Demineralizacja gleb spowodowana złymi praktykami rolników wielkoobszarowych powoduje, że gleby na których uprawiane są owoce, warzywa i nasiona są z roku na rok coraz bardziej ubogie w wartości odżywcze. Dzisiaj skoncentrujemy się na Magnezie, który jak się okazuje jest jednym z najważniejszych pierwiastków, determinującym nasze ciało do pracy w równowadze.

If you’re looking for a way to decrease your risk of developing coronary heart disease, stroke and type 2 diabetes, new research has revealed profound results from starting a simple new habit: consuming an extra 100 milligrams (mg) of magnesium via your food”>Jeśli szukasz sposobu na zmniejszenie ryzyka wystąpienia choroby niedokrwiennej serca, udaru mózgu i cukrzycy typu 2, to nowe badania ujawniły pozytywne skutki prostego nawyku: przyjmowanie dodatkowo wraz z pożywieniem 100 miligramów (mg) magnezu dziennie. Badania były o tyle ciekawe, że osoby dostawały wytyczne przyjmowania produktów w kwasy tłuszczowe trans oraz rafinowane syropy fruktozowe.

Naukowcy z Uniwersytetu Zhejiang i Uniwersytetu w Zhengzhou w Chinach zaobserwowali u ponad 1 milionów osób w dziewięciu krajach, które spożywały testowaną dawkę magnezu zmniejszenie ryzyka zachorowania na chorobę wieńcową o 10-procent, na udar mózgu o 12 procent i na cukrzycę typu 2 aż o 26 procent.

Jeśli chodzi o nowe badania opublikowane w Biomed Central, jeden z głównych badaczy, dr Fudi Wang, wyjaśnia:

„Niski poziom magnezu w organizmie został powiązany z różnymi chorobami, ale nie zostały do tej pory przedstawione twarde dowody na to, iż dieta bogata w magnez ma wpływ na ryzyko zachorowań.

Za to nasza metaanaliza dostarcza najbardziej aktualnych dowodów na poparcie powiązania roli magnezu w żywności i zmniejszenia ryzyka wystąpienia choroby … Nasze ustalenia będą ważne dla informowania władz politycznych o wytycznych dietetycznych w celu zmniejszenia ryzyka chorób związanych z niedoborem magnezu „

Wang poinformował w raporcie Medical Xpress3, że chociaż obecne wytyczne zalecają, aby mężczyźni przyjmowali około 300 mg magnezu dziennie, a kobiety 270 mg na dobę,  braki tego minerału są nadal powszechne, dotykając od 1,5 do 15 procent populacji . 

Magnez a problemy z sercem

cholesterol or consumption of too much saturated fat —are the leading cause of many aspects of heart disease”>W 2013 r. przedstawiono przełomowy przegląd obejmujący wiedzę o chorobach sercowo-naczyniowych już z 1937 r.

Warto przeczytać  Kulki pełne energii!!!

Stwierdził, że niskie stężenia magnezu – nie wysoki poziom cholesterolu lub spożycie zbyt dużej ilości tłuszczów nasyconych – jest główną przyczyną wielu chorób serca .

10-letni przegląd przeprowadzony przez naukowca i autora dr Andrey Rosanoff opierał się na wcześniejszych badaniach dr Mildrela Seelig, który badał związek między magnezem a chorobami układu krążenia od ponad 40 lat. Seelig zauważył:

cholesterol and high blood pressure, arterial plaque build-up (atherogenesis), hardening of the arteries and the calcification of soft tissues.     „>”Liczne badania wykazały, że niski poziom magnezu ma związek ze wszystkimi znanymi czynnikami ryzyka sercowo-naczyniowego, takimi jak cholesterol i wysokie ciśnienie krwi, powstawanie blaszki miażdżycowej (aterogeneza), utwardzenie tętnic i zwapnienie tkanek miękkich.

Oznacza to, że przez te wszystkie lata oskarżaliśmy za choro9by serca cholesterol i dietę o wysokiej zawartości tłuszczu nasyconego, podczas gdy prawdziwym winowajcą był i nadal jest niski poziom magnezu „.

Już w 1957 r. Rosanoff stwierdził, że było bardzo jasne, że niski poziom magnezu jest przyczyną miażdżycy i zwapnienia tkanek miękkich. Ale te badania były szeroko i natychmiastowo ignorowane, ponieważ trzymano się wersji, że winowajcą jest cholesterol i tłusta dieta.

Zdaniem Rosanoff badania również wykazują, że gdy spożycie wapnia i magnezu nie jest na równym poziomie, ryzyko wystąpienia choroby serca również wzrasta.

Dowody są zbyt twarde, żeby je ignorować

Lekarz medycyny i naturopata Carolyn Dean, członek Medical Advisory Board Association Nutritional Magnesium Association twierdzi, że jest oczywiste, iż cholesterol nie jest przyczyną, ponieważ pomimo ciągłego przepisywania pacjentom statyn (najpopularniejsze leki obniżające poziom cholesterolu we krwi i przeciwdziałające zawałom i udarom mózgu), choroby serca są nadal „mordercą” nr. 1 w Ameryce i Europie 

Dean wymienił 6 głównych chorób, które mogą być spowodowane niskim poziomem magnezu:

  • nadciśnienie tętnicze (wysokie ciśnienie krwi)
  • cukrzyca typu 2
  • problemy z optymalizacją poziomu cholesterolu
  • arytmia serca
  • angina
  • atak serca.
W najnowszym badaniu przeprowadzonym w marcu 2017 roku naukowcy powiązali nadciśnienie tętnicze z niedoborem magnezem u dzieci mieszkających na wyższych obszarach Argentyny. Inne 3-miesięczne badanie z podwójnie ślepą próbą z udziałem placebo wykazało, że suplementacja magnezowa poprawia stan metaboliczny u pacjentów otyłych i przedcukrzycowych z łagodnymi przypadkami przewlekłej choroby nerek.

Dlaczego magnez jest tak ważny?

Komunikacie prasowym Wang’a wyjaśnia:

Magnez jest niezbędny dla zdrowia ludzkiego i normalnych funkcji biologicznych, w tym metabolizmu glukozy, wytwarzania białka i syntezy kwasów nukleinowych, takich jak DNA. Dieta jest głównym źródłem magnezu, ponieważ pierwiastek można znaleźć w żywności, takiej jak przyprawy, orzechy, fasola, kakao … i zielone warzywa liściaste „.

Warto przeczytać  TWÓJ PROBLEM MOŻE ZNIKNĄĆ! 8 porad na modelowanie obwisłych Piersi

Zwalczaj naturalnie choroby związane z sercem… bogatym w magnez pokarmem!

Magnez jest czwartym pod względem obfitości minerałem w ciele, a ponad 300 enzymów odpowiedzialnych za czynności układu nerwowego, mięśniowego, naczyniowego, a nawet za regulację poziomu insuliny i cukru we krwi, zależnych jest od magnezu. Ponadto magnez:
  • pomaga odtruwać organizm
  • odgrywa istotną rolę w procesach zachodzących w mitochondriach komórkowych
  • poprawia poziom energii
  • łagodzi stres etc.

Produkty spożywcze bogate w magnez:

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA