Czy jedzenie ekologiczne jest zdrowsze ?


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nowe badania naukowe wykazują , że tak !!!

 

Na zdjęciu pokazany jest niewielki asortyment owoców ekologicznych.
Coraz więcej badań naukowych pokazuje, jak metody upraw ekologicznych mogą mieć wpływ na wartość odżywczą produktów spożywczych.

Często decyzje o dokonaniu zakupu tego czy innego produktu podejmujemy w ułamku sekundy, kierując się zazwyczaj kryterium ceny.

Jesteśmy w galerii handlowej i patrząc na owoce czy warzywa ekologiczne pokazane jak na zdjęciu zastanawiamy się dlaczego są one o kilka złotych droższe od tak samo wyglądających tradycyjnych owoców czy warzyw nieraz atrakcyjniej wyglądających od tych ekologicznych. To samo dotyczy ekologicznego mięsa czy mleka.
Pytamy siebie niejednokrotnie – co ja właściwie wiem o produktach ekologicznych ?

Naukowcy starają się odpowiedzieć na to pytanie. Wyniki w wielu badań naukowych opublikowanych w tym tygodniu w British Journal of Nutrition dodają nam dowody, że produkcja ekologiczna może zwiększyć ilość składników odżywczych w żywności.

W badaniach stwierdzono, że nabiał ekologiczny i mięsa zawierają około 50 % więcej kwasów tłuszczowych omega-3. Wzrost ten jest wynikiem odżywiania się zwierząt na ekologicznych łąkach uprawianych ekstensywnie , bez używania nawozów sztucznych i środków ochrony roślin. Wyniki tych badań oparte są na danych zebranych z ponad 200 studiów i badań przeprowadzonych w USA.
Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________
ej dowodów, że ekologiczne metody uprawy mogą mieć korzystny wpływ na wartość odżywczą produktów spożywczych.
Do takich należą opublikowane w 2014 r. w British Journal of Nutrition wyniki, które mówią, że uprawy ekologiczne – marchewki, brokułów, jabłek i jagód – mają znacznie wyższe stężenie różnych antyoksydantów i innych substancji korzystnych dla naszego organizmu. Wyniki te oparte są o badania ponad 300 badań.
Według nich uprawy ekologiczne mają o 50 % więcej antyoksydantów i flawonoidów w porównaniu z tradycyjnymi uprawami. Antyoksydanty są związkami, które występują w takich owocach i warzywach o kolorach niebieskich, fioletowych i czerwonych np. jagody, borówki amerykańskie, papryka czerwona , pomidory czy buraczki.
Przynoszą one wiele korzyści dla organizmu w tym efekty przeciwzapalne co skutecznie pozwala odeprzeć wiele chorób.
Różnice między uprawami ekologicznymi i konwencjonalnymi – na korzyść ekologicznych , wynikają także ze sposobu zaopatrywania roślin: w azot ( N ) ,
fosfor ( P ) , potas ( K ) , magnez ( Mg ) i inne mikro składniki . W uprawach tradycyjnych dostarcza się stabilne dawki azotu i innych składników z nawozów sztucznych . W uprawach ekologicznych, które polegają w dużej mierze na płodozmianie i kompostowaniu resztek pożniwnych, dostępne jest zazwyczaj mniej azotu .
W rezultacie rośliny ekologiczne rosną wolniej ale wytwarzają więcej wtórnych metabolitów roślinnych , posiadających prozdrowotne właściwości.
Uprawy ekologiczne wykazują także niższy poziom stężenia pestycydów oraz metali ciężkich jak kadm , który naturalnie występuje w glebie.

Ustalenia Carlo Leiferta , profesora rolnictwa w Newcastle i współautora
najnowszych badań – sugerują faktycznie istnieją korzyści z kupowania i jedzenia żywności ekologicznej. Z jego badań dotyczących upraw roślin, produkcji mięsa i mleka sugerują, że przestawienie się na ekologiczne owoce, warzywa, mięso i produkty mleczne zapewni znacznie większe ilości przeciwutleniaczy i kwasów tłuszczowych omega-3.

Reasumując – spożywanie żywności ekologicznej, zazwyczaj droższej przynosi o wiele więcej korzyści dla naszego zdrowia, niż spożywanie żywności konwencjonalnej, zazwyczaj tańszej. W efekcie końcowym będziemy zdrowsi
(co dla każdego powinno być bezcenne ).
Patrząc z perspektywy długiego i zdrowego życia okaże się tańsze – mniejsze wydatki na leczenie, mniej strat z powodu niezdolności do pracy, więcej czasu na relaks i wypoczynek.


Podziel się ze znajomymi 🙂
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •