Preferujesz śniadania bazujące na jajkach? Omlet z pewnością już wypróbowałaś i powoli zaczynasz się nim nudzić! Na szczęście omlety są niczym pizza – po podmianie składników smakują zupełnie inaczej, i w efekcie można kombinować z nimi na 101 różnych sposobów!

Baza omletu

Wolisz na słodko, na słono, czy na ostro? Z omletem masz tę wygodę, że każdego dnia możesz fundować go sobie w innej wersji. W zależności od tego, jak zamierzasz przyrządzić swój omlet, możesz nieco różnicować swoją bazę odpowiednimi przyprawami. A do bazy należą:

W kwestii przypraw panuje pełna dowolność. Jeśli wolisz bardziej pikantne dania, możesz posłużyć się pieprzem i papryką chilli. Jeśli wolisz na słodko – dodaj cukier lub miód, cynamon, kakao, wanilię, kardamon… A może ziołowy omlet? Dodaj oregano, bazylię, zioła prowansalskie… Oraz odpowiednie składniki! Oto kilka ciekawych wersji omletów, których na pewno jeszcze nie próbowałaś!

Omlet ziemniaczany

Dodaj ugotowane ziemniaki z poprzedniego dnia, wymieszaj z jajkami, wrzuć posiekaną drobno cebulkę, paprykę oraz pieczarki i ulubione przyprawy. Doskonale będzie tu pasowała gałka muszkatołowa! To sposób na polskie, sycące śniadanie, idealne dla wegetarian, którzy przywiązani są do tradycyjnych smaków!

Omlet z łososiem

To śródziemnomorska wersja omletu, która z pewnością zasmakuje miłośnikom ryb. Do jajek dorzuć trochę mąki, pokrojonego w kawałki łososia (jeśli wędzonego, to wrzuć go mniej. Jeśli surowego – lekko obsmaż na patelni przed wrzuceniem do masy jajecznej). Do tego kilka liści świeżego szpinaku lub odrobina mrożonego, pokrojone w krążki czarne oliwki i zmiażdżony ząbek czosnku – pychota!

Omlet po włosku

Kolejna śródziemnomorska, a konkretnie włoska propozycja omletu pełnego smaku, aromatów i wartości odżywczych. Do bazy jajecznej dorzuć garść pokrojonych w połówki pomidorków koktajlowych i kilka plastrów mozzarelli. Możesz pokroić tez mozzarellę w drobniejszą kostkę. Ważne – dodaj wtedy nieco więcej mąki, ponieważ ser po roztopieniu może puścić więcej wody. Gotowy omlet udekoruj świeżymi listkami bazylii położonymi na rozsmarowanym po powierzchni sosie pomidorowym! Do takiego śniadania wrzuć jeszcze doppel espresso i naładowana włoską energią możesz ruszać w świat!

Warto przeczytać  Zdrowe chipsy, które zrobisz w domu z ulubionych warzyw

Omlet dla kakaożerców – czekoladowy

Jeśli wolisz omlety na słodko, zaserwuj sobie takie zdrowe, dodające energii i magnezu śniadanie. Bazę omletu posłodź ksylitolem zamiast solić. Dodaj łyżkę kakao, rozgniecionego lub zmiksowanego banana (to też fajny sposób na wykorzystanie tych lekko przejrzałych bananów!) oraz dwie łyżki płatków owsianych. W tym omlecie jest już wystarczająco dużo skrobiowych składników, więc nie musisz dodatkowo zagęszczać go mąką. Na wierzch takiego kakaowo-bananowego omleta możesz wrzucić też kilka ulubionych orzechów – to prawdziwa uczta dla kakaożerców!

Omlet owocowo-warzywny

Jabłko i marchew to jedno z naszych ulubionych połączeń smakowych. Starte na grubych oczkach jabłko i marchew dodaj do roztrzepanych jajek, dołóż łyżkę miodu i zagęść wszystko mąką orkiszową. Taki delikatny omlet świetnie będzie smakował z dodatkiem orzechów włoskich lub pistacji!

Omlety w różnych wersjach to najprostszy sposób na pożywne i smakowite śniadanie. Tak naprawdę nie ma większego znaczenia, jak je przyrządzisz – każdy może przygotować omlet na swój ulubiony sposób, po prostu dorzucając ulubione składniki i przyprawy! Dostarczy on na pewno wielu energii i jest świetnym sposobem na „przemycenie” w diecie jednej porcji warzyw lub owoców dziennie!

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA