Kilka słów na temat posiłków białkowo tłuszczowych
– Posiłki białkowo tłuszczowe to nie 50% tłuszczu, 50% białka i 0% węglowodanów !
– Chodzi o zmniejszenie ilości węglowodanów na rzecz tłuszczów w celu optymalizacji glikemi i a tym samym kontrolę ilości tłuszczu na naszym ciele  

Przykładowo dostarczanie kwasów tłuszczowych np. w formie

  1. oleju lnianego,
  2. jajecznicy,
  3. masła,
  4. awokado 

Te produkty mają  na celu wyregulowanie hormonów sytości, łaknienia oraz wyrównanie poziomu cukru oraz insuliny we krwi (grelina, leptyny, insulina, glukagon ) 


– Pomimo, że jesz więcej kalorii na śniadanie głód pojawia się dopiero po 4/5 godzinach a nie tak jak to jest często w przypadku posiłków z przewagą węglowodanów
– Tym samym jesz 3 posiłki dziennie, jesteś nasycona i szczęśliwa bo większa ilość zdrowych kwasów tłuszczowych w diecie to lepiej pracujący mózg !
Pamiętaj
Owoce glukozowe zjedzone z masłem sezamowym lub innym produktem tłuszczowym zawsze będzie optymalnie trawiony i wchłaniany niż zjedzony sam
ryż z masłem np. kerrygold podniesie mniej cukier w naszym krwiobiegu niż sam ryż, tym samym jesteśmy najedzeni na dłużej a hormon glukagon szybciej się aktywuje i zacznie spalać tkankę tłuszczową

Warto zapamiętać :

Ciężko jest pisać : ” jako zdrową alternatywę słodkich i słonych przekąskę zjedz rodzynki lub orzechy ” wiem, że 90% tych produktów jest siarkowane, tym samym są potencjalne szkodliwe.
Jest to jednak lepsze niż proponowanie batonów na bazie płatków kukurydzianych, gdzie nawalone jest cukru i jeszcze więcej konserwantów niż w orzechach i rodzynkach.

Tak naprawdę to co będę polecał danej osobie zależy od jej świadomości i stażu w racjonalnym odżywianiu.

Przecież osobie która jest nowicjusze i dopiero uczy się gdzie znajdują się zdrowe proteiny, węglowodany i kwasy tłuszczowe nie powiem, że ma stosować carb targeting czy IF-y.

Warto przeczytać  Ile należy jeść dziennie węglowodanów, aby schudnąć?

Takiej osobie powiem czytaj etykiety i zacznij eliminować kwasy tłuszczowe trans i syrop fruktozowy.

Dla bardziej doświadczonej powiem, zbadaj o zdrowe tłuszcze i naucz się prawidłowo umiejscawiać węglowodany w swojej diecie, a jeszcze innej wspomnę o badaniu flory jelitowej i celowanej probiotykoterapii!

Ps. Zaraz pojawią się pytania odnośnie szkodliwości mięsa, obejrzyjcie to :

 

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA