Buraki- Źródło przeciwutleniaczy, celulozy i pektyn

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Buraki są bardzo zdrowe, mają silne  właściwości lecznicze  i przynoszą ulgę w wielu dolegliwościach i chorobach. W dodatku jako roślina są mało wymagające i łatwe w uprawie. Z całą pewnością ich zaletą jest  niska cena  i dostępność na rynku. Oto prozdrowotne właściwości buraczków o których być może nie wiedziałeś, mam nadzieję, że po zapoznaniu się z nimi częściej będziesz stosował je w swojej diecie.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

    • Dzięki antocyjanom mają silne właściwości antynowotworowe i czerwony kolor
    • Zawierają naturalny środek przeciwzapalny- betainę
    • Są bogatym źródłem witaminy B1, B2, B12 i C, miedzi, magnezu, potasu, fosforu, żelaza i jodu
    • Zwiększają przepływ krwi, regulują poziom cholesterolu i wspierają pracę wątroby
    • Pomagają w walce z anemią i w detoksykacji organizmu
    • Działają ochronnie na naczynia krwionośne i hamują starzenie
    • Źródło przeciwutleniaczy, celulozy i pektyn
    • Poprawiają trawienie
    • Chronią przed stłuszczeniem wątroby
    • Zwiększają wytrzymałość oraz wydajność podczas treningu
    • Ich liście są bogate w potas644 mg. Na ½ kubka
    • Można przyrządzać je na wiele sposobów oraz podawać surowe
Badania wykazały, że spożywanie pokarmów bogatych w potas i eliminacja tych zawierających dużo sodu, może obniżyć ryzyko chorób serca i ryzyko udaru o 21%.

 


Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz