Optymalne zdrowie a spalanie tkanki tłuszczowej – 7 objawów niedoboru witaminy B12

Podziel się ze znajomymi :)
  • 99
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    99
    Shares

Coraz większa ilość ludzi stara się zdrowo odżywiać, dostarczając przy tym wszystkie niezbędne minerały, witaminy i składniki odżywcze dla ciała. Jednak mimo tego nadal mogą wystąpić niedobory witamin.

Pewną część tych elementów przyswajamy z pożywienia podczas procesu trawienia. Istnieją witaminy, jak na przykład witamina D, którą naturalnie syntetyzujemy w organizmie. Podczas, gdy inne musimy dostarczyć z posiłkiem – mowa o witaminie B12.

Okazuje się, że witamina B12, jest bardzo ważnym elementem naszego życia. Nasz organizm wykorzystuje ją w celu tworzenia krwinek czerwonych, nerwów, a nawet DNA.
Witaminy z grupy B biorą udział w bezpośrednich reakcjach biochemicznych gospodarowania węglowodanów. Dlatego prawidłowa ilość witamin z grupy B :

  • Wspomaga działanie tyroksyny i insuliny – optymalna ilość insuliny po zjedzeniu węglowodanów sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej 
  • Deficyt witamin z grupy B pogarsza wrażliwość na insulinę – po zjedzeniu węglowodanów obciązamy barziej trzuctkę 

Weganie i wegetarianie

Rośliny są bogate w wiele witamin, jednakże gdy dochodzi do B12, istnieje ich tylko niewielka liczba. Dlatego też wegetarianie i weganie często doświadczają niedoboru tej witaminy. Najlepszym wówczas wyjściem jest spożywanie produktów takich jak mleko z orzechów , które są bogate w B12.

Niektóre mikroorganizmy, w tym grzyby i bakterie mogą wytwarzać witaminę B12. Dzieję się to najczęściej w glebie. Zatem rośliny rozwijające się w ziemi mogą zawierać niewielkie ilości tej witaminy. W przypadku zbyt mocnego obierania warzyw możesz wyeliminować pożyteczne baterie.

Niektóre produkty naturalnie zawierają witaminę B12. Są nimi grzyby i niektóre sfermentowane pokarmy, w tym znany w kuchni indonezyjskiej tempeh – tradycyjny składnik wytwarzany z ziaren soi, czy Nori – gatunek jadalnych wodorostów. Drożdże to dodatkowy sposób na dostarczenie witaminy B12. Wegetarianie natomiast uzyskują ją głównie z mleka najlepiej roślinnego, jajek i jogurtów.

Zastrzyki z B12

Niektórzy są pewno nieświadomi istnienia zastrzyków z witaminą B12. Zwykle są używane jako „wzmacniacze” energetyczne lub substancje wspomagające utratę wagi.

Wprawdzie nie ma dowodów naukowych na potwierdzenie korzyści płynących z zastrzyków B12. Wydaje się bardzo nielogiczne branie zastrzyków z witaminą w celu zrzucenia kilku kilogramów, czy dodania energii a nam takie osoby, które to praktykują.

Czy dobrym pomysłem będzie suplementowanie?

Należy wiedzieć, że suplementy witaminy B12 wychodzą w dwóch formach – kapsułek i cieczy. W przypadku, gdy nie jemy wystarczającej ilości produktów mięsnych oraz jaj korzystanie z suplementu okazuje się pożyteczne.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/