1. Stosuj czystą dietę

Dr Terry Wahls zbadała wpływ diety na mitochondria i wprowadziła ją do własnego życia. Odkryła, że ​​mogła dramatycznie zmienić jej ciało na poziomie subkomórkowym, a nawet wyleczyć stwardnienie rozsiane, by móc ponownie wstać z wózka inwalidzkiego!

Odkrycia Dr Wahls zalecają napełnianie organizmu witaminami B, żywnością bogatą w siarkę i przeciwutleniacze, które wpłyną na rozkwit mitochondriów. Aby ułatwić zakupy i planowanie posiłków, sugeruje aby spożywać:

  • 3 filiżanki dziennie zielonych warzyw liściastych, w tym kapusty
  • 3 szklanki dziennie bogatych w siarkę warzyw, takich jak kapusta, brokuły, kalafior, cebula, brukselka, rzepa, rzodkiewki, czosnek, por, szczypiorek i szparag – Każdego dnia białko: dzikie ryby takie jak łosoś lub śledź dla kwasów tłuszczowych omega-3, mięso zwierząt roślinożernych
  • Organiczne mięso organowe, w tym wątroba, serce, język i żołądek, raz w tygodniu, ponieważ zawierają stężone witaminy i minerały
  • Wodorosty raz w tygodniu, ponieważ zwiększają one jod

2. Ćwiczenia o dużej intensywności

Fizyczna aktywność ciała ma bardzo wiele zalet, w tym polepszanie funkcji mitochondrialnej i poprawianie sprawności mózgu. W jednym z badań stwierdzono, że intensywne treningi interwałowe (HIIT) to świetna metoda wzmacniania mitochondriów, a stosowanie ich zaledwie dwa tygodnie „znacząco zwiększy funkcje mitochondrialną w mięśniach szkieletowych”.

 Trening interwałowy polega na przeplataniu intensywnego wysiłku z wysiłkiem o średniej (umiarkowanej) intensywności. 

3. Sen dobrej jakości

Wszyscy wiemy, że dobry sen może czynić cuda dla naszego zdrowia, a  brak stałego snu może powodować spowalnianie naszych ciał i umysłów . Jeśli chodzi o mitochondria, wykorzystują one czas snu do usuwania odpadów komórkowych z mózgu. Jeśli mitochondria nie są w stanie wykonać tego zadania, może prowadzić to do ich dysfunkcji.

Warto przeczytać  Mleko i nabiał podwyższa ryzyko raka i reumatoidalnego zapalenia stawów

4. Unikaj nienaturalnego światła

Światło jest składnikiem odżywczym, który odgrywa znaczącą rolę w sygnalizowaniu mitochondriów, do wykonywania swojej „pracy” w odpowiednim czasie.  Naturalnym sygnałem dla mitochondriów jest moment, w którym się budzisz, a światło wschodzącego słońca dociera do Twojego ciała i oczu . Kiedy słońce zachodzi, mitochondria wiedzą, że nadszedł czas na sen. Aby, nienaturalne światło nie przerywało tego procesu, możesz pomóc swoim mitochondriom wychodząc na zewnątrz w godzinach porannych i wpuszczając światło, unikaj urządzeń elektronicznych i lamp fluorescencyjnych.

5. Unikaj zanieczyszczeń chemicznych

 Chemikalia i zanieczyszczenia powietrza mogą uszkodzić mitochondria.  Pamiętaj, że cokolwiek w Twoim środowisku może na nie wpłynąć, ponieważ są one bardzo wrażliwe. Dobrze jest więc zrobić coś, co pomoże je wzmocnić, rozważ, jakie inne czynniki środowiskowe mogą mieć wpływ na zdrowie i ich funkcjonowanie.

Kiedy przejmiesz kontrolę nad mitochondriami i poziomem energii Twojego ciała, najpierw poczujesz to w mózgu, oczach i sercu, ponieważ są to najbardziej energetyczne obszary. Następnie energia i inne korzyści zdrowotne będą rozprzestrzeniać się w całym Twoim ciele.

Mitochondria zasilają każdą komórkę w organizmie i są bardzo podatne na otaczające środowisko. Poprzez kontrolowanie środowiska można wykorzystać moc mitochondriów, aby uzyskać  więcej energii, funkcji mózgu i naturalnych korzyści anty starzenia! 

Jakie są mitochondria?

 Mitochondria są odpowiedzialne za ponad 90 procent energii komórkowej , czyli organelli, które zasilają każdą komórkę w organizmie i są niezbędne do utrzymania życia i wspierania wzrostu.   Te małe „mocarstwa” dyktują Twoim samopoczuciem i są podstawą silnego ciała i potężnego umysłu.

  Mitochondria składają się z małych opakowań enzymów, które zmieniają tłuszcze i cukry, które spożywasz, w komórkową energię utrzymującą ciało w najwyższej kondycji witalnej.  

Jeśli Twoje mitochondria są silniejsze, całe ciało może korzystać ze zwiększonej energii.  Bardziej skuteczne mitochondria mogą również sprawić, że żyjesz dłużej, zdrowszym życiem. 

Z drugiej strony, jeśli mitochondria ulegną degradacji, możesz zacząć się osłabiać i doświadczać wczesnego starzenia się.  Co gorsza, mitochondrialna awaria powoduje uszkodzenie komórek, które prowadzą do ich śmierci, a gdy wiele komórek narządowych umiera, staje się to niewydolnością narządu. 

Bio – hakowanie Twojego mitochondrium

Dave Asprey, założyciel firmy Bulletproof, od lat bada mitochondria i stwierdził, że istnieją sposoby, aby zmaksymalizować zdolność organizmu do wytwarzania energii przez co m.in. umożliwić Ci efektywniejszą pracę, czy skuteczniejsze myślenie.

Warto przeczytać  ZBRODNIE PRZECIWKO LUDZKOŚCI – JAK TRUJĄ NAS KONCERNY – FILM

Dave odnosi się do mitochondriów jako „baterii” w ciele i wyjaśnia, że ​​możemy „włamać się” do akumulatora, aby uzyskać więcej energii, przywracać ją szybciej i zwolnić proces starzenia się.

Ponieważ mitochondria są bardzo wrażliwe na środowisko, można manipulować nimi przez dietę, ćwiczenia, sen i ekspozycję na światło.

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA