Cynamon jest jedną z najbardziej cenionych przypraw na świecie. Powszechnie stosowany, jako środek zapachowy w różnych kuchniach. Czy wiesz, że to niesamowite przyprawy nie tylko zapewnia ciepło i ulgę w zimne dni, ale może również pomóc w utracie wagi?

Wartość odżywcza:

Tylko 2 łyżeczki cynamonu oferuje 2, 5 g błonnika. Zawiera składniki mineralne, takie jak wapń, fosfor, żelazo i mangan.

Cinnamon Spice (Cinnamonum verum),
ORAC Wartość 267536,
Wartość odżywcza w 100 g.
(Źródło: USDA Nutrient baza danych Narodowego)
ZasadaWartość składników odżywczychProcent RDA
Energia247 kcal12%
Węglowodany50.59 g39%
Białko3,99 g7%
Tłuszcz1,24 g4,5%
Cholesterol0 mg0%
Błonnik pokarmowy53,1 g133%
Foliany6 ug1,5%
Niacyna1,332 mg8%
Kwas pantotenowy0,358 mg7%
Pirydoksyny0,158 mg12%
Ryboflawina0,041 mg3%
Tiamina0,022 mg2%
Witamina295 jm10%
Witamina C3,8 mg6%
Witamina E10,44 mg70%
Witamina K31,2 ug26%
Sód10 mg<1%
Potas431 mg9%
Wapń1002 mg100%
Miedź0,339 mg38%
Żelazko8,32 mg104%
Magnez60 mg15%
Mangan17,466 mg759%
Fosfor64 mg9%
Cynk1,83 mg17%
ß-karoten112 ug
Crypto-xanthin-ß129 ug
Luteina, zeaksantyna222 ug
Likopen15 ug

 

Cynamon i jego wpływ na organizm:

Zmniejszenie masy ciała jest o wiele łatwiejsze, gdy poziom insuliny i cukru we krwi jest na stałym poziomie. Dzięki temu poczujesz się bardziej pobudzony w ciągu dnia. Badania wykazały, że stosowanie cynamonu w codziennej diecie może pomóc schudnąć i utrzymać poziom glukozy we krwi na odpowiednim poziomie.

Poziom insuliny:

Laboratoria badawcze wykazały, że cynamon może mieć wpływ regulacyjny na poziom cukru we krwi. Zawiera on pewne związki, które zmniejsza skoki insuliny i pomaga organizmowi bardziej efektywnie wykorzystać insuliny. To spowalnia wchłanianie glukozy z jelit i stymuluje produkcję insuliny, a także zwiększyć jego czułość. Zapobiega to zwiększenie magazynowania tłuszczu, co pozwala schudnąć. Cynamon wpływa również na poprawę metabolizmu, co zapobiega transformacji cukru do tłuszczu.

Sytosć:

Włączenie łyżeczki cynamonu w dietę zmniejsza apetyt, pomaga rozpuścić warstwy tłuszczu w jamie brzusznej. Cynamon opóźnia przechodzenie pokarmu z żołądka do jelita. Daje poczucie sytości.  W ten sposób zapobiega przejadanie się.

Węglowodany:

Cynamon pomaga organizmowi wydajnie przetwarza węglowodany. Według badań, otyłość brzuszna jest bardziej wrażliwe na działanie cynamonu, niż w innych częściach ciała.

Trawienne Korzyści:

Zdrowy system trawienny jest warunkiem kontroli wagi. Regularne konsumowanie cynamonu zachęca układ trawienny do działania w odpowiedni sposób. Łagodzi i uspokaja żołądek i jelita, poprawa funkcję jelita grubego poprzez zmniejszenie gazów i wzdęć. Pomaga on również w łagodzeniu biegunek, nudności i zaparć. Przyczynia się to do wypłukania nagromadzonych toksyny z organizmu, wspomagając utratę wagi.

Cellulit:

Cynamon nie tylko pomaga w pozbyciu się tkanki tłuszczowej, może również przyczynić się do zminimalizowania cellulitu. Cellulit pojawia się ze względu na wzrost poziomu toksyn w naszych tkankach podskórnych.  Cynamon ma właściwości oczyszczające oraz przeciwzapalne. Pamiętajmy aby jeść  cynamon cejloński z niską zawartością toksycznych Kumaryn.