Niestrawność to często spotykany problem od strony układu żołądkowo-jelitowego. Może powodować objawy, takie jak nudności, wzdęcia, gazy w jamie brzusznej, kwaśny lub metaliczny smak w jamie ustnej. Nie musisz sięgać po tabletki :

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Niektóre z przyczyn niestrawności:

Istnieje kilka skutecznych i łatwych domowych środków zaradczych, które zapewniają szybką ulgę od dyskomfortu, mdłości, zgagi, wzdęć i bólu.

Jeśli objawy utrzymują się dłużej niż tydzień,[su_highlight background=”#ffd512″] należy zgłosić się do lekarza, aby wykluczyć możliwość wystąpienia przewlekłych chorób układu trawiennego,[/su_highlight] takich jak zespół jelita drażliwego, choroba zapalna jelit lub refluks żołądkowo-przełykowy.

1. Ocet jabłkowy

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Zawiera on enzymy mogące poprawić trawienie. [su_highlight background=”#ffd512″]Łagodzi takie objawy jak gazy, wzdęcia i odbijanie.[/su_highlight] Ponadto jego kwasowa natura pomaga zabijać szkodliwe bakterie w przewodzie pokarmowym i przywraca pH żołądka do normalnego poziomu.

  1. Zmieszaj 1 łyżkę stołową surowego, niefiltrowanego octu jabłkowego ze szklanką ciepłej wody.
  2. Opcjonalnie możesz dodać trochę naturalnego miodu.
  3. Taki napój z octem pij przed posiłkiem, a zapobiegniesz niestrawności.

2. Imbir

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Kolejnym dobrym domowym sposobem na „sensacje żołądkowe” jest imbir. [su_highlight background=”#ffd512″]Może łagodzić objawy, takie jak gazy, wzdęcia i nudności.[/su_highlight]

Obecny w imbirze związek, zwany gingerolem, [su_highlight background=”#ffd512″]pomaga zmniejszyć stan zapalny[/su_highlight] i podrażnienie w żołądku. Poza tym imbir stymuluje soki trawienne i przepływ enzymów wspomagających proces trawienia.

  1. Aby przygotować herbatę na problemy żołądkowe, włóż 1 łyżeczkę świeżego startego imbiru do filiżanki i zalej wrzącą wodą. Przykryj, parz przez 10 minut i odcedź. Pij 20 minut przed każdym posiłkiem.
  2. Drugi wariant to dodanie 2 łyżeczek soku imbirowego i 1 łyżeczki miodu do kubka z ciepłą wodą i picie 2 razy dziennie.
  3. Trzecią opcją jest dodanie ½ łyżeczki sproszkowanego imbiru do 1 szklanki maślanki. Dobrze wymieszaj i pij tą miksturę kilka razy dziennie.

3. Soda oczyszczona

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

To naturalny środek zobojętniający nadmiar kwasu żołądkowego, który powoduje zgagę i niestrawność, co z kolei zapewnia szybką ulgę w objawach. Sody oczyszczonej nie zaleca się stosować w przypadku nadciśnienia.

  1. Wymieszaj ½ łyżeczki sody oczyszczonej z połową szklanki wody i wypij.
  2. Jeśli zajdzie konieczność, po 4 godzinach powtórz.

4. Zwęglone tosty

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Gdy cierpisz na żołądek, raczej nie masz ochoty jeść. Ale jedna rzecz, która może pomóc uporać się z objawami – nieco zwęglone (przypalone) tosty. Węgiel z takich tostów pomaga wchłonąć toksyny z układu trawiennego, które powodują problem. Gdy toksyny zostają zaabsorbowane, zaczniesz czuć się lepiej.

  • Spiecz 2 pełnoziarniste tosty i powoli zjedz. Możesz je popić chłodnym mlekiem, czystą wodą lub filiżanką zielonej herbaty.

Uwaga: [su_highlight background=”#ffd512″]Unikaj grzanek z białego chleba, ponieważ mogą być szkodliwe dla mikroflory jelitowej.[/su_highlight]

5. Koper włoski

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Koper włoski może zapobiec problemom żołądkowo-jelitowym i utrzymać mikroflorę jelit w zdrowiu. Działa przeciwskurczowo, co oznacza, że może przynieść ulgę w przypadku bólu żołądka. Ponadto likwiduje problem gazów, wzdęć i zmniejsza nudności spowodowane rozstrojem żołądka.

  1. Wsyp 2 łyżeczki zmiażdżonych nasion kopru włoskiego do 2 szklanek wody. Doprowadź do wrzenia, po 5 minutach odcedź i wypij ciepły napar.
  2. Inny wariant to wsypanie 1/2 łyżeczki podprażonych, zmielonych nasion do połowy szklanki wody i wypicie napoju po posiłku.

6. Sok Aloe Vera

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Aloes łagodzi stany zapalne, a także podrażnienia obecne w żołądku i jelitach. [su_highlight background=”#ffd512″]W efekcie łagodzi takie problemy zdrowotne jak refluks i łagodzi objawy wrzodów żołądka[/su_highlight]. Ponadto, będąc skutecznym i delikatnym środkiem przeczyszczającym, aloes wspomaga trawienie (nie należy przyjmować aloesu w nadmiarze, ponieważ może powodować biegunkę).

  1. Przy pomocy blendera wymieszaj 2 łyżki świeżego żelu Aloe Vera z 1 szklanką wody lub sokiem pomarańczowym (lub innym sokiem z cytrusów) w blenderze do uzyskania gładkości.
  2. Pij raz dziennie, aż odczujesz poprawę.

7. Herbatka z rumianku

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Działanie przeciwzapalne rumianku pomaga rozluźnić mięśnie gładkie, co zmniejsza ból i poprawia proces trawienia. Obniża również kwasowość żołądka przy nadkwasocie.

  • Wsyp do szklanki 1-2 łyżeczki suszonych kwiatów rumianku i zalej wrzątkiem. Zaparzaj przez 5 minut, odcedź, dodaj trochę miodu i wypij. Możesz również korzystać z rumianku w torebkach do zaparzania.

8. Aktywowany węgiel drzewny

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Jeśli chcesz szybko złagodzić objawy niestrawności, spróbuj aktywowanego węgla drzewnego, który bez problemu dostaniesz w aptece. Węgiel aktywowany może wchłaniać szkodliwe kwasy i gazy gromadzące się w jelitach. [su_highlight background=”#ffd512″]To z kolei zapewnia ulgę przy niestrawności, gazach i wzdęciach.[/su_highlight] Jest też z powodzeniem stosowany przy lekkich zatruciach i biegunce.

  1. Godzinę przed jedzeniem weź 1 tabletkę węgla aktywnego i popij szklanką wody. Po zakończeniu posiłku wypij kolejną szklankę wody.
  2. Opcjonalnie możesz również przyjąć przed posiłkiem pół łyżeczki sproszkowanego aktywowanego węgla drzewnego, popijając go szklanką wody.

9. Banany

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Banany to świetna opcja delikatnego posiłku przy problemach żołądkowych. Również wysoki poziom potasu w bananach działa jako naturalny środek zobojętniający kwas, neutralizując w ten sposób pH żołądka, dlatego [su_highlight background=”#ffd512″]można je jeść, gdy odczuwa się dyskomfort spowodowany nadkwasotą.[/su_highlight]

Możesz jeść 2-3 banany dziennie. Dla lepszego rezultatu posyp je cynamonem. Oprócz bananów korzystne jest również spożywanie jabłek lub dojrzałych papai.

10. Kefir

Wszystkie przepisy dopasowane do twojego zapotrzebowania kalorycznego ( odchudzanie, masa) znajdziesz w naszych dietach.

Kefir zawiera żywe kultury aktywne, dlatego sprawdza się w łagodzeniu problemów trawiennych, ponieważ pomaga zrównoważyć florę jelitową. Jest delikatny i lekkostrawny, a także zapewnia organizmowi energię i składniki odżywcze.

Przed zakupem należy przeczytać etykietę kefiru, aby upewnić się, że jest to zwykły kefir probiotyczny z żywymi i aktywnymi kulturami, bez dodatków E

 

Dodatkowe wskazówki

  1. Przy problemach żołądkowych przez kilka dni jedz tylko lekkostrawne produkty, unikaj cukru, i co ważne – nie objadaj się. Lepiej trochę „pościć”, by układ trawienny odpoczął.
  2. Osoby, które nie cierpią na nietolerancję laktozy, mogą pozwolić sobie na szklankę sfermentowanego kefiru. Jeśli nie tolerujesz laktozy, unikaj produktów mlecznych.
  3. Unikaj tłustych i ostrych potraw.
  4. Jedz częściej, a mniej.
  5. Jedz wolno i dobrze przeżuwaj jedzenie.
  6. Ostatni posiłek spożyj najpóźniej godzinę przed snem.
  7. Po posiłku idź na spacer lub wykonaj lekkie ćwiczenia, by usprawnić trawienie.
  8. Pij dużo wody.
  9. Staraj się jeść o regularnych porach.
  10. Zredukuj używki, takie jak palenie i picie alkoholu.
  11. By zapobiec zaparciom i wzdęciom, staraj się codziennie ćwiczyć i ruszać.
  12. By uniknąć czynników psychologicznych oddziałujących na trawienie, staraj się utrzymać stres pod kontrolą.