Optymalizacja energii podczas biegania – anatomia posiłku biegacza / przykładowy posiłek

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jeżeli biegasz od rana i czujesz, że nie masz energii podczas treningu. Spróbuj zrobić sobie koktajl z 1 banana, 1/4 awokado, 1 łyżeczka masła kokosowego nierafinowanego, 1 kostka gorzkiej czekolady min 70%, wszystko dokładnie miksujemy z 70 ml wody i gotowe. (dla osób które piją kawę – zawias wody można dodać 70ml dobrej jakości espresso )

Jak to działa ?

W pierwszej kolejności poczujesz szybkie pobudzenie pod wpływem węglowodanów prostych z banana i czekolady, dodatkowo magnez z banana i czekolady usprawni pracę naszego układu nerwowego i uspokoi myśli podczas biegania oraz poprawi  naszą motywację. (Euforia biegacza będzie odczuwana dużo szybciej niż po posiłku pozbawionym magnezu i optymalnej liczby kwasów tłuszczowych) Jako ciekawostkę powiem wam, że endorfiny wydzielają się najmocniej w momencie kiedy przekraczamy nasz próg aerobowy i wchodzimy w próg anaerobowy. 

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________

W kolejnym kroku energia będzie czerpana z węglowodanów złożonych i skrobi (banan to węglowodany proste, złożone i skrobia) dlatego jest idealnym produktem spożywczym dla aktywnych osób, którzy cenią sobie optymalny poziom energii podczas treningu, tym samym potas zawarty w bananie usprawni pracę naszego serca. Pamiętajmy aby banany były z pewnego źródła, ponieważ produkty ekologiczne zawierają do 50% więcej witamin, minerałów i bioflawaniodów.
Szóstym biegiem podczas biegania będzie energia z kwasów tłuszczowych a w tym konkretnym przypadku mowa tutaj o awokado i maśle kokosowym, te produkty  optymalizują uwalnianie energii z wszelkiego, rodzaju węglowodanów . Tłuszcze mają również świetną zdolność do obniżania Indeksu Glikemicznego produktów spożywczych oraz poprawianie wrażliwości na insulinę oraz trzymaniem w ryzach naszego poziomu cukru we krwi. (lepsze energiczne samopoczucie, brak ochoty na podjadanie, sprawniejsze myślenie, lepsza odporność psychiczna, szybsza regeneracja i produkcja podstawowych hormonów płciowych)
Jest to oczywiście skrót myślowy szczegółowych mechanizmów anatomicznych naszego organizmu, jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wpływu jedzenia na nasze możliwości fizyczne daj komentarz i udostępnij  ten wpis, będzie to sygnał dla nas, że interesuje cię ten temat a my będziemy mieć jasny dowód na to, że interesuje was ta tematyka i poświęcimy jej więcej czasu.

zobacz również :

Oto 6 korzyści zdrowotnych wynikających z jedzenia bananów


Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz