Obalamy mity jajka są zdrowe !

Podziel się ze znajomymi :)
  • 201
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    201
    Shares

Na przestrzeni lat jajka zdobyły złą sławę, twierdzono, iż spożywanie więcej niż 3 jaj tygodniowo może być nie korzystne dla zdrowia. Długi czas uważano, że mogą one podnosić poziom złego cholesterolu, który jest główną przyczyną chorób sercowo naczyniowych. To twierdzenie zostało jednak obalone, na przestrzeni lat powstało wiele badan, które pokazują, że cholesterol w jajku niema wpływu na odkładanie blaszek miażdżycowych . W świetle najnowszych badań okazuje się, że na stężenie cholesterolu w surowicy znacznie większy wpływ niż ilość cholesterolu w diecie mają  tłuszcze trans, zła proporcja kwasów tłuszczowych omega-3 do omega-6, konserwanty, pestycydy w żywności oraz nieumiejętne komponowanie posiłków przy równoczesnym paleniu i picu alkoholu.

Internetowa strona Authority Nutrition informuję również, iż cholesterol ma decydujący wpływ na zdolność organizmu do tworzenia testosteronu, estrogenu i kortyzolu. Przedstawia również wyniki badań, jakie przeprowadzono na grupie ludzi spożywających przez dłuższy okres od 1 do 3 jaj dziennie. Efekty eksperymentu wyglądały następująco:

U 70% osób jajka nie miały negatywnego wpływu na poziom złego cholesterolu, a u pozostałych 30 % wpływ na cholesterol miał łagodny przebieg. Wręcz odnotowano, że cząsteczki cholesterolu LDL ( umownie nazwanego szkodliwym chodź ten termin jest strasznie irytujący)  zmniejszyły się, dzięki czemu zagrożenie dla zdrowia również zmalało.

Badacze nie znaleźli bezpośrednich powiązań między wysokim spożyciem jaj a wystąpieniem takich schorzeń jak choroby niedokrwienne serca czy udar mózgu.

Te informację mogą cieszyć i w końcu obalić mity o złym działaniu jaj na zdrowie. Korzyści wynikające z ich regularnego spożycia są naprawdę rewelacyjne.

Jajka posiadają silne substancję odżywcze: witaminy, wapń, kwas omega-3 a także cholinę, mniej znany składnik, ale niezmiernie ważny, ma ona kluczowe znaczenie dla funkcjonowanie mózgu. Jaja dostarczają również najwyższej, jakości białka. Portal  „mytrainer.pl” bardziej szczegółowo opisuję znaczące składniki, z których składają się jaja oraz pozytywny ich wpływ dla zdrowia:

Składniki odżywcze

Jaja są bogate w różnego rodzaju składniki odżywcze, to bogactwo witamin A, D, E i B 12, jak również żelaza, kwasu foliowego, wapnia i kwasów tłuszczowych omega-3.

– Białko

Jaja dostarczają białka o najwyższej, jakości. Wartość tego białka jest znacznie lepsza od tego w mleku czy wołowinie. Zawartość białka w jednym jajku ma taką samą równowartość jak w 30 g mięsa, a jednak jest dużo tańsze.

– Cholina

Ten składnik odżywczy jajka ma bardzo ważne znaczenie dla mózgu. Jest również ważny dla prawidłowego rozwoju wzroku i pamięci. Niezmiernie istotne jest także spożywanie tej substancji przez kobiety w ciąży, gdyż dziecko wyciąga ten składnik z organizmu kobiety. Często ciężarne mają niedobór tej substancji.

– Wzrok

Tak jak było już wspomniane cholina chroni wzrok. Jednak bardziej znaczącym składnikiem dla oczu jest znajdująca się także w jajku luteina i zeaksantyna. Wraz z przeciwutleniaczami gromadzą się one w rejonie oka i chronią go przed niebezpiecznymi falami świetlnymi, a także zmniejszają ryzyko powstania zwyrodnienia plamki żółtej i zaćmy.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/