10 nietypowych sposobów na wysmuklenie ud i pośladków

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ludzie często skarżą się na osłabienie i ból nóg. W prostych słowach, osłabienie oznacza zmniejszenie siły.

Może wiązać się to ze słabym krążeniem krwi, uszkodzeniem nerwów, nadmierną aktywnością, brakiem ruchu, artretyzmem, rekonwalescencją po zabiegu, skutkiem ubocznym przypisanego leku, odwodnieniem, cukrzycą, niedokrwistością, bólem pleców, niedoborem żywieniowym, czy nawet poważną chorobą.

Osłabienie mięśni może dotyczyć jednej lub obu nóg. Ciężkość stanu może wahać się od łagodnego do ciężkiego. Może mieć towarzyszące objawy takie jak drętwienie lub ból w dolnej części nogi, skurcze mięśni, utrata kondycji mięśnia i zaburzenia równowagi.

W celu wzmocnienia słabych mięśni, należy wdrożyć dobrze zbilansowaną dietę, zażywać stosowną ilość płynów i mieć odpowiedni dobór ćwiczeń połączonych z właściwym odpoczynkiem. Można również skorzystać z domowych metod wzmacniania tych partii, aby zapobiec dalszemu pogarszaniu się stanu tkanki mięśniowej. Jeśli osłabienie będzie nawracające, albo stanie się przewlekłe należy skontaktować się z lekarzem, w celu ustalenia przyczyny. Może to wskazywać na poważny problem, przy którym będzie konieczne podjęcie leczenia.

Oto 10 sposobów na wzmocnienie nóg

1. Masaż

Regularne masowanie nóg usprawnia krążenie, dzięki czemu więcej składników odżywczych jest w stanie dotrzeć do słabych mięśni. Dodatkowo przyczynia się do zmniejszenia bólu, stanu zapalnego i obrzęku, jednocześnie dążąc do pełnej relaksacji ciała i złagodzenia stresu i niepokoju.

11 wspaniałych samodzielnych masaży. Sprawią, że poczujesz się niesamowicie!
Ćwiczenia na rolce piankowej dla ciepiących na rwę kulszową oraz bóle pleców

2. Codzienny spacer

Chodzenie jest delikatnym ćwiczeniem, które pomaga budować siłę w nogach. To także poprawia krążenie. Należy spacerować przez minimum 30 minut, co najmniej 5 razy w tygodniu. Jeśli masz trudności, użyj jakiegoś wsparcia lub skonsultuj się z lekarzem, w celu innych sugestii. Wraz z chodzeniem można cieszyć się bieganiem, pływaniem, jazdą na rowerze i innymi podobnymi czynnościami cardio.

Co lepiej spala tkankę tłuszczową – aeroby czy interwały ?

3. Ćwiczenia wzmacniające

Można wzmocnić słabe mięśni nóg stosując szereg ćwiczeń, których celem są wszystkie mięśnie nóg.

Jedne z najlepszych i najprostszych ćwiczeń, które można zrobić w domu są: uginanie stawów kolanowych w leżeniu tyłem, przysiady, unoszenie nogi w leżeniu, ball squat, unos nogi w leżeniu na boku, zaciskanie piłki ułożonej na wysokości kolan, ćwiczenia z gumą.

Należy wykonywać te ćwiczenia 3-4 razy w tygodniu, pod warunkiem, że nie powodują większego bólu.

Można również uczęszczać na zajęcia z yogi, czy Tai Chi.

Trening, który dosłownie podniesie Twój tyłek.

4. Korzystaj ze słońca

Niedobór witaminy D jest związany z osłabieniem mięśni, wynika to z badań opublikowanych w 2012 roku przez American Society for Clinical Nutrition Journal. Dla zdrowych kości istotna jest też obecność wapnia i fosforu.

Postaraj się wystawiać na słońce przez minimum 10-15 minut dziennie, aby dostarczyć odpowiednią ilość witaminy D. Ponadto warto spożywać produkty takie jak łosoś, sardynki, makrele, mleko, sok pomarańczowy i zboża.

Jak witamina D3 i K2 wpływa na organizm – 10 faktów

5. Pij więcej płynów

Aby wzmocnić słabe nogi, należy przyjmować dużo płynów i jedz dużo owoców bogatych w wodę. Odwodnienie to jedna z głównych przyczyn skurczów i osłabienia nóg. Unikaj z kolei napojów z kofeiną, czy alkoholem.

Uwaga: Osoby, które mają problem z nerkami przed zwiększeniem ilości przyjmowania płynów muszą skonsultować się z lekarzem.

Prawidłowe nawodnienie organizmu – sposób na lepsze zdrowie i szybsze spalanie tkanki tłuszczowej

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

6. Zamiast cukru – najlepiej nie słodzić ale jak już musisz … 

Stewia – Wyniki niektórych badań informują, że stewia wspomaga układ odpornościowy i chroni organizm przedpotencjalnymi zagrożeniami, ponieważ zwiększa aktywność fagocytów będących „pożeraczami” niechcianych mikroorganizmów. Dwa rozpuszczalne w wodzie związki zawarte w stewii – chlorofile iksantofile, również zostały wskazane jako powód, dlaczego stewia wykazuje działanie przeciwzapalne i chroniące przed rakiem. Chlorofile i ksantofile są uznawane za związki, które mogą ograniczyć wzrost komórek guza..

Stewia jest naturalnym środkiem przeciwzapalnym i przeciwnowotworowym

7. Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy jest kolejny skutecznym lekarstwem na słabe nogi. Jest również bogaty w minerały, takie jak potas, wapń i magnez, a także witaminy z grupy B, które pomagają uczynić Twoje mięśnie mocne. Właściwości kwasu octowego pomaga organizmowi wchłonąć niezbędne minerały.

Wlej 1-2 łyżeczki organicznego octu jabłkowego do szklanki wody. Można dodać trochę miodu i soku z cytryny. Stosować 1-2 razy dziennie.

42 możliwości zastosowania octu jabłkowego.

8. Kefir 

Kefir, a w zasadzie sfermentowana woda kokosowa. Jest to niesamowicie bogaty, probiotyczny napój, który zawiera bardzo duże ilosci witamin, minerałów i elektrolitów. Zawiera beta- karoten, ryboflawine, tiamine, niacyne, kwas pantotenowy, oraz witaminy A, B6, E i K.

PEŁEN WITAMIN I SKŁADNIKÓW MINERALNYCH COCO- KEFIR!

9. Skrzyp

Zielarze często zalecają skrzyp dla osób o słabych nogach. Wysoka zawartość krzemionki pomaga zwiększyć siłę mięśni, a także poprawia gęstość kości. Ponadto umożliwia lepsze przyswajanie wapnia.

Zaleca się picie 2-3 filiżanki skrzypu dziennie, przez okres nie dłuższy niż 2 tygodnie. Można stosować też skrzyp jako suplement.

10. Zdrowa dieta

Jednym z głównych powodów osłabienia mięśni nóg jest nieodpowiednia dieta i idące za nią niedobory żywieniowe. Skutkują one utrudnionym krążeniem i mogą powodować zmęczenie i skurcze mięśni.

Białko z odpowiednią ilością kwasów tłuszczowych zawarte w posiłkach pozwala zmniejszyć osłabienie nóg. Ich źródłami są przede wszystkim ekologiczne ryby, chude i tłuste mięsa,  jajka, strączki oraz orzechy. Warto również zwrócić uwagę czy dostarczamy odpowiednia ilość potasu. Znajdziemy go w ziemniakach, batatach, bananach, śliwkach, rodzynkach, sokach ze suszonych śliwek oraz soku pomidorowym. Magnez również odgrywa tutaj dużą rolę. Produkty bogate w ten minerał to nasiona dyni, słonecznika, migdały, fasola i szpinak. Ostatnim komponentem istotnym przy wzmocnieniu siły nóg będą witaminy z grupy B. Znajdziemy je w płatkach zbożowych, jajkach, soczewicy bananach, fasoli, rybach, serach i jogurtach.

JAK SCHUDNĄĆ Z UD I BRZUCHA – 8 WSKAZÓWEK

Dodatkowe wskazówki

  • Unikaj siedzenia i stania w tej samej pozycji przez długi czas
  • Unikaj wyborów tytoniowych
  • Ogranicz pokarmy bogate w tłuszcze trans
  • Raz na jakiś czas unieś nogi w górę, aby poprawić krążeniem
  • Spróbuj akupunktury i akupresury w celu poprawienia krążenia
  • Suplementuj lizynę i koenzym Q10, które pomogą osłabionym mięśniom wrócić do formy. Przed zastosowaniem jakiegokolwiek suplementu, skonsultuj to z lekarzem.

 

 

 


Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz