1. Stosuj czystą dietę

Dr Terry Wahls zbadała wpływ diety na mitochondria i wprowadziła ją do własnego życia. Odkryła, że ​​mogła dramatycznie zmienić jej ciało na poziomie subkomórkowym, a nawet wyleczyć stwardnienie rozsiane, by móc ponownie wstać z wózka inwalidzkiego!

Odkrycia Dr Wahls zalecają napełnianie organizmu witaminami B, żywnością bogatą w siarkę i przeciwutleniacze, które wpłyną na rozkwit mitochondriów. Aby ułatwić zakupy i planowanie posiłków, sugeruje aby spożywać:

  • 3 filiżanki dziennie zielonych warzyw liściastych, w tym kapusty
  • 3 szklanki dziennie bogatych w siarkę warzyw, takich jak kapusta, brokuły, kalafior, cebula, brukselka, rzepa, rzodkiewki, czosnek, por, szczypiorek i szparag – Każdego dnia białko: dzikie ryby takie jak łosoś lub śledź dla kwasów tłuszczowych omega-3, mięso zwierząt roślinożernych
  • Organiczne mięso organowe, w tym wątroba, serce, język i żołądek, raz w tygodniu, ponieważ zawierają stężone witaminy i minerały
  • Wodorosty raz w tygodniu, ponieważ zwiększają one jod

2. Ćwiczenia o dużej intensywności

Fizyczna aktywność ciała ma bardzo wiele zalet, w tym polepszanie funkcji mitochondrialnej i poprawianie sprawności mózgu. W jednym z badań stwierdzono, że intensywne treningi interwałowe (HIIT) to świetna metoda wzmacniania mitochondriów, a stosowanie ich zaledwie dwa tygodnie „znacząco zwiększy funkcje mitochondrialną w mięśniach szkieletowych”.

 Trening interwałowy polega na przeplataniu intensywnego wysiłku z wysiłkiem o średniej (umiarkowanej) intensywności. 

3. Sen dobrej jakości

Wszyscy wiemy, że dobry sen może czynić cuda dla naszego zdrowia, a  brak stałego snu może powodować spowalnianie naszych ciał i umysłów . Jeśli chodzi o mitochondria, wykorzystują one czas snu do usuwania odpadów komórkowych z mózgu. Jeśli mitochondria nie są w stanie wykonać tego zadania, może prowadzić to do ich dysfunkcji.

Warto przeczytać  Jak prawidłowo wybierać probiotyki, aby osiągnąć pożądany efekt terapii?

4. Unikaj nienaturalnego światła

Światło jest składnikiem odżywczym, który odgrywa znaczącą rolę w sygnalizowaniu mitochondriów, do wykonywania swojej „pracy” w odpowiednim czasie.  Naturalnym sygnałem dla mitochondriów jest moment, w którym się budzisz, a światło wschodzącego słońca dociera do Twojego ciała i oczu . Kiedy słońce zachodzi, mitochondria wiedzą, że nadszedł czas na sen. Aby, nienaturalne światło nie przerywało tego procesu, możesz pomóc swoim mitochondriom wychodząc na zewnątrz w godzinach porannych i wpuszczając światło, unikaj urządzeń elektronicznych i lamp fluorescencyjnych.

5. Unikaj zanieczyszczeń chemicznych

 Chemikalia i zanieczyszczenia powietrza mogą uszkodzić mitochondria.  Pamiętaj, że cokolwiek w Twoim środowisku może na nie wpłynąć, ponieważ są one bardzo wrażliwe. Dobrze jest więc zrobić coś, co pomoże je wzmocnić, rozważ, jakie inne czynniki środowiskowe mogą mieć wpływ na zdrowie i ich funkcjonowanie.

Potrzebujesz diety na odchudzanie ?

Po nocach słyszę te głosy „Damian a jesz jajka na śniadanie, Damian a czy stosujesz pieczywo, nabiał, pizzę, paluszki ….. Damian jak się odżywiasz?” Postanowiłem spisać wszystkie moje ulubione posiłki i stworzyć gotowe jadłospisy
Sprawdź szczegóły 

Kiedy przejmiesz kontrolę nad mitochondriami i poziomem energii Twojego ciała, najpierw poczujesz to w mózgu, oczach i sercu, ponieważ są to najbardziej energetyczne obszary. Następnie energia i inne korzyści zdrowotne będą rozprzestrzeniać się w całym Twoim ciele.

Mitochondria zasilają każdą komórkę w organizmie i są bardzo podatne na otaczające środowisko. Poprzez kontrolowanie środowiska można wykorzystać moc mitochondriów, aby uzyskać  więcej energii, funkcji mózgu i naturalnych korzyści anty starzenia! 

Jakie są mitochondria?

 Mitochondria są odpowiedzialne za ponad 90 procent energii komórkowej , czyli organelli, które zasilają każdą komórkę w organizmie i są niezbędne do utrzymania życia i wspierania wzrostu.   Te małe „mocarstwa” dyktują Twoim samopoczuciem i są podstawą silnego ciała i potężnego umysłu.

  Mitochondria składają się z małych opakowań enzymów, które zmieniają tłuszcze i cukry, które spożywasz, w komórkową energię utrzymującą ciało w najwyższej kondycji witalnej.  

Jeśli Twoje mitochondria są silniejsze, całe ciało może korzystać ze zwiększonej energii.  Bardziej skuteczne mitochondria mogą również sprawić, że żyjesz dłużej, zdrowszym życiem. 

Z drugiej strony, jeśli mitochondria ulegną degradacji, możesz zacząć się osłabiać i doświadczać wczesnego starzenia się.  Co gorsza, mitochondrialna awaria powoduje uszkodzenie komórek, które prowadzą do ich śmierci, a gdy wiele komórek narządowych umiera, staje się to niewydolnością narządu. 

Bio – hakowanie Twojego mitochondrium

Dave Asprey, założyciel firmy Bulletproof, od lat bada mitochondria i stwierdził, że istnieją sposoby, aby zmaksymalizować zdolność organizmu do wytwarzania energii przez co m.in. umożliwić Ci efektywniejszą pracę, czy skuteczniejsze myślenie.

Warto przeczytać  10 najzdrowszych pokarmów na świecie

Dave odnosi się do mitochondriów jako „baterii” w ciele i wyjaśnia, że ​​możemy „włamać się” do akumulatora, aby uzyskać więcej energii, przywracać ją szybciej i zwolnić proces starzenia się.

Ponieważ mitochondria są bardzo wrażliwe na środowisko, można manipulować nimi przez dietę, ćwiczenia, sen i ekspozycję na światło.

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA