Syrop glukozowo- fruktozowy, znany zamiennik cukru wykorzystywany w przemyśle na szeroką skalę ze względu na jego niską cenę. Ma ciekły stan skupienia dlatego łatwo go mieszać i rozpuszczać. Nie ulega procesowi krystalizacji oraz hamuje rozwój drobnoustrojów. Gotowy roztwór zawiera 55% fruktozy, 42% glukozy i 3% wyższych sacharydów. Nie dostarcza organizmowi żadnych składników odżywczych, podwyższa poziom złego cholesterolu, obniża wrażliwość organizmu na leptynę, posiada wysoki indeks glikemiczny. Jego negatywne działanie na organizm może doprowadzić do insulinooporności i zachorowania na cukrzycę typu 2. Spożywanie produktów zawierających syrop glukozowo- fruktozowy przyczynia się do powstawania w organizmie stanów zapalnych, podwyższonego ciśnienia krwi oraz chorób serca i zachorowań na nowotwory.

Oto kilka najpopularniejszych grup, dostępnych na rynku produktów spożywczych o wysokiej zawartości syropu glukozowo-fruktozowego:

1. Jogurty i serki

 

blank

blank

2. Pieczywo bezglutenowe

blank

blank

3. Suszone warzywa/owoce

blank

4. Popularne słodycze/ przekąski

blank

blank

5. Gotowe sosy i syropy

blank

blank

6. Batony Musli

blank

7. Kefiry i maślanki

blank

blank

8. Soki i napoje

blank

blank

9. Płatki śniadaniowe

blank

10. Ketchup

blank

Pamiętajcie aby czytać etykiety!