1. Uważaj na wysoki poziom miedzi w wodzie!

Trzeba kontrolować ilości ciężkiego metalu jakim jest miedź, ponieważ jest ona niezbędne dla kości, zdrowia układów hormonalnego i nerwowego. Jednak za dużo tego dobrego, mogłoby być szkodliwe dla mózgu. Z 2013 Badanie opublikowane w Proceedings of National Academy of Sciences naukowcy odkryli, że miedź może powodować wystąpienie choroby Alzheimera i stanowić paliwo do rozwoju choroby. W rzeczywistości, badania wykazały, że   miedź w wodzie do picia w ilości jedna dziesiąta norm jakości wody określonych przez Agencję Ochrony Środowiska spowodowała toksyczne nagromadzenie pro-Alzheimera białka amyloidu beta .

Naukowcy nie mogą jeszcze powiedzieć, co dokładnie oznacza „zbyt dużo” miedzi, ale jeśli korzystasz z filtra wodnej to dobry punkt aby przetestować Twoją wodę na zawartość miedzi. Filtry do wody, które są certyfikowane zgodnie  z NSF NSF / ANSI 53 do redukcji miedzi zmniejszą stężenie miedzi poniżej maksymalnego poziomu zanieczyszczeń EPA  lub niżej.

2. Jeśli to możliwe, unikaj tabletek na Alergię i innych pigułek mających związek z demencją

Leki związane z demencją obejmują wspólnie leki na alergię i zaburzenia snu, w tym grupę popularnych leków, takich jak Benadryl, Dramamine, Advil PM, między innymi. Te tabletki są znane mają działanie antycholinergiczne, jednak Naukowcy są coraz bardziej zdania iż są one przewodnikami do demencji.

W 2016 Badanie opublikowane w JAMA Neurology jest unikalnym, które używane do obrazowania mózgu, aby wykryć jak leki antycholinergiczne wpływają na mózg. Dzięki wykorzystaniu technologii obrazowania MRI i PET, naukowcy byli w stanie pokazać, jak ludzie biorący leki antycholinergiczne doświadczali niższego metabolizmu mózgu i wyższego zaniku tkanek mózgu. Uczestnicy biorący leki antycholinergiczne wypadali również najgorzej w testach pamięciowych.

University of Washington naukowcy odkryli również, że przewlekłe stosowanie niektórych leków działających antycholinergicznie do pomocy leczenia zaburzeń snu powodowały wzrost gorączki, a osoby były narażone na ryzyko wystąpienia demencji. Badanie pozwala tylko znaleźć odnośnik do osób przyjmujących te leki przez trzy lub więcej lat.

Należy dowiedzieć się, czy leki posiadają właściwości antycholinergiczne. Oprócz starszych leków na alergie i niektórych leków nasennych, niektóre leki przeciwdepresyjne, leki na astmę i POChP, wraz z lekami nadreaktywnego pęcherza. Jeśli tak, należy znaleźć, czy dostępne są bezpieczniejsze opcje, lub współpracować z lekarzem, aby ewentualnie wypracować bardziej naturalne zabiegi i wprowadzić je do planu leczenia.

Na przykład, można nauczyć się używać olejków eterycznych w przypadkach alergii co może złagodzić objawy. W 2010 badanie opublikowane w Journal of etnofarmakologia sugeruje, że olejek o zapachu mięty pieprzowej działa jako środek rozluźniający i wykazuje działanie przeciwskurczowe, hamowanie skurczów, które jest powodem kaszlu (olejek miętowy nie jest dobrym wyborem dla dzieci w wieku poniżej 30 miesięcy, ponieważ może to wpłynąć na serce, płuca i krążenie w niebezpieczny sposób).

3. Spokojny sen również dla mózgu- bezpieczne pozycje.

Znaczenie pozycji snu jak się okazuje również ma duży wpływ. Większość ludzi – i dzikie zwierzęta – śpi na swoich ulubionych stronach. Teraz możemy lepiej zrozumieć mózg przyjazne pozycje snu to nie jest przypadek. W 2015 roku naukowcy odkryli, że spanie na boku może poprawić jeden z procesów unieszkodliwiania odpadów rozliczeń mózgu, zmniejszając ryzyko chorób neurologicznych, takich jak choroba Alzheimera i Parkinsona.

Związek pomiędzy niektórymi rodzajami demencji i snem są ugruntowane, ale ostatnie badania skłaniają by bliżej przyjrzeć się w jaki sposób śpisz, ma to oddziaływanie na odprowadzanie szkodliwych substancji w mózgu. The Journal of Neuroscience Badania wykazały, że glymphatic szlak mózgu, złożony system, który usuwa odpady i inne szkodliwe substancje chemiczne z mózgu, pracował najbardziej optymalnie, gdy ludzie spali na bocznych stronach, w przeciwieństwie do brzucha lub pleców. W podobny do tego sposób układ limfatyczny organizmu usuwa odpady z narządów, szlak glymphatic jest odpowiedzialny za filtrowanie płynu mózgowo-rdzeniowego przez mózg i wymianę go z płynem śródmiąższowym, aby usunąć odpady takie jak beta amyloid (amyloid) i białka tau, substancji chemicznych, które negatywnie wpływają na procesy mózgowe- twórcze.

Warto przeczytać  Na czym polega rolowanie mięśni? Czym jest rolka i czy jest bezpieczna dla zdrowia?

4. Unikaj uszkodzeń mózgu powodowanych przez pestycydy

Jest to coraz bardziej oczywiste, że demencja nie jest wyłącznie kwestią genetyczną oraz że czynniki środowiskowe są często obecne. Tak jest w przypadku DDT, insektycyd kiedyś uważano za „bezpieczny”, ale później zakazany w 1970 roku. Badania prowadzone przez National Institute of Environmental Health Sciences pokazują, że ludzie z wyższym poziomem DDT we krwi są znacznie bardziej narażeni na zdiagnozowanie choroby Alzheimera. Osoby z chorobą Alzheimera mieli średnio 3,8 razy wyższe stężenie DDE, produkt rozpadu DDT, we krwi w porównaniu do ludzi, którzy nie mieli choroby Alzheimera.

DDT jest uważany za zanieczyszczający dziedzictwo naturalne, bo choć zakazany, to utrzymuje się w środowisku przez dziesięciolecia. Na szczęście poziom DDT i jego produktów rozpadu u ludzi powoli spada, choć dziś jesteśmy w większości narażeni poprzez źródła żywności wyżej w łańcuchu pokarmowym. Zwierzęce i tłuste pokarmy zawierają najwyższy poziom DDT i podział produktów, ponieważ są one przechowywane w tłuszczu i ma to wpływ na zwiększenie koncentracji podczas poruszania się w górę łańcucha pokarmowego. Należy również unikać jedzenia nieorganicznych produktów importowanych z krajów, które wciąż korzystają z DDT i przestrzegać ostrzeżeń dotyczących ryb, jeśli łowisz do jedzenia.

Jeśli chodzi o chemikalia aktualnie w użyciu? Nie musimy wiedzieć, jaki wpływ długoterminowy mają na nasze mózgi. Emerging badania sugerują, że wiele zatwierdzonych pestycydów ma efekty uszkadzające mózg. Na przykład, 2015 Badania wykazały, że ludzie którzy spożywali pokarmy otrzymywane z zastosowaniem acetamiprydu, a owadobójczego neonikotynoidów, skarżyli się na objawy takie jak utrata pamięci, drżenie palców i ból głowy, między innymi. Niektóre insektycydy neonikotynoidowe są obwiniane za bezprecedensowe wymieranie pszczół i nietoperzy. Aby uniknąć większości żywności uzyskanej przy użyciu pestycydów, należy zawsze kupić wersje organiczne.

5. Żyj pełnią życia

Naukowcy z Centrum Medycznego Uniwersytetu odkryli ciekawy związek między poczuciem celowości osoby i ryzykiem otępienia. Uczestnicy badania, którzy zgłosili najwyższe wyniki w teście przeznaczenia życia byli 2,4 razy mniej narażeni na rozwój choroby Alzheimera w porównaniu do osób z najniższymi wynikami. Życie pełnią życia, pełne celów, zgodnie z definicją zawartą w niniejszym opracowaniu, zaangażowane w sensowne rzeczy mające poczucie kierunku i celu w życiu i dobre samopoczucie, kiedy myśli się o ostatnich osiągnięciach i nadziei na rzeczy do wykonania w przyszłości.

Wiąże się to, ze znalezieniem czegoś, co sprawia, że jesteś szczęśliwy (wolontariat, w czymś jesteś pasjonatem albo nauczyć się grać na instrumencie są świetnymi przykładami) i podążanie taką drogą oznacza, że można zdziałać cuda dla mózgu. Jako ciekawostkę na marginesie, powiedzenie głowa do góry jest naukowo udowodnione, a bycie szczęśliwszym pozytywnie wpływa na stan i pracę mózgu.

6. Uważaj na niski poziom witaminy D

W 2015 roku naukowcy z Wielkiej Brytanii opublikowali opracowanie w Neurologii sugeruje ono, że ludzie cierpiący na poważny niedobór witaminy D (poniżej 10 ng / ml) stoją w obliczu 122-procentowego wzrostu ryzyka demencji. Ci, którzy mieli po prostu „niedobór” (mniej niż 20 ng / ml) doświadczyli 51 procent wyższe ryzyko wszystkich przyczyn demencji. (Uwaga, niektóre wyniki badania witaminy D są w postaci nmol / l, a więc konwersja do ng / ml może być konieczna.)

Potrzebujesz diety na odchudzanie ?

Po nocach słyszę te głosy „Damian a jesz jajka na śniadanie, Damian a czy stosujesz pieczywo, nabiał, pizzę, paluszki ….. Damian jak się odżywiasz?” Postanowiłem spisać wszystkie moje ulubione posiłki i stworzyć gotowe jadłospisy
Sprawdź szczegóły 

Aby dowiedzieć się o wyjściowe stężenie witaminy D, należy zwrócić się do lekarza o 5-hydroksywitaminy D lub 25 (OH) D z testu krwi. Pamiętaj, aby uzyskać rzeczywistą liczbę wyniku testu. Twój test może wrócić jako „normalne”, jeśli jest powyżej 30 ng / ml, ale prawda jest taka, że Lekarze medycyny i badacze uważają za minimalne poziomy 60 lub nawet 80 ng / ml są potrzebne, aby uniknąć wielu problemów zdrowotnych. Gdy znasz poziom, można zwiększyć ilość witaminy D, jeśli to konieczne, przez uzyskanie sensownej ekspozycji na słońce i podaż witaminy D z pokarmów w diecie. Jeśli trzeba uzupełnić, upewnij się, że to forma witaminy D3, która jest bardziej dostępna dla organizmu niż D2.

7. Bądź pedantyczny w dbaniu o zdrowie jamy ustnej

Dbanie o zęby i dziąsła również pomaga chronić mózg. W dużym badaniu które miało na celu badanie zwyczajów stomatologicznych około 5500 dorosłych osób w okresie od 18 lat stwierdzono silny związek między ludźmi z niedostateczną higieną jamy ustnej i rozwojem choroby Alzheimera. U badanych, którzy zgłosili, że myją zęby rzadziej niż raz dziennie, do 65 procent bardziej wzrosło narażenie na rozwój demencji w porównaniu do ludzi, którzy szczotkowali zęby dwa razy dziennie. Bakterie chorobowe dziąseł mogą znaleźć swoją drogę do mózgu, aktywując proces zapalny, który powoduje uszkodzenie mózgu, zauważył autor badania.

Warto przeczytać  Zobacz jak hormony blokują Twoje odchudzanie!

W uzupełnieniu do mycia zębów, ajurwedyjska praktyka przeciągania oleju z oleju kokosowego może również poprawić stan zdrowia jamy ustnej. I wierzcie lub nie, ale rzeczywiście można odwrócić ubytki w sposób naturalny za pomocą diety.

Czynniki ryzyka demencji i przyczyny

Naukowcy będą kontynuować naukę na temat tej rodziny chorób, jest to jasne, że pewne czynniki wpływają na ryzyko wystąpienia demencji. Niektórych z tych rzeczy nie da się uniknąć, kiedy człowiek się starzeje. Jednak dobra wiadomość jest taka, że można uniknąć wielu potencjalnych przyczyn demencji.

Oto najbardziej znane czynniki ryzyka demencji:

1.  Wiek.
2.  Alkohol.
3.Miażdżyca.
4. Wysoki „zły” cholesterol LDL
5. Cukrzyca typu 2
6. Zespół Downa
7. Genetyka
8. Nadciśnienie
9. Depresja
10.Palenie

Demencja nie dzieje się z dnia na dzień i charakteryzuje ją szereg stopniowych zmian i uszkodzeń w mózgu. Oto różne rodzaje demencji i główne przyczyny:

Otępienie naczyniowe

Przychodzi nagle z udarem lub wolniej w miarę upływu czasu z miażdżycą, otępienie naczyniowe występuje wtedy, gdy mózg nie otrzymuje wystarczającej ilości krwi. To powoduje śmierć komórek mózgu, co prowadzi do uszkodzenia mózgu.

Alzheimer

Najczęstszym typem demencji jest choroba Alzheimera wpływa na korę mózgową i charakteryzują ją „zarazy” i „sploty”, które powodują utratę komórek mózgowych i wynikający z tego skurcz mózgu.

Substancje chemiczne neuroprzekaźników tracą zdolność do zdrowego przekazywania wiadomości pomiędzy komórkami mózgu w tej postaci demencji.

Otępienie z ciałami Lewy’ego

Sekcja zwłok wykazała, że mózg aktora Robin Williams został dotknięty tego rodzaju otępienia. Stan ten charakteryzuje się obecnością małych, okrągłych grudek białka, które rozwijają się wewnątrz komórek mózgowych. Jest jeszcze dużo rzeczy których nie wiemy o tej chorobie. Wciąż trwają badania nad poszerzeniem wiedzy o tym typie demencji.

Otępienie czołowo-skroniowe

Ten rodzaj demencji charakteryzuje się uszkodzeniem i wystąpieniem kurczy w płatach skroniowych i czołowych. To bardziej popularny rodzaj demencji u osób w wieku poniżej 65 lat; w około 20 procent przypadków mają mutację genetyczną dziedziczoną od rodziców.

Znacznie rzadsze przyczyny otępienia

Następujące czynniki wywołujące objawy demencji lub otępienia-obiawy są podobne do typowych objawów demencji jednak nie wymagają typowego leczenia lub przynajmniej, nie rozwijają się tak jak tradycyjne formy otępienia:

depresja
guzy mózgu
uraz głowy
Niedobór witaminy B
infekcje, takie jak zapalenie mózgu lub HIV
Niedobór hormonu tarczycy
Objawy demencji

Demencja jest ogólnym terminem dla grupy zaburzeń poznawczych zazwyczaj charakteryzuje się:

Zaburzenia pamięci
Trudności z językiem
Problemy z rozpoznawania obiektów
Trudności aktywności ruchowej
Problemy planowania i organizowania
Choroba Alzheimera jest najczęstszą postacią demencji, co stanowi 60 procent do 80 procent przypadków demencji.

Demencja jest ogólnym terminem utraty pamięci i innych zdolności umysłowych które jest na tyle poważne, aby ingerować w codziennym życiu. Jest to spowodowane fizycznymi zmianami w mózgu. Na całym świecie ponad 44 miliony ludzi mają Alzheimera czy inny rodzaj chorób otępiennych.

Ostateczne przemyślenia o demencji

Jest emocjonalnym dramatem oglądać upadek ukochanej osoby jak demencja usuwa go z życia i postępuje, jednak jest coraz więcej dowodów, że istnieje nadzieja a, kompleksowe, indywidualne podejście może przyczynić się, aby spowolnić lub nawet odwrócić chorobę.

Wiemy również, że podczas gdy niektóre przyczyny otępienia są genetyczne, czynniki stylu życia, odgrywają dużą rolę. To wspaniała wiadomość, ponieważ daje większą kontrolę do podjęcia działań i zapobiegania objawom poprzez:

– wprowadzenie diety śródziemnomorskiej
– aktywność fizyczna, co najmniej 150 minut tygodniowo
– filtrowanie nadmiaru miedzi z wody
– znalezienie celu w życiu
– dbanie o higienę jamy ustnej
– unikanie niepotrzebnych leków mających związek z demencją
– spanie na boku
– dużo produktów organicznych
– utrzymanie zdrowego poziomu witaminy D

Poza tym, o ile nie zostanie wymyślony lek, aby spowolnić postęp choroby i zapobiec jego wpływowi na rosnący odsetek populacji, który stanie się jeszcze większym obciążeniem dla gospodarki USA, prawdopodobnie bankructwa Medicare, które jest jeszcze większym powodem – oczywiście wtórnym do zdrowia -aby podjąć wszelkie niezbędne kroki w celu zapobiegania i leczenia tej choroby.

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA