Tak naprawdę chyba nie ma dorosłego w tym wielkim świecie, który nigdy nie spróbował kawy. A sądząc po ilości istniejących lokali Starbucks w Europie i Stanach Zjednoczonych (w 2012 było ich 10 924), Rocznie produkuje się około 6,7 miliona ton kawy.

I to jest w porządku. W rzeczywistości, istnieje wiele korzyści z bycia jednym z 54 procent Europejczyków powyżej 18 roku życia, który pije kawę codziennie. Kawa może mieć zdumiewający wpływ na mózg, skórę i ciało. Czytaj dalej, aby poznać 11 powodów, dla których trzeba się obudzić i poczuć zapach kawy …

 

Polacy uzyskują więcej przeciwutleniaczy z kawy, niż z czegokolwiek innego.

Według badań przeprowadzonych w 2005 roku, „nic nie dorasta do pięt” kawie pod względem dostarczanych antyoksydantów. Chociaż owoce i warzywa mają również mnóstwo przeciwutleniaczy, ludzkie ciało najwięcej wchłania ich z kawy a kolejna kwestia, że statystyki pokazują wszystkich w tych badaniach są ujęci nawet ci, którzy mają zły nawyk picia kawy na porannej toalecie i popalając do tego fajeczkę.

billmurray

Już sam zapach kawy zmniejsza stres. 

Naukowcy z Seoul National University zbadali mózgi szczurów, którym brakowało snu i odczuwały z tego powodu stres. Odkryli, że u tych osobników, którym zaserwowano obecność aromatu kawy,  doszło do zmian w białkach mózgu związanych z tym stresem. Trzeba pamiętać, że badanie wpływu  aromatu nie odnosiło się do samego stresu, tylko napięcia odczuwanego z powodu pozbawienia snu. Teraz nie jesteśmy do końca pewni, czy oznacza to, że należy trzymać worek z palonym ziarnem kawy na stoliku nocnym każdej nocy, ale swobodnie można tego spróbować!

coffee-gif1

Kawa może zmniejszyć objawy choroby Parkinsona.

W 2015 roku w ScienceDaily napisano, że picie kawy może pomóc ludziom z chorobą Parkinsona kontrolować swoje ruchy. Ronald Postuma, doktor medycyny, autor badania, powiedział: „Badanie wykazało, że ludzie, którzy używają kofeiny, są mniej narażeni na rozwój choroby Parkinsona. Ale jest to jedno z pierwszych badań na ludziach, aby pokazać, że kofeina może pomóc zmniejszyć dolegliwości ruchowe u osób już chorujących. ”

coffeeLabo497-short-blur-Micael-Reynaud

Kawa dobrze wpływa na wątrobę (zwłaszcza jeśli pijesz alkohol).

Badania opublikowane w 2006 roku, które obejmowały 125.000 osób przez ponad 22 lat wykazały, że u tych osób, które piły co najmniej jedną filiżankę kawy dziennie, o 20 procent rzadziej rozwijała się marskość wątroby (choroba autoimmunologiczna spowodowana nadmiernym spożyciem alkoholu, która może prowadzić do niewydolności wątroby i raka). Arthur L Klatsky, główny autor badania, powiedział magazynowi The Guardian: „Spożywanie kawy wydaje się przynosić korzyści ochronne przed alkoholową marskością wątroby, a tym bardziej osoby pijące kawę są narażone na mniejsze ryzyko hospitalizacji i śmierci wskutek marskości wątroby.”

Badania wykazały również, że kawa może pomóc w zapobieganiu u osób z krajów rozwijających się nie-alkoholowej  choroby wątroby (NAFLD –  niealkoholowa stłuszczenie wątroby ). Międzynarodowy zespół naukowców kierowany przez Duke-NUS z Graduate Medical School wykazał, że picie czterech lub więcej filiżanek kawy lub herbaty dziennie może być korzystne w zapobieganiu progresji NAFLD.

tumblr_accept-yourself

Kawa sprawia, że czujesz się szczęśliwy.

Badania wykonane przez Narodowy Instytut Zdrowia dowiodły, że ci, którzy piją cztery lub więcej filiżanek kawy byli o 10 procent mniej narażeni na depresję niż ci, którzy nigdy jej nie pijali. I najwyraźniej to nie ze względu na „kofeinowy haj” – Kofeina  może również dać odczucie euforii, ale jest ona związana z depresją. Autor badania, Honglei Chen,doktor medycyny powiedział portalowi Prevention.com, że przyczyną dobrego samopoczucia po wypiciu kawy jest bogactwo zawartych w niej  przeciwutleniaczy i aktywacja hormonu oksytocyny – hormon miłości.

tumblr_m3w9j9TqZi1r8nrkqo1_500

Spożycie kawy jest związane z niższym poziomem samobójstw.

Badania wykonane przez Harvard School of Public Health ustaliły, że picie od dwóch do czterech filiżanek kawy może zmniejszyć ryzyko samobójstwa u mężczyzn i o około 50 procent u kobiet. Hipotetycznym powodem jest to, że kawa działa jako łagodny środek przeciwdepresyjny pomagając w produkcji neuroprzekaźników, takich jak serotonina, dopamina i noradrenalina.

Kawa może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka skóry (jeśli jesteś kobietą).

Brigham and Women’s Hospital i Harvard Medical School obserwowali w ciągu 20 lat 112,897 mężczyzn i kobiet. Zaobserwowano,że kobiety, które piją trzy lub więcej filiżanek kawy dziennie, są znacznie mniej narażone na rozwój raka skóry niż te, które tego nie robią.


Kurs wideo Naucz się jak tworzyć zdrową dietę na spalanie tkanki tłuszczowej

ceny rosną gdy licznik trafi zero 

80.00 29.00

Praktyczny przewodnik po zdrowym odżywianiu – odżywianie dla utraty wagi. TRZYMAM DIETĘ, ALE NIE MOGĘ SCHUDNĄĆ z brzucha oraz ud a moje samopoczucie cały czas się pogarsza – jakie są przyczyny, co można zrobić?Kup teraz w promocji 29zł


Kawa uczyni z ciebie lepszego sportowca.

The New York Times: „Od lat naukowcom i wielu sportowców jest znany fakt, że filiżanka kawy przed wysiłkiem treningowym poprawia wyniki sportowe, szczególnie w sportach wytrzymałościowych, takich jak bieganie bieganie i jazda na rowerze.” Kofeina zwiększa ilość kwasów tłuszczowych w krwiobiegu, co pozwala  mięśniom sportowców spalić te tłuszcze jako paliwo, a zatem organizm oszczędza małe zapasy węglowodanów na dłuższy czas ćwiczeń.

Kawa może zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2.

Według badań z American Chemical Society, kawa również obniża ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2. Badania naukowe wykazały, że ludzie, którzy piją cztery lub więcej filiżanek kawy dziennie zmniejszają swoje ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 o 50 procent. Następnie, z każdym kolejnym kubku, ryzyko jest obniżone o 7 procent. Czyli nie ilość tylko optymalność 😉

Picie kawy może pomóc utrzymać mózg w zdrowiu na dłużej.

Naukowcy z University of South Florida i University of Miami orzekli, że osoby w wieku powyżej 65, którzy mieli wyższe stężenie we kofeiny we krwi zachorowali na chorobe Alzheimera średnio o 2-4 lata później niż osoby nie pijący kofeinowych napojów. Dr Chuanhai Cao, neurolog na USF i współautor badania, powiedział: „Nie twierdzimy, że umiarkowane spożycie kawy będzie całkowicie chronić ludzi przed chorobą Alzheimera. Jednak wierzymy, że umiarkowane spożycie kawy może znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania lub opóźnić wystąpienie Alzheimera. ”

Kawa może sprawić, że bardziej inteligentny.

Zazwyczaj pijesz kawę, kiedy jesteś zmęczony, prawda? Kawa sprawia, że nie tylko się budzisz, ale jesteś bardziej elokwentny i błyskotliwy.  CNN donosi, że kawa pozwala pracować mózgowi  w znacznie bardziej efektywny i bardziej inteligentny sposób. Reporter Michael Lemonick z magazynu TIME mówi: „Kiedy cierpisz na brak snu i przyjmiesz kofeinę, prawie wszystko ulegnie poprawie. Czas reakcji, czujność, uwaga, logiczne rozumowanie – większość złożonych funkcji kojarzonych z inteligencją”

 

Morał historii? KAWA jest najlepsza. Pij ją ! 🙂

źródła :
https://www.aan.com/pressroom/home/pressrelease/1096
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2006-06/jaaj-cda060806.php
https://www.aan.com/PressRoom/home/GetDigitalAsset/10430
https://www.sciencedaily.com/releases/2013/08/130816153019.htm

Coffee drinking tied to lower risk of suicide


http://cancerres.aacrjournals.org/content/72/13/3282

https://www.sciencedaily.com/releases/2012/01/120111133958.htm
http://www.acs.org/content/acs/en/pressroom/presspacs/2012/acs-presspac-march-14-2012/why-coffee-drinking-reduces-the-risk-of-type-2-diabetes.html
http://www.statisticbrain.com/coffee-drinking-statistics/