Sprawdź jakie witaminy i aminokwasy przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Aminokwasy, witaminy, minerały i pierwiastki śladowe odgrywają istotną rolę w odchudzaniu. Czy przybieramy na wadze, czy pozostajemy szczupli, w ogromnej mierze zależy to od hormonów. I tu mamy styczność z kluczem do utraty wagi:  systematyczna suplementacja niektórych aminokwasów pozwala nam pobudzać organizm do produkcji wystarczającej ilości hormonów odpowiedzialnych za spalanie tłuszczu. 

Jednym ważnym hormonem spalania tłuszczu jest wydzielany podczas snu hormon wzrostu (somatotropina, GH). Stymuluje syntezę białka i zwiększa utlenianie tłuszczu. U pacjentów z nadwagą zazwyczaj występuje niższe stężenia GH, co często utrudnia redukcje masy ciała. Niestety, hormon wzrostu jest bardzo kosztowny i musi być podawany pod ścisłym nadzorem lekarskim. Jest więc bezpieczniej symulować nasz organizm do naturalnego wydzielania go. Od 70 do 80% GH wydziela się w godzinach nocnych, a szczyt można zaobserwować w czasie 1–2 godziny po rozpoczęciu fazy snu głębokiego.

Do prawidłowej syntezy hormonu wzrostu niezbędne są aminokwasy:

  • arginina
  • glutamina
  • metionina

Nocna synteza hormonu wzrostu wymaga także witaminy B6, witaminy B12 i cynku.

Badania wykazały, że otyli pacjenci mogą mieć niedobór karnityny.

Karnityna jest substancją transportową, syntetyzowaną w wątrobie , nerkach i mózgu z dwóch aminokwasów – lizyny i metioniny. Transportuje długołańcuchowe kwasy tłuszczowe przez wewnętrzną błonę mitochondrialną. Długołańcuchowe kwasy tłuszczowe mogą przechodzić przez membranę, jeśli zostały zestryfikowane karnityną, podczas gdy kwasy tłuszczowe średnio i krótko łańcuchowe mogą przebiegać bez tego nośnika (cząsteczki transportu).

 

Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość 

Dla przyszłych i aktualnych mam. Zobacz jakie praktyki zastosować aby zmniejszyć ryzyko otyłości i chorób cywilizacyjnych dzieckaZapraszam tutaj


Karnityna jako spalacz tłuszczu

  • Transportuje kwasy tłuszczowe w celu ich spalania i uzyskania energii.
  • Do syntezy karnityny niezbędne są kofaktory: witamina B6, witamina B12, niacyna, kwas foliowy
  • Niedobór l-karnityny zmniejsza rozpad kwasów tłuszczowych w macierzy mitochondrialnej z powodu jego funkcji jako nośnika.
  • Suplementacja karnityną podczas diety redukcyjnej może prowadzić  do znacznego spadku zawartości tłuszczu w organizmie.

Profesor Luppa z Uniwersytetu w Lipsku napisał o spalaniu tłuszczu z udziałem l-karnityny w swoim eseju z 2004 r., „Jeśli chodzi o zapobieganie otyłości, można powiedzieć, że obecne działania mające na celu poprawę rozkładu tłuszczu są skuteczniejsze niż propagowane ograniczenia spożycia tłuszczu w diecie. Jednak warunkiem wstępnym jest optymalne funkcjonowanie metabolizmu tłuszczu i jego regulacji. L-karnityna odgrywa decydującą rolę jako istotny czynnik współzależny w obu przypadkach. (…) Niedobór l-karnityny zmniejsza rozpad kwasów tłuszczowych w macierzy mitochondrialnej z powodu słabego transportu do mitochondriów.”

Praca dwóch naukowców z Szwajcarii i Stanów Zjednoczonych wykazała, że podawanie karnityny może zwiększyć wykorzystanie kwasów tłuszczowych z adipocytów (komórek tłuszczowych), a także zwiększyć utlenianie kwasów tłuszczowych w tych komórkach.

Karnityna ułatwia spadek wagi

Badania kliniczne z 2013 r. wykazały, że  suplementacja diety 500 mg L-karnityną dziennie  w połączeniu z treningiem interwałowym / oporowym zapewnia znaczną utratę masy ciała u osób z nadwagą. Uczestnicy badania stracili średnio 400 g tkanki tłuszczowej i zmniejszenie w obwodzie talii o 1,3 cm w ciągu czterech tygodni więcej, bez zmiany ich diety lub poziomu ćwiczeń. 

 Aby zrozumieć dlaczego tyjemy i bardzo często mimo zdrowej diety nie możemy schudnąć warto zapoznać się z tym szkoleniem. w 45 min w bardzo prosty sposób wytłumaczone są mechanizmy jak działa nasze ciało i jak pożywienie wpływa na nasze poszczególne organy.

Lista produktów spożywczych, o największej zawartości l-karnityny 

Glutamina przeciwdziała gromadzeniu się tłuszczu

Glutamina może być przekształcona w glukozę w nerkach bez wpływu na stężenie glukagonu i insuliny. Z tego powodu przyczynia się również do zaopatrzenia w energię, a jednocześnie można pominąć magazynowanie tłuszczu wywołanego insuliną. Suplementacja glutaminą, może się okazać dobrym rozwiązaniem dla osób z insulinoopornością, które bardzo często po zjedzeniu posiłku węglowodanowego nie mają siły na treningu.

Przeciwdziała przechowywaniu tłuszczów, a tym samym pomaga regulować wagę. Jedno z badań wykazało, że suplementacja glutaminą w diecie wysokotłuszczowej powodowała utratę tkanki tłuszczowej. Ponadto glutamina może zmniejszyć pragnienie cukru i alkoholu.

Aminokwasy mają ważne zadania w metabolizmie lipidów. Do prawidłowego spalania tłuszczów z udziałem aminokwasów niezbędne są wszystkie witaminy z grupy Bcynk, witamina c i koenzym q10:

  • stymulują rozkład tłuszczów
  • odżywiają ważny przy odchudzaniu układ nerwowy
  • niezbędne dla przekształcania białek, węglowodanów i tłuszczów w energię

Jeżeli chcesz abym stworzył dla ciebie dietę, która wyeliminuje te produkty  zobacz tutaj

Działania niepożądane

Chociaż stosowanie L-karnityny może w niektórych przypadkach spowodować dolegliwości ze strony układu pokarmowego (nudności, bóle brzucha, biegunka), to na podstawie badań klinicznych można stwierdzić, że karnityna jest substancją dobrze tolerowaną i bezpieczną. Nie jest mutagenna, kancerogenna i teratogenna. Nie stwierdzono negatywnego wpływu dużych dawek karnityny na rozwijający się płód u zwierząt i brak dowodów na jej szkodliwe działanie na rozwój płodu u ludzi.

źródła :

Rudman, D., Feller, A.G., Cohn, L., Shetty, K.R., Rudman, I.W. & Draper, M.W. (1991) Effects of human growth hormone on body composition Hormone research, Volume 36 supplement 1, (pp. 73-81)

Merimee, T.J., Lillicrap, D.A. & Rabinowitz, D. (1965) Effect of arginine on serum-levels of human growth-hormone Lancet, Volume 2, issue 7414, (pp. 668-670)

Welbourne, T.C. (1995) Increased plasma bicarbonate and growth hormone after an oral glutamine load, The American Journal Of Clinical Nutrition, Volume 61, issue 5, (pp. 1058-1061)

Dla wszystkich osób, które pomimo pozornie zdrowej diecie mają problemy z cerą Zapraszam tutaj

Kasai, K., Kobayashi, M. & Shimoda, S.I. (1978) Stimulatory effect of glycine on human growth hormone secretion, Metabolism, Clinical and Experimental, Volume 27, issue 2, (pp. 201-208)

Evangeliou, A. & Vlassopoulos, D. (2003) Carnitine Metabolism and Deficit – When Supplementation is Necessary? Current Pharmaceutical Biotechnology (pp. 211-219)

Müller, D.M., Seim, H., Kiess, W., Löster, H. & Richter, T. (2002) Effects of Oral l-Carnitine Supplementation on In Vivo Long-Chain Fatty Acid Oxidation in Healthy Adults, Metabolism, Vol. 51, issue 11, (pp. 1389-1391)

Wutzke, K.D. & Lorenz, H. (2004) The Effect of l-Carnitine on Fat Oxidation, Protein Turnover, and Body Composition in Slightly Overweight Subjects, Metabolism, Vol. 53, issue 8, (pp. 1002-1006)

Jeżeli chcesz abym ułożył dla Ciebie dietę Zapraszam tutaj

Reda, E., D’Iddio, S., Nicolai, R., Benatti, P. & Calvani, M. (2003) The Carnitine System and Body Composition, Acta Diabetol, issue 40, (pp. 106-113)

Odo, S., Tanabe, K. & Yamauchi, M. (2013) A Pilot Clinical Trial on L-Carnitine Supplementation in Combination with Motivation Training: Effects on Weight Management in Healthy Volunteers, Food and Nutrition, Volume 4, (pp. 222-231)

Prada, P.O., Hirabara, S.M., de Souza, C.T., Schenka, A.A., Zecchin,H.G., Vassallo, J., Velloso, L.A., Carneiro, E., Carvalheira, J.B., Curi, R. & Saad, M.J. (2007) L-glutamine supplementation induces insulin resistance in adipose tissue and improves insulin signalling in liver and muscle with diet-induced obesity, Diabetologia, Volume 50, issue 9, (pp. 149-159)

Bowtell, J.L., Gelly, K., Jackman, M.L., Patel, A., Simeoni, M. & Rennie, M.J. (1999) Effect of oral glutamine on whole body carbohydrate storage during recovery from exhaustive exercise, Journal Of Applied Physiology, Volume 86, issue 6, (pp. 1770-1777)

 

 




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz