Wielkiej filozofii nie ma, wystarczy zminimalizować śmieciowe jedzenie, dodać produkty nieprzetworzone pełne wartości odżywczych oraz więcej się ruszać i kontrolować swój stres. Jak to zrobić, wszytko dowiesz się poniżej 🙂 Miłej lektury, pozdrawiam Damian

Ruch opóźnia procesy starzenia

Z badań wynika, że osoby niewytrenowane, o słabej kondycji fizycznej, umierają na choroby układu krążenia 8 razy częściej niż te, które ruszają się regularnie. Badacze szacują, że jeśli przez całe życie pozostaniemy aktywni fizycznie, możemy zyskać od 3 do 5 lat.

Znajdz czas na trening wytrzymałościowy

Obniża poziom trój glicerydów,  podnosi poziom jego „korzystnej frakcji HDL”. Stymuluję jego układ immunologiczny, przypuszcza się, że może zapobiegać niektórym nowotworom. Ponadto osoby kor zające z dobrodziejstw wysiłku wytrzymałościowego, są spokojniejsze i lepiej radzą sobie w trudnych sytuacjach.

Żadna przesada nie jest dobra

W miarę jak przybywa nam lat, organizm coraz gorzej adoptuje się do obciążeń. Dlatego nie możemy udawać, że czas stanął w miejscu i forsować się zbyt intensywnymi treningami, bo w dłuższej perspektywie wpłynie to negatywnie na naszą ogólną kondycję. Trzeba trzymać rękę na pulcie i to w dosłownym znaczeniu tego słowa. Podczas ćwiczeń tętno może wzrosnąć maksymalnie do wartości 220 uderzeń/ minuta minus wiek.

Wyginaj śmiało ciało

Spokojne wymagające dużego skupienia ćwiczenia rozciągające, czyli stretching, są idealne dla osób w każdym wieku. Pomaga zachować to ruchomość w stawach, elastyczność mięśni, a także utrzymuję w stałej aktywności włókna nerwowe, poprawiają kondycje.

Ćwicz pilaste

Pomoże zachować Ci sprawność na długie lata. Dowodem na to był ich twórca Joseph Pilates, w dzieciństwie bardzo chorował, zmagający się z astmą i krzywicą, który w doskonałej formie doczekał 87 lat. W opracowanej przez siebie metodzie połączył elementy, jogi baletu i ćwiczeń siłowych. Ćwiczenia uelastyczniają ciało, wzmacniają mięśnie, także te małe głębiej położone, z których istnienia niekiedy nie zdajemy sobie sprawę, poprawia postawę i wpływa kojąco na psychikę.

Zapisz się na tai-chi

Może uprawiać je każdy niezależnie od wieku. Według badań, pół roku systematycznych ćwiczeń poprawia równowagę i siłę mięśni w grupie 80 – latków. Ponoć staruszkowie cieszyli się najbardziej z tego, że znowu mogą zakładać dżinsy na stojąco a nie na siedząco.

Rozstań się z papierosami

Podczas palenia uwalnia się duża ilość wolnych rodników, agresywnych cząsteczek tlenu. Które uszkadzają materiał genetyczny komórek i połączenia między neuronami, przyczyniają się do powstania nowotworów, utleniają cholesterol, co prowadzi do powstawania miażdżycy. Palacze na ogół wyglądają znacznie starzej niż ich niepalący rówieśnicy. Przyczyna tkwi prawdopodobnie w enzymie o Nizwę metaloproteinaza ( MMP1) powodujący zaburzenia w produkcji kolagenu.

Warto przeczytać  Czujesz się wzdęta, rozdrażniona lub po prostu nie najlepiej? Sprawdź co może być przyczyną i jak to zmienić ?

Lepiej nie dojadać niż się przejadać

Wiele, bowiem wskazuję na to, że niskokaloryczna dieta, spowalnia metabolizm, może przedłużyć życie. Wielu naukowców uważa, że moglibyśmy zyskać dodatkowe lata, spożywając dziennie 1600 – 2000 kalorii i uzupełniając dietę witaminami oraz mikroelementami.

Utrzymuj prawidłową wagę

Pamiętaj, że w raz z wiekiem organizm zużywa coraz mniej energii, dlatego aby nie utyć, trzeba jeść mniej i systematycznie się ruszać.

Nie daj się złapać w pułapkę diet cud

Ich stosowanie na krótki czas może ująć ci kilogramów, za to doda lat, bo tego rodzaju diety przyspieszają procesy starzenia. Organizm funkcjonuje gorzej już po utracie 5 kg, jeśli dojdzie do niej w bardzo krótkim czasie. Bezpieczne tępo chudnięcia to 0, 5 – 1 kg tygodniowo.

Warzywa i owoce rozdzielona na pięć porcji w ciągu dnia

To podstawa każdej kuracji odmładzającej. Zawiera ogromne ilości substancji, które chroni nas przed szkodliwym wpływem środowiska zewnętrznego. W śród tych cudownych substancji są przede wszystkim przeciw utleniacze.

Przeciwutleniacze

Inaczej anty oksydanty, to nasza podstawowa broń w walce z wolnymi rodnikami. Wolne rodniki to atomy tlenu, którym brakuje jednego elektronu. Robią, więc wszystko, aby ten brakujący elektron uzupełnić, czyli po prostu ukraść komuś innemu. Dopiero wtedy się uspokajają. Z tym, że wolnym rodnikiem staje się obrabowany z elektronu atom. W prawdzie organizm potrafi sam eliminować te agresywne cząsteczki, ale z czasem radzi sobie z tym coraz gorzej i potrzebuje pomocy. Przeciwutleniacze bardzo łatwo wchodzą w reakcje z wolnymi rodnikami, oddając im swój elektron. Sam jednak nie zamienia się w wolny rodnik.

Witamina A

Obok witaminy C i E, tworzy „wielką trójce” przeciwutleniaczy. W czystej postaci obecna jest w produktach pochodzenia zwierzęcego ( mięsie, wątrobie, mleku). Jednak bezpiecznie spożywać ją w postaci prowitaminy A, czyli beta-karotenu, bo w tej formie nie musimy się obawiać jego przedawkowania.

Witaminę C znajdziemy w owocach

W takich owocach jak np. czarna porzeczka, cytrusy oraz warzywach ( natka pietruszki, kapusta, ziemniaki). Spełnia w organizmie wiele funkcji min. Chroni naczynia krwionośnie współuczestniczy w produkcji kolagenu.

Laur najważniejszego sprzymierzeńca w walce z wolnymi rodnikami ma jednak witamina E

Dostarczają jej oleje roślinne na zimno, kiełki parzenicy, produkty z pełnego ziarna, nasiona i orzechy.

Karotenoidy

To barwnik nadający owcą żółty, pomarańczowy i czerwony kolor. Również one bronią nas przed wolnymi rodnikami. W tej grupie znajduje się ok. 600 substancji. Z pośród nich najbardziej znany jest beta-karoten. Jednak właściwościami nie ustępuje mu np. likopen obecny w pomidorach( przypisuje mu się działanie przeciw nowotworowe) i luteina (jest w zielonych warzywach liściastych), która zapobiega związanemu z wiekiem zwyrodnieniu plamki.

Z okazji 34 urodzin motywatora
Rusza
PROMOCJA Na kurs wideo "Wszystko na temat zdrowia i zdrowych nawyków żywieniowych"
Oszczędzasz 331 zł
400zł  67zł

-82.75%

Promocja trwa jeszcze
w 3 dni nauczę cię więcej na temat odżywiania i zdrowia niż przeciętna osoba uczy się w miesiąc we własnym zakresie.
Czytaj dalej
Warto przeczytać  Na czym polega dieta ketogeniczna/ketoza? Jadłospis, suplementacja, przepisy i efekty stosowania diety.

Dodatkowa tylko dzisiaj niepublikowany ebook “Atlas witamin” o wartości 19zł w prezencie.

Flawonoidy

Posiadają w swojej grupie ok. 700 substancji, które chronią rośliny przed chorobami i szkodliwymi wpływami z zewnątrz. W naszym organizmie działają podobnie jak witaminy. Są obecne w owocach cytrusowych, warzywach np. (brokułach, papryce, sałacie), w dużych ilościach w czosnku, cebuli, czerwonym winie. Bardzo bogaty we flawonoidy jest miłorząb japoński.

Prawdziwą skarbnica przeciwutleniaczy jest zielona herbata

Dlatego warto się do niej przekonać i wypijać kilka filiżanek tego napoju.

Selen to jeden z najważniejszych pierwiastków młodości

Jego niedobór czyni poważne spustoszenia, zwłaszcza w organizmie mężczyzn. Selen dostarczają ryby i inne owoce morza, kiełki parzenicy, otręby pszenne, kukurydza, pomidory, ciemne pieczywo, czosnek i grzyby. Selen a także cynk oraz miedź zapobiegają spowodowanego wiekiem zwyrodnieniu plamki, które pozbawia wzroku bardzo wiele osób starszych.

Witaminy z grupy B

A także kwas foliowy obniżają poziom homocysteiny. Jest to szkodliwa substancja, powstająca w wyniku przemian metabolicznych i odgrywającą znaczącą rolę w tworzeniu się zmian miażdżycowych.

Wapń i witamina D zapewniają nam mocne kości

Starsi ludzie potrzebują dziennie od 800 do 1200 mg wapnia. Najlepszym jego źródłem jest oczywiście mleko i nabiał – nie przemysłowy, ale jako źródło pomocnicze można potraktować kapustę, łososia, brokuły i wodę mineralną ( o zawartości tego pierwiastka powyżej 150 mg/l).

Kwas Omega-3

Wpływa pozytywnie na przemianę tłuszczów, a tym samy zapobiegają powstawaniu zmian miażdżycowych. Dlatego stałym punktem naszego jadłospisu, powinny być ryby.

Dla zachowania młodości ważna jest także równowaga zasadowo-kwasowa.

Możemy na nią wpływać po przez komponowanie odpowiedniej diety. Powinny przeważać w niej produkty zasadotwórcze.
Zasadotwórcze są: por, ziemniaki, ogórki, sałata, marchew, buraki.

Techniki relaksacyjne.

Zapewniają ci równowagę wewnętrzną, mogą wspomóc nasze dążenie do długowieczności. Brak wewnętrznej harmonii powoduję wydzielanie hormonów stresu, co z kolei pociąga za sobą lawinę zdarzeń, między innymi uwalnianie dużej liczby wolnych rodników. Jeśli prowadzisz spokojne życie, starzejemy się wolniej.

Lampka czerwonego wina wieczorem, to przyzwyczajenie, z którym nie musimy walczyć.

Dzięki niej oddalamy od siebie ryzyko zawału, a wiele wskazuję również na to, że cukrzycy. Ale uwaga, alkoholi pity w nadmiarze, przyspiesza procesy starzenia, powoduje wiele chorób w tym nowotwory.

Chrup orzechy.

Richard Mattesa z Purdue University ( USA) podczas swoich badań, gdzie uczestnicy eksperymentu jedli przez miesiąc, garść orzechów dziennie udowodnił, że nie przytyli oni ani grama, a poziom złych tłuszczów obniżył się u nich o 30 %.

Seks to zdrowie.

Dzięki najnowszym wynikom naukowym możemy stwierdzić, że satysfakcjonujący seks może przedłużyć życie nawet o 10 lat, ponieważ utrzymuję w dobrej kondycji cały układ sercowo -naczyniowy i hormonalny.

Złoty żeń – szeń .

Dodaje wigoru, wspomaga odporność, pobudza intelekt, redukuję nadwagę. Spożywaj go jak najwięcej.

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA