28 rad od motywatora dietetycznego – czyli jak żyć, aby jak najdłużej cieszyć się zdrowiem, urodą i aktywnością.

Podziel się ze znajomymi :)
  • 45
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    45
    Shares

1. Ruch opóźnia procesy starzenia.

Z badań wynika, że osoby niewytrenowane, o słabej kondycji fizycznej, umierają na choroby układu krążenia 8 razy częściej niż te, które ruszają się regularnie. Badacze szacują, że jeśli przez całe życie pozostaniemy aktywni fizycznie, możemy zyskać od 3 do 5 lat.

2. Znajdz czas na trening wytrzymałościowy.
Obniża poziom trój glicerydów,  podnosi poziom jego „korzystnej frakcji HDL”. Stymuluję jego układ immunologiczny, przypuszcza się, że może zapobiegać niektórym nowotworom. Ponadto osoby kor zające z dobrodziejstw wysiłku wytrzymałościowego, są spokojniejsze i lepiej radzą sobie w trudnych sytuacjach.

3. Żadna przesada nie jest dobra.
W miarę jak przybywa nam lat, organizm coraz gorzej adoptuje się do obciążeń. Dlatego nie możemy udawać, że czas stanął w miejscu i forsować się zbyt intensywnymi treningami, bo w dłuższej perspektywie wpłynie to negatywnie na naszą ogólną kondycję. Trzeba trzymać rękę na pulcie i to w dosłownym znaczeniu tego słowa. Podczas ćwiczeń tętno może wzrosnąć maksymalnie do wartości 220 uderzeń/ minuta minus wiek.

4. Wyginaj śmiało ciało.
Spokojne wymagające dużego skupienia ćwiczenia rozciągające, czyli stretching, są idealne dla osób w każdym wieku. Pomaga zachować to ruchomość w stawach, elastyczność mięśni, a także utrzymuję w stałej aktywności włókna nerwowe, poprawiają kondycje.

5. Ćwicz pilaste.
Pomoże zachować Ci sprawność na długie lata. Dowodem na to był ich twórca Joseph Pilates, w dzieciństwie bardzo chorował, zmagający się z astmą i krzywicą, który w doskonałej formie doczekał 87 lat. W opracowanej przez siebie metodzie połączył elementy, jogi baletu i ćwiczeń siłowych. Ćwiczenia uelastyczniają ciało, wzmacniają mięśnie, także te małe głębiej położone, z których istnienia niekiedy nie zdajemy sobie sprawę, poprawia postawę i wpływa kojąco na psychikę.

6. Zapisz się na tai-chi.
Może uprawiać je każdy niezależnie od wieku. Według badań, pół roku systematycznych ćwiczeń poprawia równowagę i siłę mięśni w grupie 80 – latków. Ponoć staruszkowie cieszyli się najbardziej z tego, że znowu mogą zakładać dżinsy na stojąco a nie na siedząco.

7. Rozstań się z papierosami.
Podczas palenia uwalnia się duża ilość wolnych rodników, agresywnych cząsteczek tlenu. Które uszkadzają materiał genetyczny komórek i połączenia między neuronami, przyczyniają się do powstania nowotworów, utleniają cholesterol, co prowadzi do powstawania miażdżycy. Palacze na ogół wyglądają znacznie starzej niż ich niepalący rówieśnicy. Przyczyna tkwi prawdopodobnie w enzymie o Nizwę metaloproteinaza ( MMP1) powodujący zaburzenia w produkcji kolagenu.

8. Lepiej nie dojadać niż się przejadać.
Wiele, bowiem wskazuję na to, że niskokaloryczna dieta, spowalnia metabolizm, może przedłużyć życie. Wielu naukowców uważa, że moglibyśmy zyskać dodatkowe lata, spożywając dziennie 1600 – 2000 kalorii i uzupełniając dietę witaminami oraz mikroelementami.

9. Utrzymuj prawidłową wagę.
Pamiętaj, że w raz z wiekiem organizm zużywa coraz mniej energii, dlatego aby nie utyć, trzeba jeść mniej i systematycznie się ruszać.

10. Nie daj się złapać w pułapkę diet cud.
Ich stosowanie na krótki czas może ująć ci kilogramów, za to doda lat, bo tego rodzaju diety przyspieszają procesy starzenia. Organizm funkcjonuje gorzej już po utracie 5 kg, jeśli dojdzie do niej w bardzo krótkim czasie. Bezpieczne tępo chudnięcia to 0, 5 – 1 kg tygodniowo.

11.Warzywa i owoce rozdzielona na pięć porcji w ciągu dnia.
To podstawa każdej kuracji odmładzającej. Zawiera ogromne ilości substancji, które chroni nas przed szkodliwym wpływem środowiska zewnętrznego. W śród tych cudownych substancji są przede wszystkim przeciw utleniacze.

12. Przeciwutleniacze.
Inaczej anty oksydanty, to nasza podstawowa broń w walce z wolnymi rodnikami. Wolne rodniki to atomy tlenu, którym brakuje jednego elektronu. Robią, więc wszystko, aby ten brakujący elektron uzupełnić, czyli po prostu ukraść komuś innemu. Dopiero wtedy się uspokajają. Z tym, że wolnym rodnikiem staje się obrabowany z elektronu atom. W prawdzie organizm potrafi sam eliminować te agresywne cząsteczki, ale z czasem radzi sobie z tym coraz gorzej i potrzebuje pomocy. Przeciwutleniacze bardzo łatwo wchodzą w reakcje z wolnymi rodnikami, oddając im swój elektron. Sam jednak nie zamienia się w wolny rodnik.

13. Witamina A.
Obok witaminy C i E, tworzy „wielką trójce” przeciwutleniaczy. W czystej postaci obecna jest w produktach pochodzenia zwierzęcego ( mięsie, wątrobie, mleku). Jednak bezpiecznie spożywać ją w postaci prowitaminy A, czyli beta-karotenu, bo w tej formie nie musimy się obawiać jego przedawkowania.

14.Witaminę C znajdziemy w owocach.
W takich owocach jak np. czarna porzeczka, cytrusy oraz warzywach ( natka pietruszki, kapusta, ziemniaki). Spełnia w organizmie wiele funkcji min. Chroni naczynia krwionośnie współuczestniczy w produkcji kolagenu.

15. Laur najważniejszego sprzymierzeńca w walce z wolnymi rodnikami ma jednak witamina E.
Dostarczają jej oleje roślinne na zimno, kiełki parzenicy, produkty z pełnego ziarna, nasiona i orzechy.

16. Karotenoidy.
To barwnik nadający owcą żółty, pomarańczowy i czerwony kolor. Również one bronią nas przed wolnymi rodnikami. W tej grupie znajduje się ok. 600 substancji. Z pośród nich najbardziej znany jest beta-karoten. Jednak właściwościami nie ustępuje mu np. likopen obecny w pomidorach( przypisuje mu się działanie przeciw nowotworowe) i luteina (jest w zielonych warzywach liściastych), która zapobiega związanemu z wiekiem zwyrodnieniu plamki.

17. Flawonoidy.
Posiadają w swojej grupie ok. 700 substancji, które chronią rośliny przed chorobami i szkodliwymi wpływami z zewnątrz. W naszym organizmie działają podobnie jak witaminy. Są obecne w owocach cytrusowych, warzywach np. (brokułach, papryce, sałacie), w dużych ilościach w czosnku, cebuli, czerwonym winie. Bardzo bogaty we flawonoidy jest miłorząb japoński.

18.Prawdziwą skarbnica przeciwutleniaczy jest zielona herbata.
Dlatego warto się do niej przekonać i wypijać kilka filiżanek tego napoju.

19. Selen to jeden z najważniejszych pierwiastków młodości.
Jego niedobór czyni poważne spustoszenia, zwłaszcza w organizmie mężczyzn. Selen dostarczają ryby i inne owoce morza, kiełki parzenicy, otręby pszenne, kukurydza, pomidory, ciemne pieczywo, czosnek i grzyby. Selen a także cynk oraz miedź zapobiegają spowodowanego wiekiem zwyrodnieniu plamki, które pozbawia wzroku bardzo wiele osób starszych.

20. Witaminy z grupy B.
A także kwas foliowy obniżają poziom homocysteiny. Jest to szkodliwa substancja, powstająca w wyniku przemian metabolicznych i odgrywającą znaczącą rolę w tworzeniu się zmian miażdżycowych.

21. Wapń i witamina D zapewniają nam mocne kości.
Starsi ludzie potrzebują dziennie od 800 do 1200 mg wapnia. Najlepszym jego źródłem jest oczywiście mleko i nabiał – nie przemysłowy, ale jako źródło pomocnicze można potraktować kapustę, łososia, brokuły i wodę mineralną ( o zawartości tego pierwiastka powyżej 150 mg/l).

22. Kwas Omega-3.
Wpływa pozytywnie na przemianę tłuszczów, a tym samy zapobiegają powstawaniu zmian miażdżycowych. Dlatego stałym punktem naszego jadłospisu, powinny być ryby.

23.Dla zachowania młodości ważna jest także równowaga zasadowo-kwasowa.
Możemy na nią wpływać po przez komponowanie odpowiedniej diety. Powinny przeważać w niej produkty zasadotwórcze.
Zasadotwórcze są: por, ziemniaki, ogórki, sałata, marchew, buraki.

24. Techniki relaksacyjne.
Zapewniają ci równowagę wewnętrzną, mogą wspomóc nasze dążenie do długowieczności. Brak wewnętrznej harmonii powoduję wydzielanie hormonów stresu, co z kolei pociąga za sobą lawinę zdarzeń, między innymi uwalnianie dużej liczby wolnych rodników. Jeśli prowadzisz spokojne życie, starzejemy się wolniej.

25. Lampka czerwonego wina wieczorem, to przyzwyczajenie, z którym nie musimy walczyć.
Dzięki niej oddalamy od siebie ryzyko zawału, a wiele wskazuję również na to, że cukrzycy. Ale uwaga, alkoholi pity w nadmiarze, przyspiesza procesy starzenia, powoduje wiele chorób w tym nowotwory.

26. Chrup orzechy.
Richard Mattesa z Purdue University ( USA) podczas swoich badań, gdzie uczestnicy eksperymentu jedli przez miesiąc, garść orzechów dziennie udowodnił, że nie przytyli oni ani grama, a poziom złych tłuszczów obniżył się u nich o 30 %.

27. Seks to zdrowie.
Dzięki najnowszym wynikom naukowym możemy stwierdzić, że satysfakcjonujący seks może przedłużyć życie nawet o 10 lat, ponieważ utrzymuję w dobrej kondycji cały układ sercowo -naczyniowy i hormonalny.

28. Złoty żeń – szeń .
Dodaje wigoru, wspomaga odporność, pobudza intelekt, redukuję nadwagę. Spożywaj go jak najwięcej.

- Badamy dynamikę sprzedaży kursów wideo w niższych cenach. Dzisiaj tylko 19zł + infografiki - Chcemy ustalić najlepszą cenę - Jak najniższą dla Was i rentowną dla Nas. Promocja czasowa. - Więcej szczegółów http://bit.ly/2GMC814




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz