Bądź aktywna - Regularne ćwiczenia są ważne. Pomagają spalić tkankę tłuszczową, poprawiają krążenie oraz drenaż limfatyczny.

Ogranicz używki - Nagromadzenie toksyn w organizmie może mieć wpływ na skórę i przyczyniają się do powstawania cellulitu. Usuń lub ograniczyć używki, takie jak tytoń, alkohol oraz mocno przetworzone produkty zawierające duże ilości cukru i dodatków chemicznych. Pij dużo wody

Seler - 
Ponieważ zawiera dużą ilość wody i bardzo mało kalorii, doskonale pomaga stracić nam na wadzę. Jest bogaty w błonnik pokarmowy, który wytwarza hormon sytości. Organizm dostaje sygnał, że nie musi już jeść.

Ogórek - 
Ogórek również posiada dużo wody i mało kalorii. Oprócz korzyści dla smukłej sylwetki, posiada niesamowite właściwości dla zdrowej skóry. Jest on używany do leczenia cieni i opuchlizn wokół oczu. Łagodzi podrażnienia skóry i obrzęki. Jest również doskonałym źródłem krzemu, który potrzebny jest do wzmocnienia tkanki łącznej.

Brokuł - 
Nie zawiera tłuszczu, ma sporo węglowodanów, które dają energii. Zawiera tiaminę, ryboflawinę, wapń, żelazo i magnez. Ma dużo pozytywnych właściwości dla zdrowia i odżywiania.

Kapusta - 
Nisko tłuszczowe warzywo, 100 g. kapusty to jedynie ok. 20-50 kcl. Posiada dużo wartości odżywczych i minerałów. Jedno z popularniejszych warzyw wspomagających utratę wagi.

Fasola - 
Jest doskonałym źródłem białka i błonnika, które zaspokajają głód. To zapobiega przejadaniu się. Białka w ziarnie utrzymują poziom energii i odpowiedni poziom cukru.

Szpinak - 
Zawiera składniki odżywcze, takie jak wapń, żelazo, magnez, tiamina, fosfor oraz witaminy A, B6, C, E i K, zapobiega także retencji wody. Szpinak nie tylko pomaga wzmocnić mięśnie, ale również stabilizuje ciśnienie krwi i poprawia zdrowie neurologicznej. Witamina K pozytywnie wpływa na kości.

Ostra Papryka- 
Dzięki zawartości kapsaicyny, po spożyciu papryki organizm rozgrzewa się. W konsekwencji powoduję ona szybsze spalanie kalorii. Papryka przyspiesza także metabolizm. Czerwone, żółte i pomarańczowe papryki są lekko słodkie w smaku, mogą zaspokoić apetyt na słodycze.

Kiełki luceryny - 
Zawierają witaminy A, B, B12, K, kwas foliowy, wapń, potas, cynk, fosfor oraz chlorofil. Oprócz korzyści utraty masy ciała, kiełki lucerny zmniejszają stany zapalne i spadek ciśnienia krwi. Zwiększają także aktywność komórek. Wzmacniają układ immunologiczny.




Rzeżucha - Posiada dużo witaminy K i wapnia, które zapobiegają chorobą Alzheimera i osteoporozy. Jest bogata w beta-karoten i witaminę C, które wspomagają system odpornościowy. Jedzenie rzeżuchy zalecane jest osobom cierpiącym na cukrzycę (obniża poziom cukru we krwi). Zawarty w niej chrom wspomaga prawidłową pracę trzustki.

Cebula - Kolejne z warzyw niskotłuszczowych, najczęściej dodawane do posiłków. Cebula zawiera kwercetynę, związek chemiczny roślin, która chroni przed różnymi chorobami w tym raka. Ma właściwości bakteriobójcze.

Zielone warzywa - Są niskokaloryczne i bardzo bogate w błonnik i witamin. Zielone warzywa liściaste chroni przed zawałem serca i miażdżycą. Zielone warzywa zawierają chlorofil, który wzmacnia odporność organizmu, chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, wpływa na czerwone krwinki Mają też niski indeks glikemiczny.

Pomidory - Pomidory mają mnóstwo witamin i pierwiastków mineralnych. Zawierają antyutleniacze, które chronią skórę przed wolnymi rodnikami i zapobiegają procesom szybkiego starzenia się tkanek. Pomidory wzmacniają odporność dzięki dużej zawartości witaminy C.

Jazda na Rowerze - To jedna z przyjemniejszej formy aktywności fizycznej. Nadaje się na każdy poziom sprawności i wieku. Większość z nas potrafi jeździć i posiada rower. To wspaniały pomysł nie tylko na trening ale również fajnie spędzony czas z rodziną lub przyjaciółmi. Nie trzeba być wyczynowym kolarzem aby wybrać ten sposób spalania zbędnych kalorii. Jazda na rowerze wyrabia kondycję, poprawia ogólną wentylacje organizmu. Wpływa korzystnie na samopoczucie, gdyż pozwala się odstresować. Uda i łydki staja się smuklejsze.

Wioślarstwo  - Ćwiczenia na przyrządzie wioślarskim symulują pływanie łódką . Pozwalają spalić więcej kalorii niż podczas biegania, jazdy na rowerze czy pływania. W trakcie wykonywania ćwiczeń angażowanych jest wiele partii mięśniowych, w szczególności ( ramiona, plecy, grzbiet, pośladki, brzuch oraz nogi ). Trening na wiosłach ma charakter ogólnorozwojowy, doskonale wpływa na wygląd sylwetki. Poprawia kondycję, dobrze wpław na układ oddechowy i nie obciąża stawów.

Podbiegi - Podbiegi to idealny sposób na utratę tłuszczu,bez utraty masy mięśniowej. Podczas takiego biegu używamy masy swojego ciała jako naturalnego obciążnika. Co powoduję wzmożoną prace mięśni. Włókna mięśniowe są zaangażowane do dwóch – trzech razy więcej niż podczas biegu na płaskim terenie. Podbiegi zwiększają tolerancje na poziom kwasu mlekowego we krwi. Co oznacz mniej zakwasów przy innych ćwiczeniach. Taki trening pomaga również w optymalizacji poziomu hormonów. Regularne ćwiczenia wysmuklają ciało i poprawiają kondycję . Najlepiej zacząć od krótkich i łagodniejszych podbiegów.

Rodzynki –Podczas menopauzy zmniejsza się produkcja estrogenów, one zwalniają ten proces, fantastyczne źródło błonnika, zwiększają naszą koncentrację.

Figi suszone - Walczą z anemią, olbrzymia dawka wapnia, odstresowujące działanie, pomagają zwalczać palenie.

Daktyle suszone - Idealne dla osób które mają problemy z trawieniem, dodają nam energii oraz wigoru, bogata dawka witaminy A, pomagają nam w utrzymaniu prawidłowego wzroku.

Migdały- Zmniejszają poziom cholesterolu, zapobiegają przybieraniu na wadze, zwalczają wolne rodniki, bogata zawartość kwasów tłuszczowych nienasyconych, które korzystanie wpływają na prace mózgu.

Orzechy laskowe- Są świetnym źródłem witaminy E zwanej witamina młodości oraz kwasu foliowego, o którym powinny pamiętać Panie planujące zajście w ciąże.

Orzechy włoskie- Najzdrowsze orzechy z wszystkich, zawierają dwa razy więcej przeciwutleniaczy niż inne, są źródłem wartościowego białka, tych orzechów się nie praży dlatego nie tracą wartości odżywczych.

Suszone Śliwki-Duża ilość błonnika, pomagają przy zaparciach i szybszym wypróżnianiu się, zapobiegają powstawaniu zmarszczek.

Suszone Morele- Morele regulują procesy krwiotwórcze i wzmacniają kości.

Orzeszki ziemne- Są bogatym zagłębiem witamin oraz kwasów tłuszczowych, wspierają układ nerwowy i oddechowy, obniżają poziom złego cholesterolu, a nawet pomagają zrzucić zbędne kilogramy.

Orzeszki nerkowca- Mają one korzystny wpływ przede wszystkim na funkcjonowanie układu krążenia oraz serca, regulacją napięcia mięśni, poprawą kondycji psychicznej

Pij zioła - Spróbuj ziół. Herbata liściasta z naparu ( mniszka czy kopru włoskiego) pomaga zmniejszyć retencję płynów, jak również pomaga wypłukać toksyny z organizm. Ginkgo biloba, preparat ziołowy z suszonych liści drzewa miłorzębu, usprawnia krążenie.

Zadbaj o skórę - Zabiegi zewnętrzne, takie jak np. piling kawy może poprawić krążenie i zmniejszyć objawy cellulitu . Kofeina ma właściwości drenujące i wyszczuplające, doskonale nawilża skórę.

Banany - Bogate w witaminę A, B oraz E. Zawierają błonnik, minerały, magnez i potas. Pomagają w prawidłowym obiegu krwi w naszym organizmie. Dla poprawienia kondycji skóry, przygotuj puree z bananów z dodatkiem miodu i nałóż ją na twarz. Skóra nabierze blasku. Banan to również doskonała energetyczna i zdrowa przekąska, między posiłkami.

Cytryny - Mają wysoką zawartość witaminy C i naturalne właściwości wybielające. Cytryna pomaga rozjaśnić przebarwienia, zniwelować blizny ora plamy, działa antybakteryjnie, poprawia koloryt skóry. Rozpocznij dzień pijąc 1 szklankę ciepłej wody zmieszanej z odrobiną soku z cytryny i 1 łyżeczką miodu na czczo. Dzięki temu oczyścisz organizm i skórę z toksyn, taki napój pomaga również w walce z cellitem.

Pomarańcze - Podobnie jak cytryny posiadają dużo witaminy C i maja właściwości wybielające. Hamują procesy starzenia skóry i nadają jej blasku. Wysuszoną i zmieloną skórkę pomarańcza można stosować, jako pikling.

Jabłka - To wspaniałe przeciwutleniacze, zapobiegają uszkodzeniom komórek i tkanek. Doskonały środek przeciw starzeniu, pomagają w minimalizowaniu zmarszczek i drobnych linii. Jabłka pomagają również utrzymać jelita w czystości. Zastosuj sok z jabłek zmieszany z miodem na twarz, pozostaw do wyschnięcia i zmyj. To bardzo dobry sposób na nawilżenie skóry.

Papaja - Jest bogatym źródłem przeciw utleniaczy i enzymów o nazwie papaina. Pocierając skórę wewnętrzną częściom owocu możemy
pozbyć się zanieczyszczeń i usunąć martwy naskórek. Można również zmiksować i zmieszać z miodem lub jogurtem, po 20 minutach spłukać ciepłą wodą. Działa wtedy jak odżywczy balsam.

Jogurt grecki z owocami – Połącz beztłuszczowy jogurt grecki z jagodami i malinami. Całość posyp orzechami lub siemieniem lnianym. Jogurt posiada 9 g cukru, 20 g białka i ok. 120 kalorii, zatem nie jest źle. W połączeniu z malinami, które posiadają błonnik oraz orzechami czy siemieniem, które są znakomitym źródłem omega-3 to bardzo zdrowa a zarazem smaczna słodka przekąska.

Suszone owoce – Zawierają znacznie mniej kalorii, witaminę c oraz błonnik a także składniki mineralne. Pamiętajmy jednak, że suszone owoce mimo wszystko zawierają więcej cukru niż surowe owoce. Filiżanka winogron zawiera ok. 60 kalorii, rodzynki o podobnej gramaturze ok. 80 kalorii. Mimo wszystko suszone owoce i tak są lepszą alternatywą do przetworzonych słodyczy. Suszone owoce można zmieszać z orzechami i beztłuszczowym jogurtem.

Banan w gorzkiej czekoladzie - Zanurz banana w rozpuszczonej gorzkiej czekoladzie. Banan to fantastyczne źródło potasu, zmniejsz ryzyko powstania udaru mózgu i obniża ciśnienie krwi. Czarna czekolada znacznie zdrowsza od mlecznej. Ma działanie antynowotworowe, chroni naszą pamięć i opóźnia starzenie.

Popcorn z cynamonem - Popcorn sam w sobie nie jest taki kaloryczny. To sól, masło i olej, które znajdują się w paczkowanym popcornie sprawiają, że jest on bomba kaloryczną. Upraż samodzielnie popcorn bez kalorycznych dodatków, posyp go cynamonem i odrobiną ksylitolu ( to cukier uzyskiwany z drzewa brzozy ma o 14-krotnie niższy indeks glikemiczny od cukru).Cynamon może obniżać poziom glukozy u cukrzyków.

Gorące kakao
– Łyżka zawiera 12 kalorii i prawie 2 g błonnika. Posiada również flawonoidy, które mają wpływ na zdrowe serce. Obniża także ciśnienie tętnicze krwi i zmniejsz ryzyko udaru mózgu. Aby uzyskać jak najlepsze korzyści, wybierz kakao naturalne. Te, które podlegają procesowi alkalizacji, w procesie tym tracą większość ze swoich składników odżywczych. Do kakao możemy dodać również mleko sojowe, które jest źródłem wapnia.

Migdały posypane kakao – Posyp migdały naturalnym kakao i ciesz się zdrową i smaczną przekąską . Migdały posiadają wiele składników odżywczych. Nienasycona kwasy tłuszczowe, magnez, miedz i błonnik, to wszystko daję unikalną kompozycję, który korzystnie wpływa na układ sercowo – naczyniowy.

Ciemna czekolada – Szukaj takiej, która zawiera, co najmniej 70 % kakao. Tylko takie przynoszą korzyści dla zdrowia. Między innymi zmniejszają ciśnienie krwi ryzyko chorób sercowo – naczyniowych. Obniża także hormony stresu i poprawia nastrój. Pomimo tych pozytywnych cech nie przesadzajmy z ilością.

Przysiady - To podstawowy ruch człowieka który jest nie odłączanym elementem treningu siłowego . Można powiedzieć że to król ćwiczeń. Angażują mięśnie pośladkowe, ud i łydek. To znakomity sposób na spalanie kalorii. Przysiady wzmacniają również mięśnie pleców i brzucha, poprawia ruchomość stawów oraz wykształcanie poczucie równowagi . To jedno z prostszych ćwiczeń które możemy wykona bez wychodzenia z domu .

Na śniadanie energii dostarczy Ci musli przygotowane z kaszy quinoa ( komosa ryżowa), dodaj ( orzechy, jogurt, owoce). Sprzyja odchudzaniu, bo ma niski indeks glikemiczny oraz dużo błonnika. Nie zawiera glutanu.

Do picia sok z grejpfrutów, świeżo wyciśnięty i schłodzony wypij rano. Orzeźwia i stymuluje do spalania tłuszczu.

Białko roślinne, zapobiega tyciu. Zawierają je rośliny strączkowe ( soczewica, fasola, ciecierzyca). Sięgaj po nie 2-3 razy w tygodniu.




Mała czarna, bez mleka i cukru przyspiesza spalanie kalorii. Kofeina zawarta w małej filiżance kawy spala ok. 50 kalorii. Nie przekraczaj jednak 2 filiżanek dziennie.

Pokochaj chłód, organizm zużywa wtedy więcej energii, aby utrzymać temperaturę ciała. Nie ubieraj się za ciepło, korzystna temperatura w pomieszczeniu to 18-21 stopni, w sypialni warto obniżyć do 17-19 stopni. Rano weź chłodny prysznic, pobudza krążenie i przemianę materii. Pij chłodną wodę również pobudza metabolizm.

Zrelaksuj się, stres powoduje wydzielanie kortyzolu, który sprawia, że tkanka tłuszczowa szybciej odkłada się, szczególnie na brzuchu. Wiadomo, że stresu nie da się uniknąć, dlatego ważne jest, aby umieć go rozładować. Poćwicz jogę, potańcz, obejrzy film, przed snem zrób sobie relaksacyjna kąpiel.

Nie masz motywacji na ćwiczenia. Poświęć trochę czasu na mały spacer. Ruch na świeżym powietrzu nie tylko pozwoli na spalenie tłuszczu w okolicach brzucha, poprawi również samopoczucie i zdrowie.

Zawsze jedz śniadanie, to najważniejszy posiłek dnia. Nie tylko doda energii, ale sprawi, że metabolizm będzie działał poprawnie przez cały dzień i tłuszcz nie będzie się odkładał.

Chude białko jako główny posiłek - Produkty które posiadają dużo białka i możesz śmiało zjeść na obiad ,pierś z kurczaka bez skóry, tuńczyk lub chude czerwone mięso. Białko pomaga w budowaniu nowych tkanek mięśniowych oraz odbudowie starych. Dostarczane w jedzeniu białko stanowi źródło energii. Przeliczając: 1 gram białka tworzy 4 kcal energii.

Nie nadużywaj soli - Dzienna bezpieczna dawka soli to mniej niż łyżeczka .Zbyt duża ilość gromadzi się w krwiobiegu.Może powodować nadciśnienie i problemy z sercem. Sprzyja również przybieraniu na wadze, zwiększa także ryzyko nowotworów. Unikaj żywności przetworzonej do jej przygotowania używa się dużej ilośći soli.

Niech warzywa i owoce rządzą na talerzu - Wypełniaj połowę talerza warzywami lub owocami. Zjadanie 5 porcji (w sumie 400 g) warzyw i owoców dziennie jest zalecane przez WHO (Światową Organizację Zdrowia). Są mało kaloryczne posiadają również dużo witamin i minerałów. Dobrze jest pokroić i mieć pod ręką, tak aby w każdej chwili można było chwycić prosto z lodówki. Fajnym sposobem jest również posiekać warzywa i wrzucić do sosów, zapiekanek i innych potraw.

Nie zapominaj o produktach pełnoziarnistych - To bogactwo składników odżywczych. Przede wszystkim zawierają dużo błonnika oraz witamin i minerałów.Produkty pełnoziarniste zmniejszają ryzyko chorób serca i nowotworów. Dzieki błonnikowi mamy lepszą perstartyke jelit oraz mamy uczucie sytości na dłużej. Dzienne zapotrzebowanie na błonnik to 25-40g dziennie.

Unikaj nadmiernej wielkości porcji. Świetną techniką jest aby przygotowany posiłek podawać na mniejszym talerzu . Te podany posiłek jest bardziej atrakcyjny dla mózgu.
Jedz powoli . Delektuj się posiłek oraz gryź małe kęsy. Ciesz się przy tym dobrą rozmową z rodziną lub przyjaciółmi.

Jedz śniadanie - Nie jestem głodny, nie mam czasu, zjem późnie. To najczęstsze wymówki, aby nie zjeść rano śniadania. Tym czasem musisz pamiętać, że nie bez przyczyny, mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jeśli nie zjesz posiłku w ciągu dwóch godzin po przebudzeniu, nie pobudzisz swojego metabolizmu do działania. Co za tym idzie, w ciągu dnia będziesz się objadał.

Jedz, co cztery godziny - Nie czekaj aż dopadnie cię taki głód, że twoje burczenie brzuch, będą słysząc wszyscy dookoła. Jedz, co cztery godziny, zaplanuj zdrowe przekąski, (migdały, orzechy, owoce czy warzywa).To pomoże utrzymać poziom cukru we krwi i energii na równym poziomie.

Dodać białka do każdego posiłku - Białko jest bardzo ważne, aby zachować beztłuszczową masę ciała. Pomaga w spalaniu kalorii. Szukaj odtłuszczonego białka. Cielęcina, drób, ryby czy jajka, warto wprowadzić je do codziennej diety, warto pamiętać o produktach bogatych w białko pochodzenia  roślinnego.

Jedz Świadomie - Unikaj jedzenia podczas oglądania telewizji, patrzenia w komputer albo rozmowy przez telefon. Bądź świadomy tego, co jesz, zauważając, kiedy czujesz się pełny.

Jedz małe porcję - To podstawowa zasada odchudzania. Jedz często, ale mniej. Udowodniono naukowo, że zjedzenie tych samych produktów w dwóch posiłkach w ciągu dnia może prowadzić do przytycia, a w pięciu posiłkach – do utraty wagi. Wynika to z faktu, że twój organizm, przyzwyczajony od prawieków do okresów głodu, stara się robić zapasy na „czarną godzinę” w postaci tkanki tłuszczowej. Przyzwyczaj organizm do nowych zasad. Dasz mu do zrozumienia, że jedzenia nie zabraknie i całą energię można spokojnie zużywać na bieżące potrzeby, a nawet redukować zgromadzone wcześniej zapasy.

Błonnik Paliwem - Włącz błonnik do większości Twoich posiłków i przekąsek. Błonnik wchłania wodę i pęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości, ale nie dostarcza kalorii. Wspomaga procesy trawienne.

Pompki  - Dobrym pomysłem na rozpoczęcie odchudzania są pompki. Ćwiczenie to można wykonywać na różne sposoby . Dla początkujących – pompka na kolanach, a następie pompka klasyczna w szerokim i wąskim rozstawie rąk, pompka z nogami wyżej, przy ścianie, na poręczach, pompka z klaśnięciem, na jednej ręce czy nawet pompki w staniu na ręka. Wpływa ona doskonale na górne partie mięśniowe ale również mięśnie brzucha pośladków oraz ud. Pompki doskonale rzeźbią ciało, poprawią kondycję i wytrzymałaś.

Jedz produkty bogate w przeciwutleniacze - Przeciwutleniacze to doskonała broń przeciw wolnym rodnikom, które uszkadzają komórki skóry. To jedna z przyczyn celulitu. Jedz produkty bogate w antyoksydanty ( fasola, jagody, karczochy, żurawina, suszona śliwka, cynamon, kurkuma, goździki czy aronia).

Pij zieloną herbatę - Picie zielonej herbaty może pomóc zmniejszyć objawy cellulitu, poprzez utratę masy ciała. Jest silnym przeciwutleniaczem, który pomaga zapobiec wolne rodniki. Pij około trzech filiżanek zielonej herbaty dziennie.

Jedz zdrowe tłuszcze - Zastąp tłuszcze nasycone zdrowymi tłuszczami omega-3, znajdują się one w rybach, oleju lnianym czy orzechach. Pomagają one w obiegu krwi. Słabe krążenie zmniejsza zdolność organizmu do dostarczania składników odżywczych do komórek skóry, powodując ich zlepiania. Co w konsekwencji może prowadzić do celulitu.

Najczęstszym sprawcom odkładania się tłuszczu na brzuch jest hormon kortyzolu. Jest on wytwarzany podczas stresujących sytuacji. To on powoduje wytwarzanie się tłuszczu i odkładanie się go wokół organów jamy brzusznej. Jak wiemy stresu nie można uniknąć, jednak możemy rozładować napięcie, jakie towarzyszy nam w tych chwilach. Bardzo dobrym sposobem jest, słuchanie muzyki, taniec, medytacja, relaksująca kąpiel czy uprawianie hobby.

Brak snu sprawia
, że jesteśmy słabi i przemęczeni. Jest on także sprawcą przejadania się. Zatem pozwólmy organizmowi na 7 – 8 godzinny sen, dzięki któremu nasz organizm będzie wypoczęty. Pamiętajmy także, aby sen był zdrowy pozbądźmy się wszelkich elektronicznych gadżetów np. telefonu komórkowego. Badania udowodniły, że mają one niekorzystny wpływ dla umysłu i ciała.

Pijcie szklankę wody przed każdym posiłkiem. Woda częściowo wypełni żołądek i nie pozwoli na przejadanie się. Alternatywą może być, łyk wody między posiłkami.

Podczas jedzenia, unikaj przyjmowania dużych kęsów, podziel posiłek na mniejsze porcję. Najlepiej spożywać 5 posiłków dziennie. Pozwoli to na utrzymanie prawidłowego metabolizmu oraz optymalnego poziomu cukru we krwi.

Zrównoważona dieta pomaga w redukcji tłuszczu z okolic brzucha. Nie zapominaj w swoim menu o warzywach, owocach, pełnoziarnistych produktach. Jedz produkty bogate w błonnik, zawiera on wiele witamin i minerałów oraz tłumi nasz apetyt. Unikaj żywności przetworzonej oraz smażonych potraw.

Nawadniaj swój organizm. Pij dużo wody oraz herbat ziołowych. Woda oczyszcza organizm z toksyn, ziołowa herbata natomiast, dzięki zawartości katechiny zwiększa metabolizm tłuszczów w organizmie. Unikaj napoi gazowanych oraz alkoholu.



ak