KANCEROGENNE. http://wp.me/p4vKfy-21k

Kilka s艂贸w wyja艣nienia.

Napisa艂em tego newsa poniewa偶 uradowa艂 mnie fakt, 偶e w ko艅cu odpowiednie instytucj臋 wzi臋艂y si臋 za ten globalny absurd, kt贸ry dotyczy produkt贸w przetworzonych!
Niech Europejski Urz膮d ds. Bezpiecze艅stwa 呕ywno艣ci raczy przeczyta膰 co znajduje si臋 w mlekach i kaszkach dla najm艂odszych.

Pami臋tajcie, Ka偶dy olej ma inn膮 temperature dymienia. np.

olej palmowy 220
olej kokosowy 185鈥205
smalec 121-218
mas艂o klarowane 200-205 掳C.
Podgrzanie oleju powy偶ej tych warto艣ci powoduje zmien臋 strukturaln膮 oleju. W skr贸cie zamiana struktury cis na trans.
 Wszystkie oleje trans z wyj膮tkiem (CLA) s膮 rakotw贸rcze! 
W wi臋kszo艣ci jest to olej ro艣linny rafinowany czyli dok艂adnie to samo co olej palmowy rafinowany  (rakotw贸rczy)  w :
– nutelli
– czekoladach
– frytkach
– KFC
– Chipsy
– Paluszki
– Ciastka na wag臋
– M&M-sach
– 90% przetworzonych produkt贸w !

Polskie Produkty聽

Aksam
-Orzeszki Beskidzkie Aksam –聽cz臋艣ciowo utwardzony olej palmowy
Alpen Gold
-Mleczna czekolada karmelowa Alpen Gold – t艂uszcz ro艣linny utwardzony

Alpenliebe
-strawberry with chocolate – utwardzony olej ro艣linny
-Mix dropsy – utwardzony olej ro艣linny

Aviko
-Pieczone Ziemniaczki mro偶one – utwardzony olej ro艣linny

Bahlsen
-Herbatniki HIT – 聽utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Bakalland
-P艂atki pe艂noziarniste truskawkowe聽Bakalland –聽utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Baton zbo偶owy Bakalland Ba! Banan – utwardzony t艂uszcz ro艣linny,聽utwardzony t艂uszcz palmowy

Benus
-Bu艂ka tarta pszenna luksusowa Benus 聽– utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Bomilki
-Karmelki o smaku mlecznym Bomilki 聽–聽聽t艂uszcz ro艣linny utwardzony

Burger Bar
-Kotlety r贸偶ne rodzaje – t艂uszcz palmowy utwardzony

Charlotte
-Czekoladki nadziewane聽Charlotte聽– utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Chipita
-Croissant 7days –聽cz臋艣ciowo utwardzone t艂uszcze ro艣linne

Cremona
-艢mietankowa Classic Zabielacz do kawy i herbaty Cremona聽– utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Danone
– Mleczny start, kaszka oraz kanapka –聽utwardzony t艂uszcz ro艣linny

DecoMorreno
-Chocolatta hot milky Nap贸j czekoladowy instant DecoMorreno La Festa – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Czekoladowe babeczki w proszku – t艂uszcz ro艣linny utwardzony


Delecta
Bita 艣mietana w proszku Delecta –聽utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Delecta Kostka kokosowa – t艂uszcz ro艣linny utwardzony


Dr Gerard
-Wafelki r贸偶ne rodzaje Dr Gerard – utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Dr. Oetker
-Pizza Riga聽Dr. Oetker – utwardzone t艂uszcze ro艣linne
-S艂odka Chwila Mleczny Ry偶 Dr. Oetker聽– utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-S艂odka Chwila Budy艅 Dr. Oetker –聽utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Kremy do tort贸w Dr. Oetker – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Pizza Ristorante Dr. Oetker – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
– Sernik na zimno Dr. Oetker –聽olej ro艣linny palmowy ca艂kowicie utwardzony
-Bita 艣mietana w proszku聽Dr. Oetker –聽utwardzony t艂uszcz ro艣linny

E.Wedel
-Baton Bajeczny E.Wedel –聽t艂uszcz ro艣linny cz臋艣ciowo utwardzony
– Czekolada mleczna toffi E. Wedel – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Torcik Wedlowski聽– t艂uszcz ro艣linny cz臋艣ciowo utwardzony


Elitesse
-Wafelek Elitesse – utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Felix
-Mas艂o orzechowe z kawa艂kami orzech贸w – t艂uszcz ro艣linny utwardzony


Fruittella
-Mix 呕elk贸w – utwardzony olej ro艣linny

Funtastic
-Wraps Tortilla Funtastic –聽t艂uszcz ro艣linny utwardzony

Gellwe
-Bita 艣mietana w proszku Gellwe –聽utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Polewa orzechowa聽– t艂uszcz ro艣linny cz臋艣ciowo utwardzony


Granex
-Przek膮ska Granex – utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Goplana
-Wafel Grze艣ki Goplana – utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Grycan

-Lody Grycan – utwardzony t艂uszcz kokosowy


Hortex
-Risotto聽Stimeria聽r贸偶ne rodzaje Hortex – utwardzony t艂uszcz palmowy
Szpinak w sosie 艣mietanowym Hortex –聽t艂uszcz ro艣linny utwardzony,聽t艂uszcz palmowy utwardzony

Jutrzenka
-Dra偶e mleczne Jutrzenka – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Je偶yki Jutrzenka, ciastka i batony
-Jutrzenka Wafle Familijne – t艂uszcz ro艣linny utwardzony


Kopernik
-Wafel teatralny – utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Koral
-Lody/Rolady lodowe Koral ro偶ne rodzaje – cz臋艣ciowo utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Lajkonik
-Krakersy koktajlowe聽– olej ro艣linny utwardzony


Lay’s
-Chipsy ziemniaczane Lay’s –聽cz臋艣ciowo utwardzony olej sojowy

Lubella
-Sos warzywny Lubella –聽utwardzony t艂uszcz ro艣linny

艁owicz
-Flaki po zamojsku 艁owicz –聽t艂uszcz palmowy utwardzony
-Go艂膮bki w sosie pomidorowym 艁owicz –聽t艂uszcz ro艣linny utwardzony
-Flaki wo艂owe w rosole 艁owicz –聽t艂uszcz ro艣linny utwardzony

Mamut
-Grzanki tradycyjne, grzanki pszenne – t艂uszcz ro艣linny utwardzony-palmowy


Mark
-S臋kacz mazurski Mark –聽oleje ro艣linne i t艂uszcze ro艣linne utwardzone

Mars
-Baton Snickers – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
– Baton Twix – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-M&M’s – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-MilkyWay ameo CrispyRolls聽– t艂uszcz ro艣linny utwardzony


Mentos
– Mentos –聽t艂uszcz ro艣linny utwardzony

Mieszko
-Kokoski Mieszko – t艂uszcz ro艣linny utwardzony
-Mieszanka czekoladek Mieszko –聽t艂uszcz ro艣linny utwardzony
-Michaszki Oryginalne Mieszko – utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Milka
-ChocoGrains Ciastka z p艂atkami owsianymi Milka –聽olej palmowy cz臋艣ciowo utwardzony
-ChocoWafer 鈥 wafel z nadzieniem kakaowym Milka 聽– utwardzony t艂uszcz ro艣linny

Mokate
-Cappuccino w proszku Mokate ro偶ne smaki –聽t艂uszcz ro艣linny cz臋艣ciowo utwardzony
-Moje Inspiracje Latte Mokate –聽t艂uszcz ro艣linny cz臋艣ciowo utwardzony

Nestle
Kawa 3 w 1, 2 w 1 Nescafe – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Wodne lody Kaktus – utwardzony t艂uszcz ro艣linny
-Baton Lion – utwardzony t艂uszcz ro艣linny

NYCoffee
-3in1 Rozpuszczalny nap贸j kawowy w proszku NYCoffee –聽t艂uszcz ro艣linny cz臋艣ciowo utwardzony

Oatland Biscuit Co
-Wafle Oatland Biscuit Co.

Olza
-Prince Polo聽– t艂uszcze ro艣linne utwardzone


Oskroba
-Dro偶d偶贸wka z budyniem Oskroba – t艂uszcz ro艣linny utwardzony

Party Snack
-Krakersy Party Snack – t艂uszcz ro艣linny utwardzony

Pringles
-Pringles Chipsy聽– utwardzony olej ro艣linny


Schwartau
-polewa de luxe聽– t艂uszcz ro艣linny utwardzony

 

Warto przeczyta膰  15 udowodnionych naukowo korzy艣ci zdrowotnych witaminy D

Je偶eli nie masz czasu na czytaniu artyku艂贸w, ju偶 teraz 聽dowiedzie膰 si臋 szczeg贸艂owych informacji na ten temat zapraszamy na szkolenie, kt贸re trwa tylko 1,5 i wyja艣ni ci wszystkie podstaowe zagadnienia : zaburzenia metaboliczne level 1聽

 

wi臋cej produkt贸w mo偶na sprawdzi膰 na stronie :聽http://00raq00.blogspot.com/2013/07/czarna-lista-produktow-zawierajacych.html

聽Badania naukowe na temat t艂uszczy trans :

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11759276
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3551118/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19087370
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22821174
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2853475/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3125015/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMHT0022582/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2679982/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25684416

 

 

 

 

 

Jak u偶yteczny by艂 ten post?

Kliknij gwiazdk臋, aby oceni膰!

艢rednia ocena / 5. Liczba g艂os贸w:

Przykro nam, 偶e ten wpis nie by艂 dla Ciebie przydatny!

Pozw贸l nam ulepszy膰 ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYK脫W 呕YWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej ksi膮偶ki. Je偶eli chcesz 艣ci膮gn膮膰 aktualn膮 wersj臋 i by膰 informowany o uaktualnieniach tej ksi膮偶ki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA