Cynamon jest jedną z najbardziej cenionych przypraw na świecie. Powszechnie stosowany, jako środek zapachowy w różnych kuchniach.

Czy wiesz, że to niesamowite przyprawy nie tylko zapewnia ciepło i ulgę w zimne dni, ale może również pomóc w utracie wagi?

Pamiętaj aby używać cynamonu dobrej jakości

Nie będę się rozpisywać, używajmy cynamonu cejlońskiego bo on w przeciwieństwie do chińskiego posiada więcej związków aktywnych i co najważniejsze ma mniej Kumaryn, które mają zdolność podnoszenia ciśnienia tętniczego i w sporych ilościach kumaryny obciążają wątrobę.

Ile cynamonu mogę zjeść

Bezpieczna dawka, którą można spożyć jednego dnia nie powinna przekroczyć 0,1 mg na kilogram masy ciała. Jeśli ważysz 60 kg nie powinnaś w posiłkach przyjąć więcej niż 6 mg tego związku.

Wartość odżywcza:

Tylko 2 łyżeczki cynamonu oferuje 2, 5 g błonnika. Zawiera składniki mineralne, takie jak wapń, fosfor, żelazo i mangan.

Cinnamon Spice (Cinnamonum verum),
ORAC Wartość 267536,
Wartość odżywcza w 100 g.
(Źródło: USDA Nutrient baza danych Narodowego)
ZasadaWartość składników odżywczychProcent RDA
Energia247 kcal12%
Węglowodany50.59 g39%
Białko3,99 g7%
Tłuszcz1,24 g4,5%
Cholesterol0 mg0%
Błonnik pokarmowy53,1 g133%
Foliany6 ug1,5%
Niacyna1,332 mg8%
Kwas pantotenowy0,358 mg7%
Pirydoksyny0,158 mg12%
Ryboflawina0,041 mg3%
Tiamina0,022 mg2%
Witamina295 jm10%
Witamina C3,8 mg6%
Witamina E10,44 mg70%
Witamina K31,2 ug26%
Sód10 mg<1%
Potas431 mg9%
Wapń1002 mg100%
Miedź0,339 mg38%
Żelazko8,32 mg104%
Magnez60 mg15%
Mangan17,466 mg759%
Fosfor64 mg9%
Cynk1,83 mg17%
ß-karoten112 ug
Crypto-xanthin-ß129 ug
Luteina, zeaksantyna222 ug
Likopen15 ug

Oczywiście cynamon powinien być składnikiem zbilansowanej diety ale uważajmy przedewszystkim na pochodzenie cynamonu.

Cynamon cejloński  i jego wpływ na organizm:

Zmniejszenie masy ciała jest o wiele łatwiejsze, gdy poziom insuliny i cukru we krwi jest na stałym poziomie. Dzięki temu poczujesz się bardziej pobudzony w ciągu dnia. Badania wykazały, że stosowanie cynamonu w codziennej diecie może pomóc schudnąć i utrzymać poziom glukozy we krwi na odpowiednim poziomie.

1.Poziom insuliny:

Laboratoria badawcze wykazały, że cynamon może mieć wpływ regulacyjny na poziom cukru we krwi.

Zawiera on pewne związki, które zmniejsza skoki insuliny i pomaga organizmowi bardziej efektywnie wykorzystać insuliny.

To spowalnia wchłanianie glukozy z jelit i stymuluje produkcję insuliny, a także zwiększyć jego czułość.

Zapobiega to zwiększenie magazynowania tłuszczu, co pozwala schudnąć.

Cynamon wpływa również na poprawę metabolizmu, co zapobiega transformacji cukru do tłuszczu.

2.Sytosć:

Włączenie łyżeczki cynamonu w dietę zmniejsza apetyt, pomaga rozpuścić warstwy tłuszczu w jamie brzusznej. Cynamon opóźnia przechodzenie pokarmu z żołądka do jelita. Daje poczucie sytości.  W ten sposób zapobiega przejadanie się.

3.Węglowodany:

Cynamon pomaga organizmowi wydajnie przetwarza węglowodany. Według badań, otyłość brzuszna jest bardziej wrażliwe na działanie cynamonu, niż w innych częściach ciała.

4.Trawienne Korzyści:

Zdrowy system trawienny jest warunkiem kontroli wagi.

Regularne konsumowanie cynamonu zachęca układ trawienny do działania w odpowiedni sposób. Łagodzi i uspokaja żołądek i jelita, poprawa funkcję jelita grubego poprzez zmniejszenie gazów i wzdęć. Pomaga on również w łagodzeniu biegunek, nudności i zaparć.

Przyczynia się to do wypłukania nagromadzonych toksyny z organizmu, wspomagając utratę wagi.

5.Cellulit:

Cynamon nie tylko pomaga w pozbyciu się tkanki tłuszczowej, może również przyczynić się do zminimalizowania cellulitu.

Cellulit pojawia się ze względu na wzrost poziomu toksyn w naszych tkankach podskórnych.  Cynamon ma właściwości oczyszczające oraz przeciwzapalne.

Pamiętajmy aby jeść  cynamon cejloński z niską zawartością toksycznych Kumaryn.