8 sposobów na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej i …

Podziel się ze znajomymi :)
  • 124
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    124
    Shares

Starasz się zrzucić te kilka gram tłuszczu, które ci przeszkadza? Zastanawiasz się jak pozbyć się tego balastu? Najlepiej zmień nawyki żywieniowe uzbrój się w cierpliwość i obserwuj swoje ciało 🙂

Musisz wiedzieć, że twój organizm potrzebuje sporej ilości kalorii i makroskładników odżywczych a zwłaszcza białka, by utrzymać istniejącą tkankę mięśniową. Jednocześnie musisz zminimalizować  kalorię złej jakości, które przyczyniają się do odkładania tłuszczu (węglowodany przetworzone, które destabilizują twoją gospodarkę insulinową, determinują twoje tkanki do insulinooporności, obciążają twoją trzustkę, zabijają dobre bakterię w twoich jelitach, o rozroście grzybów np. candidy już nie wspomnę )

Sprawdź 8 sprawdzonych strategii, które pomogą ci rozwiązać ten problem.

1. Błonnik kluczem do sukcesu.

Dobrym nawykiem jest spożywanie produktów bogatych w  błonnik czyli płatki jaglane, brązowy ryż, owoce i warzywa (pod warunkiem, że nie mamy nadwrażliwości na glutem, nie mylić z celiakią ). W szczególności dobre są warzywa, owoce i sporadycznie całe ziarna – doskonałe źródło błonnika o małej liczbie kalorii  powinny stać się podstawą każdego posiłku. Wymieńmy choćby brokuły, kapustę,  kalafior, jarmuż, rukiew wodna, szpinak, seler naciowy, avokado, orzechy i nasiona.

Ponieważ produkty włókniste są dłużej trawione niż produkty pozbawione błonnika i wielu witamin i minerałów- trzustka nie musi wydzielać takiej ilości insuliny w celu kontroli stężenia glukozy we krwi. Im więcej insuliny produkuje trzustka, tym bardziej twoje ciało będzie hamować utlenianie tłuszczów, co sprawia, że trudniej spalić ten tłuszcz. Błonnik jest świetnym produktem do poprawienia perystaltyki jelit i do oczyszczania organizmu z toksyn, pasożytów a nawet toksyn. Błonnik oraz skrobia oporna to probiotyki, które są pożywką dla naszych jelit (uszczelniają jelita i poprawiają proporcję dobrych do złych bakterii w naszych jelitach)

Uwaga – duże ilości błonnika mogą zaburzać wchłanianie witamin i minerałów (osoby z wrzodami żołądka, refluksem, zaburzoną błoną śluzową żołądka i jelit, muszą zwrócić szczególną uwagę na dużą ilość błonnika w diecie, ponieważ błonnik może działać drażniąco na nasz układ trawienny)

  1. 22 smaczne przekąski bogate w błonnik – ludzie jedzący najwięcej błonnika są najzdrowsi
  2. Rewelacyjny sposób na zmęczenie fizyczne i psychiczne – bomba błonnika

  3. Najzdrowsze owoce na świecie – co jeść zamiast tabletek

2. Intensywny trening cardio i interwałowy, crossfit, treningi metaboliczne.

Wszystkie wymienione rodzaje treningów bazują na wysokiej intensywności ćwiczeń i okazują się niesamowicie skuteczne w redukcji tłuszczu i poprawie wydolności.

Mimo różnych szkół treningowych i podejść do tematu intensywności, badania pokazują, że w porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych, trening interwałowy prowadzi do spalenia aż trzy razy większej ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym o połowę mniejszym wysiłku energetycznym i ponad połowę krótszym czasie treningu.

Jest to efekt utrzymującego się od kilku do kilkunastu godzin po zakończeniu treningu podwyższonego metabolizmu kwasów tłuszczowych i prowadzi do zwiększonego spalania tkanki tłuszczowej nawet po zakończeniu ćwiczeń. Zjawisko to nie występuje przy tradycyjnie nisko i średnio intensywnych ćwiczeniach aerobowych.

Uwaga – Badania przeprowadzone na zawodowych sportowcach (maratończykach i zawodnikach sztuk walki ) wykazały, że zbyty intensywne treningi interwałowe powodują rozszczelnienie jelit i potencjalne odruchy układu immunologicznego w kierunku autoagresji oraz osłabienie nadnerczy. “Wypalenie nadnerczy “doprowadza do nieoptymalnego wydzielania kortyzolu,  adrenaliny oraz noradrenaliny. Które mogą nasilać takie stany emocjonalne jak  gniew czy strach strach. 

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.