SKÓRA na zdrowie… Najzdrowsze skórki w naszej kuchni!

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

SKÓRKA JABŁKA

Im kwaśniejsza odmiana jabłek, tym więcej w nich witaminy C. Gromadzi się ona pod skórką, dlatego najlepiej jeść, gotować i piec w całości. Najwięcej tej witaminy znajdziemy w owocach surowych. A im dłużej będziemy je poddawać obróbce termicznej, tym większe będą jej straty. Co ciekawe, małe jabłka zawierają znacznie więcej witaminy C niż duże okazy.

CO DZIEJE SIĘ GDY WYPIJESZ NA PUSTY ŻOŁĄDEK OCET JABŁKOWY Z MIODEM ?

SKÓRKA ZIEMNIAKA

Dodanie skórek ziemniaka do posiłków pomoże zwalczyć napady łaknienia i bezmyślnego jedzenia. Efekt ten zapewnia wysoka zawartość błonnika, a także podstawowych substancji, które zapobiegają wzrostowi poziomu cukru w organizmie. Długoterminowe spożywanie łupin ziemniaka może pomóc przeciwdziałać cukrzycy (typ 2) i związanym z nią schorzeniom, takim jak choroba wieńcowa.

Frytki ze słodkich ziemniaków + naturalny ketchup

 

SKÓRKA CYTRYNY

 

Cytryny w kuchni używamy w zasadzie na co dzień. Dodajemy ją do herbaty, sokiem doprawiamy wiele dań. Skórkę zaś najczęściej wyrzucamy. To wielki błąd, bo to ona zawiera nawet 10 razy więcej witamin niż sok z cytryny! Pora zmienić nasze zwyczaje.

Te popularne owoce, nie tylko ze względu na właściwości kulinarne ale i zdrowotne, były już znane starożytnym Rzymianom i Grekom, którzy uważali je za symbol zdrowia. Cytryna uprawiana jest dla swoich owoców zawierających: olejki lotne, limonen (aż do 70 proc.), alfa-terpinene, alfa-pinene, beta-pinene, citral, kumaryny, bioflawonoidy, witaminy A, E, B1, B2, B3, B6 oraz witaminę C (40 – 50 mg na 100 g owocu). Kolejna warta uwagi witamina w cytrynie to P (znana jako rutyna). Jej głównym zadaniem jest ochrona witaminy C przed zbyt szybkim utlenianiem. Głównym źródłem tej cennej witaminy jest właśnie skórka – warto więc ją wykorzystać, a nie wyrzucać!

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.