Zwyczajna owsianka na wiele sposobów!

Aby dobrze zacząć dzień, warto postawić na pożywne śniadanie. Oczywiście takie, które nie zajmie zbyt wiele czasu w przygotowaniu i zjedzeniu. Owsianka wydaje się być śniadaniem idealnym. Jest szybka, smakowita, i każdego dnia można ją jeść w innej wersji!

Dlaczego owsianka?

Płatki owsiane są bogate przede wszystkim w błonnik. Ta cecha sprawia, że mają one zdolność do obniżania cholesterolu oraz poprawiają przemianę materii. Śniadanie z owsianką w roli głównej pozwala na powolne, ale długotrwałe wydzielanie energii koniecznej do codziennych zmagań. Węglowodanowe śniadanie działa skutecznie w odchudzaniu, szczególnie u osób, które preferują mniejsze porcje posiłków, zjadane częściej. Owsianka na mleku gwarantuje też zaopatrzenie organizmu w dobrej jakości białka – zwierzęce lub roślinne, jeśli preferujesz mleko sojowe, ryżowe czy migdałowe. Dorzucone do niej składniki, takie jak pestki, orzechy, jagody i przyprawy, mają właściwości antyoksydacyjne i doskonale odżywiają organizm!

Jak przygotować owsiankę?

Owsianka bazująca na prawdziwych górskich płatkach owsianych (nie błyskawicznych!) to wyjątkowo zdrowy posiłek. Takie płatki owsiane warto przez noc namoczyć w wodzie, aby rano można było je szybciej ugotować. Do gotującego się mleka należy wrzucić kilka garści płatków owsianych, a po przestudzeniu – dodawać kolejne składniki. To banalnie proste!
Wiele twarzy owsianki
Płatki owsiane na mleku to jeden z hitowych pomysłów na śniadanie, podobnie jak omlet. Można je wykonać w tylu wersjach, że każdego dnia uda się jeść coś zupełnie innego. Tym sposobem już w pierwszym posiłku każdego dnia zapewniasz sobie bogactwo witamin i minerałów, bardzo zróżnicowane. Możesz też dowolnie modyfikować składniki, dorzucając garść tego lub owego więcej, aby zrobić owsiankę w wersji turbo, doładowującą Twój organizm w najbardziej potrzebne w Twojej diecie składniki!

Warto przeczytać  7 SŁODKICH SPOSOBÓW NA PYSZNĄ OWSIANKĘ

Oto kilka propozycji, które na pewno przypadną Ci do gustu:

Jagodowy odjazd!

To porcja płatków owsianych (około 50-100g, wedle uznania) zalanych ciepłym mlekiem kokosowym. W sezonie letnim ta owsianka sprawdza się najlepiej, bo zakłada wykorzystanie świeżych letnich jagód: truskawek, malin i borówek. Taka owsianka to prawdziwy antyoksydacyjny kopniak! Zawiera niewiele fruktozy, za to sporo skrobi (z płatków) oraz błonnika, a także dobrej jakości tłuszczów z mleka kokosowego. Nie wymaga dosładzania!

Słodko-gorzko!

To bardzo wytrawna kompozycja smakowa, dla tych, którym truskawki z czekoladą przywodzą na myśl same najlepsze chwile. Do płatków ugotowanych w mleku krowim wrzuć kilka kostek gorzkiej czekolady. Wybierz taką z zawartością kakao minimum 70%, żeby miała jak najmniej cukru, a jak najwięcej magnezu. Dobrze jest taką czekoladę zetrzeć na tarce. Dorzuć garść posiekanych migdałów w łupinie i świeżutkie truskawki. To smak, który z pewnością nie będzie w niczym przypominał znienawidzonej owsianki z czasów dzieciństwa!

Wytrawnie i z gruchą.

Owsianka na kefirze? To doskonały sposób na doturbowanie się kulturami bakterii mlecznych, a przy okazji zasmakowanie owsianki w słodko-kwaśnej wersji. Ugotowane i odsączone płatki owsiane zalej schłodzonym kefirem. Dorzuć pokrojonego w plastry banana, świeżą i soczystą gruszkę i posyp posiekanymi orzechami włoskimi. Cóż, Francuzi nie od dziś wiedzą, że orzech i gruszka to wyjątkowo trafne połączenie…

Bakaliowo i veggi.

To owsianka bezmleczna, której bazę stanowić będzie porcja masła orzechowego rozpuszczona w gorącej wodzie oraz ugotowane na wodzie płatki. Dorzucamy do tego garść mieszanki studenckiej, dosypujemy rodzynek i gotowe! Taka wegańska owsianka jest przepyszna, mocno orzechowa i nie wymaga dosładzania. Pod względem odżywczym też jest niczego sobie – zawiera korzystne dla nas białka i tłuszcze roślinne, dające energię na cały długi dzień!

Warto przeczytać  Ciastko fasolowe – słodycz, która nie tuczy

Zimowa rozgrzewka.

W zimowe, pochmurne poranki świetnie sprawdzi się słodka owsianka na gorącym mleku, z dostępnymi sezonowymi owocami. Do owsianki ugotowanej na mleku dorzuć łyżkę miodu, łyżeczkę cynamonu (może być też kardamon!), oraz pokrojoną gruszkę i jabłko. Nic więcej nie mów – po prostu delektuj się tym zimowym smakiem!
Przygotowanie owsianki nie zajmuje więcej niż 5 minut, łącznie z ugotowaniem mleka i podkrojeniem składników. To dlatego jest ona jednym z najchętniej wybieranych sposobów jedzenia śniadań w wielu domach!

Co mam zrobić gdy nie mam czasu zjeść śniadanie od rana?

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA