Komosa ryżowa (Quinoa) posiada niezwykle cenne składniki odżywcze, naturalnie pyszny smak i apetyczną konsystencje. Wykorzystuje się ją jako dodatek do dań głównych, składnik sałatek, zup, ale także pysznych deserów, ciast i puddingów. Komosa ryżowa jako jedna z nielicznych roślin jest źródłem PEŁNOWARTOSCIOWEGO BIAŁKA (zawiera wszystkie białka egzogenne czyli te, które powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi), dlatego jest idealnym zamiennikiem zwierzęcego białka dla wegan i wegetarian.

  • Jest źródłem Magnezu, Żelaza i Wapnia
    Ma działanie antyoksydacyjne
    Jest produktem bezglutenowym
    Posiada niski indeks glikemiczny (IG 35) dlatego, może być spożywana przez osoby chore na cukrzyce

 

Komosanka z masłem orzechowym i kiwi

Składniki:
40g – Komosy ryżowej
1 łyżka masła orzechowego (użyłam zmielonych orzechów nerkowca, można użyć kupnego)
1szklanka mleka roślinnego (użyłam ryżowego)
1szt. Kiwi

Darmowy webinar już dzisiaj o 21:00

Wprowadzenie do zdrowych nawyków żywieniowych 

Będzie niespodzianka 
Darmowa rejestracja

Sposób przygotowania:
Komosę ryżową opłukać i ugotować na mleku, dodać łyżkę masła orzechowego. Udekorować pokrojonym w plasterki kiwi.
Smakuje pysznie na zimno jak i na ciepło, dlatego idealnie się nadaje jako zimna przekąska na 2 śniadanie czy przekąskę poza domem np. do pracy czy szkoły

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA