Hormonalna kontrola wagi – sprawdzone sposoby

Podziel się ze znajomymi :)
  • 76
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    76
    Shares

Dzisiaj ruszamy z cyklem artykułów, które wyjaśnią Wam, że spalanie tkanki tłuszczowej, zwłaszcza u osób z chorobami metabolicznymi i autoagresywnymi (najczęściej tarczyca)nie kończy się na trzymaniu deficytu kalorycznego i trenowaniu. Jak by odchudzanie było tak proste jak to się czasami mów, nie byłoby problemu otyłości i chorób cywilizacyjnych . Niestety wskazówki archaicznej  dietetyki możemy włożyć miedzy bajki, od dziś zapomnij o wskazówkach typu : “jedz 1000kcl, mniej żryj, nie jedz po 18:00, więcej trenuj, nie jedz tłuszczy bo od tego się tyje ”

Nie tylko twoja waga jest kontrolowana przez hormony. Badania pokazują, że hormony wpływają mi. na apetyt, popęd , motywację, regenerację i na to jak dużo tłuszczu organizm może przechowywać. Bardzo często dochodzi do sytuacji, że nasza waga drastycznie wzrasta mimo rozsądnej aktywności fizycznej i na pozór zdrowej diety. W tym miejscu chciałbym jako przedmowę do głównego artykułu poruszyć najważniejsze kwestie o których prawdopodobnie nie wiesz.

  1. Nierozpoznane alergię i nietolerancję pokarmowe mogą powodować powstawanie stanów zapalnych w naszym organizmie a w konsekwencji powodować insulinnoporność czy leptynooporność

    – Objawy kliniczne alergii pokarmowej mogą obejmować układ oddechowy (astma, przewlekły nieżyt nosa, nawracające zapalenie płuc), skórę (atopowe zapalenie skóry, pokrzywka, obrzęk naczynioruchowy) oraz przewód pokarmowy (nawracające biegunki, zapalenie jelita grubego, manifestujące się obecnością świeżej krwi w stolcu lub mikrokrwawieniami). (1)

  2. Niezdiagnozowana nadwrażliwość na pokarm przyczynia się do powstawania cukrzycy i innych chorób cywilizacyjnych

    – Pokarmy na które mamy nietolerancje zwiększają ryzyko nowotworów oraz generują wzrost oporności na insulinę i na leptynę głównie za sprawą (TNF-alfa substancja powodująca stany zapalne w naszym organizmie). Taka reakcja w naszym ciele powoduje wysokie stężenie insuliny we krwi, co daje sygnał do hamowania dalszej jej produkcji. Prowadzi to do hiperglikemii, a spożywany cukier jest w zbyt małym stopniu przyswajany i wykorzystywany przez organizm, co aktywuje mechanizmy przekształcające cukier w tłuszcz. (2)

  3. Prawda jest taka, że prawidłowo zadbana flora bakteryjna i wyściółka jelit chroni nasz przed alergiami, nietolerancjami, częstymi infekcjami czy  chorobami autoagresywnymi.niszczy

  4.  Aby wyregulować nasze hormony musimy doprowadzić nasz układ trawienny i zniwelować stany zapalne do optymalnego poziomu :

    – Zbadaj krew pod kątem wskaźników zapalnych CRP, OB i homocysteina oraz wzbogacić swoją dietę o naturalne produkty przeciwzapalne.  (3) (4)
    Zbadaj poziom zonuliny w swoim organizmie aby dowiedzieć się czy nie masz „zespołu nieszczelnych jelit”, który determinują twoje ciało do  osłabiania układu odpornościowego oraz zwiększają ryzyko zachorowania na choroby autoagresywne. Nieszczelne jelita zwiększają również ryzyko zaburzeń hormonalnych. W celu uszczelnienia bariery jelitowej zmień nawyki żywieniowe, wprowadź higieniczny tryb życia oraz wzbogać swoją dietę o naturalne probiotyki i probiotykoterapię. (5) (6)
    – Wyeliminuj ze swojej diety 11 produktów, które nasilają stany zapalne i niszczą twój układ trawienny. (głownie tłuszcze trans, przetworzoną żywność oraz cukier połączony z glutenem )
    – Wyeliminuj ze swojej diety słodzone napoje  które zawierają syrop glukozowo fruktozowy (osłabia wątrobę i może powodować niealkoholowe stłuszczenie wątroby )
    – Wyeliminuj ze swojej diety produkty,  po których masz wzdęcia, zgagę, zaparcia, czujesz się otępiały i jesteś podenerwowany.
    – Zadbaj o kluczowe witaminy i minerały w twojej diecie, stosuj dietę bogato odżywczą
    – Kontroluj swój mocz, paznokcie, kał, gazy jelitowe , zapach ciała, przebarwienia na twarzy (7),  dziwne naloty na języku, uważaj na nieświadome zatrucia metalami ciężkimi (alkohol, papierosy, narkotyki ),

  5. Nasze ciało ma zdolność samoregeneracji i kalibracji, musimy mu tylko stworzyć odpowiednie warunki, nie zapominajmy o podstawach :

    Prawidłowe nawodnienie 
    Pozbycie się metali ciężkich z organizmu
    Zadbaj o prawidłową regenerację
    – Bądź aktywny – jeżeli masz już stwierdzoną insulinooporność czy leptynooporność stosuj krótkie intensywne treningi (interwałowe które poprawiają wrażliwość na insulinę i leptynę)
    Stosuj probiotyki  (ja używam Enterol, Dicoflor i Laktoferyna – po wcześniejszym zbadaniu stanu mikroflory )
    – Stosuj w swojej kuchni ojek kokosowy, który poprawia wrażliwość hormonalną i działa bakteriobójczo
    – Dbaj o swoje serce, pamiętaj o produktach oczyszczających nasze tętnice
    –  Unikaj konserwantów, wzmacniaczy smaków i substancji środowiskowych,  które pogarszają komunikację układu nerwowego z naszym mózgiem i pośrednio przyczyniają się do zaburzeń hormonalnych
    – Pamiętaj o dokładnym myciu przemysłowych owoców i warzyw
    – Uważaj na popsute produkty

9 sposobów, aby “naprawić” hormony, które kontrolują wagę:

Oto 9 hormonów, które mają największy wpływ na naszą wagę. Panowanie nad nimi zagwarantuje nam lepsze samopoczucie, szybsze efekty spalania tkanki tłuszczowej i co najważniejsze pomoże podrwić nam nasze zdrowie.

hormonyspalanietkanki tluszczowej
1. Insulina

Insulina jest najważniejszym hormonem wydzielanym przez komórki beta trzustki, który odpowiada za ilość odkładanego tłuszczu w naszym ciele. Jest wydzielana w niewielkich ilościach przez cały dzień, a w większych ilościach po posiłku. Insulina umożliwia komórkom zamianę cukru we krwi na energię lub ją magazynuje, w zależności od tego, co jest potrzebne w danej chwili. Insulina jest głównym hormonem magazynowania tłuszczu w organizmie- kiedy poziom cukru we krwi wzrasta, wkracza do akcji insulina i przekształca część glukozy w glikogen, który odkłada się w mięśniach i w wątrobie i łatwo może zostać wykorzystany w charakterze paliwa. Jeśli wszystkie miejsca przechowywania glikogenu zostaną zapełnione, a we krwi znajduje się więcej glukozy niż jest to potrzebne organizmowi do prawidłowego pełnienia funkcji życiowych, insulina przekształci ten nadmiar w tkankę tłuszczową.

Gdy komórki są odporne na insulinę (bardzo często), zarówno poziom cukru we krwi i insuliny znacząco wzrasta. Przewlekły podwyższony poziom insuliny (określany hiperinsulinemią ) może prowadzić do licznych problemów zdrowotnych, takich jak otyłość i zespół metaboliczny. (insulinooporność a nawet cukrzyca typu II )

Przejadanie się – zwłaszcza cukrem, rafinowanymi węglowodanami, czy fast foodami – napędza oporność na insulinę oraz zwiększa poziom wydzielania insuliny.

Oto kilka wskazówek mających na celu normalizację poziomu insuliny i poprawę wrażliwości na insulinę:

  • Unikanie lub zminimalizowanie cukru: duże ilości fruktozy i sacharozy sprzyja insulinooporności i podniesieniem poziomu insuliny.
  • Zmniejszenie węglowodanów rafinowanych/wysoki IG/wysoki ŁG/: niska zawartość węglowodanów może powodować laszą wrażliwość na insulinę (stabilniejszy poziom cukru we krwi )
  • Zadbaj o odpowiednie spożycie tłuszczów: Zwłaszcza prawidłowej proporcji kwasów tłuszczowych omega-3:6 oraz tłuszczy nasyconych i średnio łańcuchowych kwasów tłuszczowych   znajdują się m.in.w tłustych rybach dobrej jakości, tłustych mięsach, jajach, nasionach i orzechach, pomoże to pomóc w uregulowaniu gospodarki insulinowej.
  • Regularne ćwiczenia: badania wykazały, że kobiety z nadwagą, które spacerowały szybkim krokiem lub biegały truchtem miały poprawę wrażliwości na insulinę po 14 tygodniach. (jeżeli warunki fizyczne ci pozwalają stosuj szybki trening interwałowy z obciążeniem, przysiady, martwy ciąg – trening maksymalnie do 40min)

Jedzenie zawierające magnez: mogą poprawić wrażliwość na insulinę.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.