Cytryna jest owocem o bardzo szerokim spektrum działania. Osobiście cenię ją za  fenomenalny , jest to naturalny antybiotyk, który ma działanie :

Antyseptyczne

Antywirusowe

Antygrzybiczne 

Antynowotworowe 
Cytryny są bogate w witaminę C oraz b-Complex,  zawierają również szereg minerałów, takich jak żelazo, wapń, magnez, miedź, krzem, i potasu.

Cytryna pobudza procesy trawienne, przyśpieszając oczyszczanie organizmu. Ma istotny wpływ na wzmocnienie układu odpornościowego

Chociaż cytryny mają kwaśny smak faktycznie mają bardzo silne  działanie alkalizujące . Systematyczne jedzenie cytryn może działać na  :

Prawidłową gospodarkę kwasowo – zasadową Ph krwi, komórek, narządów oraz tkanek.

 Zmniejszenie  bakterii gnilnych, które powodują nieprzyjemny zapach w jamie ustnej  

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________


Kurs wideo Naucz się jak tworzyć zdrową dietę na spalanie tkanki tłuszczowej

ceny rosną gdy licznik trafi zero 

80.00 29.00

Praktyczny przewodnik po zdrowym odżywianiu – odżywianie dla utraty wagi. TRZYMAM DIETĘ, ALE NIE MOGĘ SCHUDNĄĆ z brzucha oraz ud a moje samopoczucie cały czas się pogarsza – jakie są przyczyny, co można zrobić?Kup teraz w promocji 29zł


Zmniejszenie  bakterii gnilnych znajdujących się w jelitach, przez co polepszają trawienie, wydzielanie enzymów i  wzmacniają układ odpornościowy 

Cytryny zawierają związek o nazwie Limonen

Zastosowanie :

Rozpuszczenia kamieni nerkowych 

Walka z nowotworami : płuc, skóry, piersi oraz raka jelita grubego   

Ma efekt zobojętniający kwas żołądkowy, dlatego jest wykorzystywany do wlki z  zgagą i refluksem  żołądkowo-przełykowym (GERD)

Cytryny są również bogate w bioflawanoidy, które mogą znacznie wzmocnić system odpornościowy i zmniejszyć stany zapalne w organizmie.

Wyżej wymienione substancje mogą wchodzić w interakcję z różnymi lekami. Jeżeli zdecydujesz się dodać spore ilości cytryny do swojej diety skonsultuj to z lekarzem

Badania :

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18072821

http://www.who.int/ipcs/publications/cicad/en/cicad05.pdf