Podstawą zdrowego żywienia są warzywa, owoce, ryby, oleje roślinne, mięso oraz produkty z pełnego ziarna. Oparta na nich dieta dostarcza organizmowi odpowiednich składników odżywczych takich jak witaminy, minerały, białka, tłuszcze i węglowodany. Niestety bywa tak, że już na talerzu tracimy część witamin i pierwiastków. Wynika to z faktów, iż łączenie ze sobą niektórych składników wpływa na utratę cennych witamin i minerałów.  Jakich zestawień, zatem unikać?

Pomidor + Świeży ogórek

Połączenie tych dwóch składników np. w sałatce, powoduje, że ogórek wytrąca witaminę C z pomidora.  Dzieje się to za sprawą jednego z enzymów ( askorbinowego). Utlenia on tę witaminę, co sprawia, iż staje się ona dla nas bezużyteczna.  Witamina C chroni przed szybszym starzeniem, uczestniczy w produkcji kolagenu i podnosi odporność. Prócz pomidorów dużo witaminy C posiada również natka pietruszki oraz papryka.

Jest to fakt, ale zdrowa osoba nie musi zwracać na to uwagi. Traktuj te informację jako ciekawostkę a nie jako fundament zdrowego odżywiania 

2.Czarna herbata+ cisto drożdżowe

Jeśli po spożyciu ciasta drożdżowego popijemy go czarną herbatą, spowodujemy utratę witaminy B1. Drożdże są źródłem właśnie tej witaminy. Herbata zawiera garbniki, które ją niszczą. Tiamina, bo tak inaczej możemy nazywać witaminę B1, poprawia pamięć, zdolność koncentracji i refleks. Produkty, które obfitują w tą witaminę to m.in. produkty zbożowe z pełnego przemiału, wieprzowinka, groch, fasola oraz orzechy.

Jest to fakt, ale zdrowa osoba nie musi zwracać na to uwagi. Traktuj te informację jako ciekawostkę a nie jako fundament zdrowego odżywiania 

Czerwone wino+ czerwone mięso

Wydawałoby się, że to polaczenie idealne. Niestety nie, wino posiada garbniki, substancja ta ogranicza wchłanianie żelaza w przewodzie pokarmowym. Żelazo zapobiega niedokrwistości, zwiększa wydolność organizmu i korzystnie wpływa na naszą kondycję.

Warto przeczytać  Jak spożywanie mięsa wpływa na nasz stan emocjonalny?

Jest to fakt, ale zdrowa osoba nie musi zwracać na to uwagi. Traktuj te informację jako ciekawostkę a nie jako fundament zdrowego odżywiania

Warzywa krzyżowe+ Ryby morskie

Ryby morskie takie jak np. dorsz, łosoś czy śledź są doskonałym źródłem jodu, połączenie ich z warzywami krzyżowymi, czyli kalafiorem, brukselką lub kapustą, powoduje blokowanie tego pierwiastka.  Jod jest szczególnie ważny dla tarczycy. Warzywa krzyżowe zawierają tri glikozydy, substancje, która nie pozwala tarczycy na wchłanianie jodu. Pierwiastek ten jest również ważny dla naszej witalności, poprawia sprawność umysłową, wpływa korzystnie na włosy, skórę i paznokcie.

Jest to fakt, ale zdrowa osoba nie musi zwracać na to uwagi. Traktuj te informację jako ciekawostkę a nie jako fundament zdrowego odżywiania

Z okazji 34 urodzin motywatora
Rusza
PROMOCJA Na kurs wideo "Wszystko na temat zdrowia i zdrowych nawyków żywieniowych"
Oszczędzasz 331 zł
400zł  67zł

-82.75%

Promocja trwa jeszcze
w 3 dni nauczę cię więcej na temat odżywiania i zdrowia niż przeciętna osoba uczy się w miesiąc we własnym zakresie.
Czytaj dalej

Dodatkowa tylko dzisiaj niepublikowany ebook “Atlas witamin” o wartości 19zł w prezencie.

Wędlina+Ser

To najczęstsze zestawienie naszych kanapek, wędliny zawierają cynk natomiast ser fosfor. Zestawienie tych dwóch produktów razem powoduje, iż fosfor zawarty w serze znacznie ogranicza wchłanianie cynku. Cynk odpowiada m.in.. na naszą odporność, płodność, pamięć oraz wzrok. Sporo tego składnika zawierają owoce morza, pestki dyni, orzechy oraz rośliny strączkowe.

Jest to fakt, ale zdrowa osoba nie musi zwracać na to uwagi. Traktuj te informację jako ciekawostkę a nie jako fundament zdrowego odżywiania 

Ziemniaki+Jajka

Nie powieśmy podawać jajek wraz z ziemniakami. Ponieważ te ostatnie zawierają szczawiany, substancje hamującą wchłanianie wapnia oraz żelaza, czyli cennych składników zawartych w jajkach. Wapń warunkuje zdrowe kości i zęby, zapewnia również prawidłowe funkcjonowanie mięśni (w tym serca), pomaga w utrzymaniu dobrego ciśnienia.

Warto przeczytać  GUAWA kolejny super produkt wspomagający nasze zdrowie !

Jest to fakt, ale zdrowa osoba nie musi zwracać na to uwagi. Traktuj te informację jako ciekawostkę a nie jako fundament zdrowego odżywiania 

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA