Jak dopasować dietę do aktywności fizycznej ? Kiedy węglowodany a kiedy tłuszcze ?

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nasze zdrowie zaczyna się w jelitach. Dlatego skupiamy się na bakteriach jelitowych, które odgrywają ważną rolę w procesie odchudzania. Proces odchudzania wiąże się z otyłością i nadwagą, które są źródłem większości chorób cywilizacyjnych. Badania naukowe potwierdzają, że w naszym organizmie zwłaszcza w jelitach musi znajdować się więcej dobrych niż złych bakterii, wtedy tworzą one właściwą mikroflorę. Jeżeli ten proces jest zachwiany i bakterii złych jest więcej niż tych dobrych dochodzi do różnych procesów chorobowych. Aby temu zapobiec - stosujemy probiotykoterapię. Probiotykoterapia- jest celowana i ustalona w oparciu o rzeczywisty układ mikroflory jelitowej, który gwarantuje skuteczne i znacznie szybsze wyleczenie naszego organizmu. Więcej na szkoleniu tutaj 

Każdy preferuje różne rodzaje aktywności fizycznej dlatego posiłki dla każdego z osobna powinny być zaplanowane inaczej, poniżej przedstawię uproszczoną wersję jakie składniki energetyczne spalają się w różnych przedziałach naszego tętna !

Pamiętajmy, że kompozycja posiłków dla osób aktywnych zależy od intensywności treningowej !

Przykładowo

Aktywność wytrzymałościowa

Kiełbasa z dzik, szparagi, papryka, cebula … nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba 👍#motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Jeżeli robimy godzinne wybiegania  na tętnie ok. 60-70% tętna maksymalnego  nasz organizm najwięcej będzie spalać kwasów tłuszczowych ok. 80% a ok. 20% to węglowodany.

W ten dzień warto zwiększyć ilość tłuszczy :

  1. Olej lniany
  2. Orzechy nerkowca
  3. Jaja
  4. Wołowina / nie drapieżne ryby głębinowe

Aktywność Mieszana

Ogórki kiszone oraz małosolne, młoda kapusta małosolna, jajka i placuszki z młodych ziemniaków #motywatorfood

Jak wybrać dobre szczepy probiotyczne: - czytać etykiety w których powinne być wymienione dobre szczepy które są przebadane i uznane w których jest podana przynależność gatunkowa i numer patentu. Więcej na szkoleniu tutaj 

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Do tej aktywności fizycznej możemy zaliczyć każdy rodzaj aktywności fizycznej który mieści się w  przedziale tętna maksymalnego 75-85% np.   siłownię, bieganie przeplatane podskokami, pompkami. Podczas takiej intensywności nasz organizm spala ok 40% kwasów tłuszczowych i ok. 60% węglowodanów

Jeżeli chcesz otrzymywać najnowsze materiały prosto na massengera o tej tematyce kliknij w ten link : Włącz powiadomienia 

W ten dzień warto zwiększyć ilość węglowodanów i tłuszczy  :

  1. Olej lniany / kasza / ryż
  2. Orzechy nerkowca / banany / ziemniaki
  3. Jaja / masło / bataty
  4. Wołowina / nie drapieżne ryby głębinowe / awokado

Aktywność Sprinterska

Omlecik ? #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Do tej aktywności fizycznej możemy zaliczyć każdy rodzaj aktywności fizycznej który mieści się w przedziale  powyżej 90% tętna maksymalnego   np.  Tabata, sprinty, cross Podczas takiej intensywności nasz organizm spala ok 90% kwasów tłuszczowych

W ten dzień warto zwiększyć ilość węglowodanów i minimalnie tłuszczy :

  1.  kasza / ryż / topinambur
  2. banany / ziemniaki / makaron ryżowy
  3. bataty / komosa ryżowa
  4. awokado / miód / daktyle

 




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz