Piękne ciało postrzegane jest, jako cel, do którego droga usłana jest głodówką i ciężkim wysiłkiem fizycznym, ale to nie musi tak wyglądać. Przedstawiamy 6 tygodniowy program działania, aby Twoje ciało wyglądało dobrze, a droga do niego nie była katorgą.

Tydzień 1: Przygotowanie 

Początek tygodnia to czas na rachunek sumienia, który będzie podstawą do zmiany stylu życia. Psychiczne i mentalne przygotowanie do nadchodzących zmian. Trzeba przygotować fundamenty, na których zaczniemy tworzyć coś nowego.

Zjedz to co masz lub wydaj

– Przejrzycie szafki w kuchni i pozbądźcie się wszystkiego, co fabrycznie zapakowane i nie zdrowe, nie wywalaj tego do kosza. Zrób paczkę i rozdają potrzebującym.

Zamień na lepsze produkty

Nie oglądaj reklam

– Nie oglądajcie reklam, tam jest najwięcej ofert niezbyt zdrowego jedzenia, kuszących słodyczy oraz śmieciowego jedzenia. Jeśli nie będziecie kuszeni codziennym widokami niezdrowego jedzenia, minie Wam ochota na jedzenie „śmieci”.

Przygotuj miejsce do ćwiczeń

– Utwórzcie w domu miejsce do ćwiczeń. Może to być pokój, w którym trzymacie niepotrzebne rzeczy, miejsce w garażu lub piwnic. Jeśli nie macie zbyt dużych możliwości lokalowych, wystarczy trochę miejsca w Waszym pokoju.

Pij systematycznie wodę

– Zacznijcie systematycznie pić wodę. Kilka przepisów znajdziecie na „Motywatorze”. To pomoże przywrócić naturalną równowagę między wątrobą, jelitami i woreczkiem żółciowym tym samym poprawi się trawienie, dostarczy cennych witamin i minerałów. To doskonały wstęp do zdrowego odżywiania.

Poproś o wsparcie rodzinę

– Poproście rodzinę i znajomych o wsparcie. Tylko ich wyrozumiałość i motywacja, pozwolą osiągnąć Wam więcej.

Tydzień 2: Dostosowanie się do nowego jedzenia

W pierwszym tygodniu przygotowaliście swoją kuchnię na zmiany. Teraz możecie wypełnić ją zdrową żywnością, która będzie wspierać Was w zdrowym stylu życia.

Zrób zdrowe zakupy

– Czas na zakupy! Wypełnijcie szafki i lodówkę zdrową żywnością, która będzie napędzać Was do przodu.

Spróbuj nowych warzyw i owoców

– Spróbujcie warzyw i owoców, których nigdy nie jedliście. Na rynku mamy wiele ciekawych produktów, które mogą urozmaicić Wasz menu. Nie bójcie się eksperymentować i próbować nowych rzeczy. Otwórzcie się na smaki.

Eliminuj cukry proste

– Powiedzcie „NIE” cukrom, on nie jest Waszym przyjacielem. Oprócz chwilowej przyjemności nie przynosi korzyści.  Niszczy ciało, podnosi poziom cukru we krwi.

Ogranicz bułeczki

– Postarajcie się ograniczyć pszenicę . Istnieje wiele dowodów na to, że nie jest on zbyt korzystny dla naszego organizmu. Po prostu nie przesadzajcie z nim w swojej codziennej diecie.

Wymień mleko na…

– Podobnie jest z mlekiem, też ograniczcie jego spożycie. Dostarcza nam wapna, jednak ten pierwiastek możemy uzupełnić też w inny sposób, np. jedząc zielone warzywa.

– Poszukajcie w Internecie i wybierzcie się do restauracji lub knajpek, w których podają zdrową żywność. Niech będzie to nagroda, za Wasz wysiłek, który do tej pory poczyniliście, aby zmienić swój styl życia. Przy okazji będzie to inspiracja do tworzenia nowych zdrowych dań. Udowodnicie też sobie i innym, że można wyjść, zabawić się i nie rezygnować ze swoich postanowień.

Tydzień 3: Dołóż ćwiczenia do planu działania.

Teraz, gdy już zapanowaliście nad jedzeniem, nadszedł czas, aby przyzwyczajać organizm do aktywności. To powinno być łatwiejsze niż jeszcze 2 tygodnie temu, ponieważ pomogliście organizmowi oczyścić się z toksyn i śmieci. Organizm nasycił się witaminami i minerałami i teraz ma więcej energii. Rodzaj ćwiczeń nie jest ważny, jest tyle kombinacji ćwiczeń i rodzajów aktywności, że na pewno dobierzecie coś odpowiedniego dla siebie. Ważne jest, abyś wykonywała to systematycznie.

Proponowane ćwiczenia:

Chód, bieg

Nic nie jest bardziej naturalne dla organizmu ludzkiego niż chodzenie. Starajcie się spacerować codziennie, to nie wymaga wiele wysiłku. Spacerujcie zawsze, kiedy świeci słońce, dotlenicie się, poprawicie sobie nastrój. Kiedy spacery staną się Waszą codziennością, możecie zacząć truchtać. Nie obejrzycie się, kiedy bieganie stanie się Waszą pasją. Warto spróbować, nie zarażajcie się jednak, jeśli stwierdzicie, że to nie dla Was. Jest wiele innych i ciekawych sportów. Prędzej czy później znajdziecie coś dla siemię.

Basen

Basen to doskonałe miejsce na aktywność. Podczas pływania rozwijają się wszystkie partię mięśniowe, doskonale rozluźnia i relaksuje. To dyscyplina zalecana każdemu nie zależnie od wieku. Poprawia ogólną kondycję i prace serca. Zalecana osobą z nadwagą, pływanie umożliwia, bowiem szybkie spalania kalorii.

Jazda na rowerze

jazda na rowerze to świetny sposób, aby ruszyć się z domu i zaczerpnąć świeżego powietrza. Jest to również wspaniały sposób na trening i utratę zbędnych kalorii. Doskonale poprawia kondycję, pomaga w walce z cellitem i rzeźbi nasze nogi.

 Joga

Joga jest doskonałym ćwiczeniem, ponieważ działa na wielu płaszczyznach. Dzięki niej rozciągamy ciało, zwiększamy elastyczność mięśni i ruchomość w stawach.

Tydzień 4: Popadnij w zdrową rutynę.

W całym tym procesie najważniejszy jest sposób myślenia, poukładanie wszystkiego w głowie i pogodzenie się z nowym sposobem bycia. Musicie wiedzieć, co jest dla Was najlepsze. Popadnijcie w z zdrową rutynę, to zwiększy Waszą szanse na długoterminowy sukces. Istnieje kilka przydatnych rzeczy, które warto robić systematycznie.

Sugerowana propozycję.

Połóż się wcześniej spać

jeśli kładziemy się zbyt późno, odbieramy organizmowi czas na regenerację i zdrowy sen. Kiedy kładziemy się za późno, rano odczuwamy zmęczenie i jesteśmy ospali. Organizm potrzebuję wtedy więcej czasu i energii, aby zacząć funkcjonować prawidło. To zaburza cały plan działania.

Obudzić się wcześnie

kiedy wdrożycie do planu punkt powyżej, Wasze pobudki będą przyjemne i miłe. Organizm będzie odpowiednio zregenerowany i wypoczęty. Z energią rozpoczniecie nowy dzień.

Lekka kolacja

Pamiętajmy, że metabolizm pod koniec dnia zwalnia, nie objadajmy się przed wieczorem. Organizm wycisza się przed snem i nie potrzebuje już tylu kalorii. Zatem kolacja powinna być lekko strawna.

Relaks po zachodzie słońca

Kiedy słońce zachodzi, nadchodzi czas, aby ciało przeszło ze stanu aktywności do odpoczynku i relaksu. Po lekkiej kolacji znajdźcie czas dla siebie. Poczytajcie książkę, posłuchajcie muzyki, porozmawiajcie z rodziną lub przyjaciółmi.

 

Tydzień 5: Wycisz się.

Równowaga między ciałem i umysłem to równie ważny element, zdrowego stylu życia.

W tym tygodniu skupcie się na poszukiwaniu spokoju w ciągu dnia. Pomedytujcie, zastanówcie się nad swoim życiem, odkryjcie ukryte talenty i zdolność.

Sugerowane kroki:

Rozładuj stres

Poświęćcie trochę czasu w ciągu dnia, aby rozładować emocje. Możecie poszukać nowych aktywności fizycznych typu kickboxing czy inne sztuki walki, gdzie można rozładować swoją frustracje. Czasami wystarcza zwykła ciepła i aromatyczna kąpiel. Ważne, aby poświeci minimum 30 min, które pozwoli uwolnić się nam od złych emocji.

Medytacja

Nie wiele osób znajduje już na to czas. Jeśli faktycznie nie macie go zbyt wiele, zamknij się na 15 minut w pustym pomieszczeniu. Uspokójcie swoje myśli i poszukajcie w sobie pozytywnej energii. Pomyślcie o miłych rzeczach, np. o marzeniach. Priorytetem jest, aby robić to codziennie.

Otocz się pozytywnymi ludźmi 

 Jeśli macie wokół ludzi którzy Was wspierają, życzą Wam dobrze, na pewno wdrożenie planu w życiem będzie łatwiejsze. Ludzie, którzy zazdroszczą i wiecznie marudzą, mogą zniechęcić Was do wszelkich działań.

Bądź silny

w swoich postanowieniach, mobilizujcie się każdego dnia. Powtarzajcie sobie codziennie, dlaczego to takie ważne, aby Wasze ciało i umysł działały w harmonii.

Tydzień 6: Pnij się w górę.

W tym tygodniu uświadomcie sobie, że czas, który poświeciliście do tej pory na dokonanie zmian w życiu, jest naprawdę wartościowy. Nadal pnijcie się w górę, z stamtąd macie lepsze widok i perspektywy na przyszłość. Czujecie się silniejsza i pełna energii. Teraz możecie zrobić kolejny krok, postawić kolejne cele.

Sugerowane kroki:

Postaw sobie cele na przyszły rok

teraz, kiedy przetrwaliście minione tygodnie czujecie, że możecie więcej. Zapiszcie się na jakieś zawody np. bieganie ( początkowo dystans 5 km). Zaplanujcie wakacje, odpoczynek należy się każdemu, nie szukajcie wymówek.

Nie martw się o przyszłość

nie zastanawiajcie się czy dacie radę, stawiajcie sobie cele i konsekwentnie je realizujcie. Im więcej ciekawych rzeczy przyjdzie Wam do głowy, tym więcej energii znajdziecie na realizację. Świat stoi przed Wami otworem!

 

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

Imię:
email: