Już wiadomo co spala tłuszcz z najtrudniejszych miejsc – 6 fundamentalnych zasad

Zaskocz znajomych - wyślij ten artykuł
  • 528
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    528
    Shares

Ostatnie czasy zagalopowałem się z dość zaawansowanymi pojęciami głównie insulinooporność i choroby autoagresywne.
W tym wpisie przedstawię podstawowe  praktyki, które sprawdzają się zawsze i wszędzie . Nie ważne czy jesteś chora, zdrowa, otyła czy po prostu szukasz sposobu aby poczuć się lepiej i zacząć zmieniać nawyki żywieniowe, które są podstawą każdego celu.

 

 

 

W pierwszym tygodniu :

✅ Czytaj etykiety i  wyeliminuj w pierwszej kolejności kwasy tłuszczowe trans , najczęściej (pączki, czipsy, frytki, drożdżówki )

✅ Zmniejsz ilość spożywanych słodzonych napojów (cola, fanta, neste, kubuś, wody smakowe typu żywiec) cały czas czytaj etykiety i  wypatruj syropów (glukozowo fruktozowego ) – unikaj go jak ognia , powoduje stany zapalne, jedzony długotrwale i systematycznie może powodować choroby i niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Cały temat został wyczerpany na kursie wideo “Poznaj prawdę o odżywianiu” Link tutaj

✅ W to miejsce  zwiększ ilość spożywanej wody , wypijaj minimum 1,5 l dobrej jakości wody bogatej w minerały np. Muszynianka

  Zaobserwuj jak się czujesz po produktach nabiałowych  (serwy wiejskie, jogurty, mleko ) jeżeli masz ciągłe gazy, wzdęty brzuch, na zmianę rozwolnienie, zatwardzenie warto zastanowić się nad minimalizacją nabiału. * jajka to nie nabiał, ale często bywa problematyczny, ze względu, że jest mocnym alergenem

✅ Jeżeli obserwujesz podobne objawy po pszennym pieczywie również zminimalizuj ten produkt na rzecz dobrej jakości chleba gryczanego na zakwasie.

✅ Jeżeli uwielbiasz słodycze  naucz się gotować zdrowe zamienniki,  jeżeli naprawdę nie masz czasu po każdym słodyczu zjedz np.jabłko, gruszkę, śliwkę błonnik i zjedz łyżeczkę oleju lnianego aby wyregulować poziom cukru a owoce dostarczą błonnik, który pomoże wydalić ewentualne konserwanty

 Spaceruj każdego dnia po 40 min,  na razie nie biegaj tylko spaceru … niebawem kolejne wskazówki

Bardzo dobrze w zmianie nawyków żywieniowych sprawdza się metoda 80/20

Na czym polega metoda 80/20?

👌Jest to luźna zasada polegająca na komponowaniu jadłospisu w taki sposób aby proporcja zdrowych do niezdrowych produktów była na poziomie ok. 80% do 20%

➡ To założenie jest bardzo elastyczne i nie ma określonych ram.

➡ Będą dni, że proporcja zaburzy się do 70/30 czy nawet 60/40.

➡ Najważniejsze aby tą metodę rozpatrywać na przestrzeni tygodni – miesięcy a nie dnia i starać się utrzymać jak najwyższy procent zdrowych produktów.

➡Taka zasada rekomendowana jest dla osób, które znają podstawowe założenia diety zbilansowanej i wiedzą gdzie znajdują się zdrowe węglowodany, białka, tłuszcze, błonnik, witaminy, minerały oraz jakie produkty charakteryzują się wysoką odżywczością.

➡ Osobiście od 2 lat nie trzymam żadnej diety oraz nie liczę kalorii, po prostu staram się jeść zdrowo stosując skalę ANDI (wspomniane smoothie) a jak najdzie mnie ochota na coś niezdrowego to bez żadnych oporów jem to.



Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*