Nie zrobisz postępu, jeżeli będzie cie bolało !

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dla przyszłych i aktualnych mam. Zobacz jakie praktyki zastosować aby zmniejszyć ryzyko otyłości i chorób cywilizacyjnych dzieckaZapraszam tutaj

Wyeliminuj przyczynę a ból sam zniknie !

Jestem miłośnikiem prostoty dlatego ruszamy z cyklem artykułów, które wyjaśnią Wam, że bóle kolan, bioder, karku, łokci to bardzo często element zaniedbania podstawowych wzorców ruchowych, które utrwaliliście sobie na przestrzeni lat, bardzo często nie będąc tego świadomi.
Temat oczywiście nie dotyczy, osób po ciężkich kontuzjach, operacjach, które siłą rzeczy muszą swoje odleżeć zanim zaczną rehabilitację.
Pamiętajmy , że w tym okresie warto już pomyśleć o wplataniu w swój jadłospis produktów funkcjonalnych  :
– kwasy tłuszczowe omega – 3 (siemię lniane, olej lniany )
– Antyoksydanty ( bardzo ciemne owoce, adaptogeny  )
– eliminacja czynników antyżywieniowych (k.t. trans, syrop GF)
Szerzej o tym w kolejnym artykule !

 Pamiętaj o podstawowych ćwiczeniach funkcjonalnych i stabilizacji, bardzo często wplatanie ukierunkowanych ćwiczeń niweluje wszelkiego rodzaju bóle  

Ostatnie dni jestem zalewany pytaniami : „Damian a co na bolące stawy, a co na powracający ból w kolanie … jakieś suplementy, jakaś specjalna dieta ? „

A ja wtedy zadaje podstawowe pytanie… może problem tkwi :
– w nieprawidłowej pozycji podczas jazdy samochodem, pracy przy biurku
– nieprawidłowej pozycja podczas snu, która pogłębia twoje dolegliwości
– nieprawidłowej technice wykonywania ćwiczeń na siłowni, nieprawidłowej technice podczas biegu
Wplatanie systematycznego rozciągania w wielu przypadkach niweluje bóle napięciowe 

To jest tylko jeden z setek przykładów, które tak naprawdę powodują najróżniejsze bóle w życiu codziennym.

Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość 


Ale dlaczego mnie boli ?

Bardzo często bóle wynikają z kompensacji na  staw, mięśnie, powięzi. Kolokwialnie mówiąc, brak świadomego napinania np. pośladków, mięśni brzucha podczas chodzenia, predysponuje nasze ciało do najróżniejszych wad postawy a taka kolej rzeczy powoduje, że ciało układa się, jak chce i może przybrać taką pozycję, w której będziemy odczuwać ból spowodowany nieświadomym obciążaniem danej kończyny.

Dlatego nie ma sensu szukać metod rodem w eksploracji kosmosu, tylko skoncentrować się na podstawach. Warto odwiedzić zaprzyjaźnionego fizjoterapeutę, który zrobi nam podstawowe testy z których szybko wywnioskuje jakie mamy wady postawy i określi czy ból spowodowany w danej części ciała jest przyczyną przewlekłego stanu zapalnego spowodowanego nieprawidłową postawą ciała czy są to napięcia powięzione !

Chcę tylko uzmysłowić wam, że ból który towarzyszy pewnym osobą w ciągu dnia bardzo często wynika z zaniedbania i nieświadomej postawy ciała !

Dziś stabilizacja i mobilność 🙂 #trenujzmd 💪📈

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

 

Proste i skuteczne sposoby spalania tkanki tłuszczowej oraz usuwania bólów pleców, karku




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz