Niedobór witaminy B12 niebezpieczny dla zdrowia.

Podziel się ze znajomymi :)
  • 592
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    592
    Shares

Witamina B12 odgrywa ważną rolę w ogólnym zdrowiu. Dlatego rozpoznanie wczesnych objawów niedoboru witaminy B12 ma decydujące znaczenie w leczeniu jak i zapobieganiu dalszym powikłaniom zdrowotnym.

Kto może mieć niedobór witaminy B12?

Witamina ta jest produkowana tylko przez mikroorganizmy, takie jak bakterie. Naturalnie witamina B12 znajduje się tylko w mięsie i innych produktach zwierzęcych. Produkty roślinne praktycznie jej nie zawierają, chyba że produkt został nią wzbogacony. Dlatego szczególnie osoby unikające mięsa są narażone na jej niedobór. Ponadto niedobór ma często miejsce u kobiet w ciąży, a ze względu na niedostateczne wchłanianie występuje u osób starszych, u osób po operacji układu pokarmowego, z zaburzeniami gastrycznymi, czy przyjmujących metforminę i inne leki jak np. na nadkwasotę i problemy z tarczycą.

Korzyści zdrowotne witaminy B12:

  • zapobiega chorobom serca i udarowi
  • zapobiega uszkodzeniom nerwów
  • stymuluje wytwarzanie energii przez komórki
  • wspomaga produkcję enzymów trawiennych
  • wspomaga produkcje erytrocytów i zapobiega anemii
  • korzystnie wpływa na zdrowie kości

7 pierwszych objawów niedoboru witaminy B12

Zawroty głowy

Jednym z pierwszych objawów niedoboru witaminy B12 są częste zawroty głowy, np.  kiedy wchodzisz na górę czy szybko wstajesz z krzesła.  Te sytuacje mogą być czasami niebezpieczne. Jeśli wystąpią objawy przewlekłych zawrotów głowy, najlepiej skonsultować się z lekarzem w celu uzyskania odpowiedniego leczenia w oparciu o niedobór witamin.

Problemy z zapamiętywaniem

Czy często masz trudności z zapamiętywaniem zwykłych rzeczy, takich jak gdzie położyłeś klucze? Cóż, takie „zapominalstwo” może świadczyć o deficycie witaminy B12, zwłaszcza jeśli zdarza się często.  Bywa, że u osób starszych podejrzewa się rozwój demencji czy Alzheimera, a tak naprawdę to po prostu niedobór witaminy B12.  Można to sprawdzić, wykonując proste badanie krwi.

Osłabienie mięśni

Masz wrażenie, że torby z zakupami ważą ze sto kilo? Niewłaściwe natlenienie komórek mięśniowych i niedobór witaminy B12 może powodować niestabilność mięśni i osłabienie mięśni.

Blada skóra

Kiedyś miałeś „rosyjskie policzki” a teraz jesteś blado- żółty, może to być spowodowane brakiem witaminy B12, a w efekcie brakiem erytrocytów. W rezultacie organizm wytwarza więcej bilirubiny, która powoduje zmianę rumianej cery na blado – żółtawą.

Parestezja

Parestezja znana jest pod pojęciem „uczucie opaczne”. Jest to nieprzyjemne wrażenie zmysłowe wskutek obojętnego bodźca, np. muśnięcia. Pod tym pojęciem kryje się uczucia drętwienia, parzenia, „wbijania szpilek” itp.. Diagnozowaniem przyczyn parestezji zajmują się neurolodzy i neurochirurdzy. Nierzadko jest ona efektem niedoboru witaminy B12.

Jeżeli chcecie nabyć witaminę B12 dobrej jakości w przystępnej cenie zapraszam poniżej:

Na hasło: motywator macie 8% rabatu 

Niewyjaśnione zmęczenie

Sypiasz regularnie, ale ciągle czujesz się zmęczony? Cóż, może to być kolejna oznaka niedoboru witaminy B12. Niewyjaśnione zmęczenie może wystąpić z powodu zmniejszenia produkcji erytrocytów w ciele, a w efekcie niedotlenienia organizmu.

Problemy z oczami

Długotrwały niedobór witaminy B12 może uszkodzić wzrok i powodować zaburzenia widzenia (np. niewyraźne lub podwójne widzenie, wrażliwość na światło) wskutek uszkodzeń nerwu wzrokowego.

Naturalne i najlepsze źródła witaminy B12

  • wołowina
  • wątróbka z kurczaka
  • ryby (łosoś, śledzie, makrela, sardynki, tuńczyk, pstrąg)
  • jogurt
  • indyk
  • jagnięcina

 

 

  •  
    592
    Shares
  • 592
  •  
  •  
  •  
  •  



Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*