Baw się przyprawami i obniżaj ciśnienie!

Zioła stosowane są powszechnie od tysięcy lat na całym świecie. Odkąd zaczęto poznawać ich niezwykłe smaki, zapachy i właściwości, niechętnie się z nimi rozstajemy. Korzystnym zabiegiem jest stosowanie określonych ziół w walce z powszechnymi dolegliwościami. Jest to drobny i łatwy do wdrożenia nawyk, który może przynieść oczekiwane rezultaty po dłuższym stosowaniu!

Zioła na niższe ciśnienie

Nadciśnienie tętnicze jest bardzo powszechnym zjawiskiem i dolegliwością, z którą często borykają się osoby po 40. roku życia. Najczęściej jest ono rezultatem niewłaściwego trybu życia. Palenie papierosów, picie alkoholu, dużo pracy i silny stres sprawiają, że nie dbamy o właściwe żywienie. Jedzenie staje się tylko sposobem na zabicie głodu. Oczywiście to wszystko do czasu. Lekarz grozi nam paluszkiem i daje ultimatum – albo dieta i zdrowy tryb życia, albo widzimy się następnym razem w szpitalu, o ile uda się Ciebie uratować po zawale. W tej sytuacji obniżanie ciśnienia stanie się naszym priorytetem, a wraz z nim idzie zmiana nawyków. No i właściwe przyprawianie ziołami.

Oto kilka ziół, które pomogą Ci zażegnać ryzyko rychłego zejścia na zawał:

  • Cynamon i kardamon – te dwie „zimowe” przyprawy warto dorzucić od czasu do czasu do swojej ulubionej (ale nie za mocnej!) kawy, a także do szarlotki czy innego ciasta.
  • Imbirto jedna z ulubionych przypraw kuchni azjatyckiej. Pikantny smak i cytrynowy aromat zachwycają i wspaniale ubogacają wszelkie herbaty i inne napoje. A przy okazji pomagają walczyć z nadciśnieniem.
  • Głóg – to roślina, którą bardzo powszechnie stosuje się w chorobach serca i nadciśnieniu. Pijąc od czasu do czasu herbatkę z głogu wzmacniasz swoje serce i normujesz ciśnienie krwi.
  • Nasiona selera – dzięki temu, że seler ma działanie moczopędne, w dużym stopniu pomaga obniżać ciśnienie krwi. Jeśli smakuje Ci cały seler – możesz go spożywać w postaci korzenia lub naci. Możesz też posypywać potrawy nasionami selera, które również dają fantastyczny efekt regulacyjny.
  • Kwiat lawendy – choć lawenda nie jest zbyt popularna jako ziele kulinarne, można ją stosować w niektórych wypiekach, zamiennie z rozmarynem. Pomoże to uregulować ciśnienie krwi. Dobrze będą też się sprawdzały kąpiele z dodatkiem olejku lawendowego, inhalacje lub świeża lawenda w pokoju. Jej zapach uspokaja i pomaga się zrelaksować – co też ma wpływ na obniżenie ciśnienia i uspokojenie akcji serca.
  • Koci pazur – to ziele można kupić w postaci tabletek, jako suplement diety. Jego stosowanie może przynieść szeroko zakrojone korzyści, w tym między innymi reguluje ciśnienie i łagodzi problemy natury neurologicznej.
  • Czosnek – do jego stosowania nie trzeba chyba nikogo specjalnie namawiać. To jedna z najpopularniejszych w Polsce i na świecie przypraw stosowanych na co dzień do różnych potraw. Czosnek oprócz silnych właściwości bakteriobójczych ma też zdolności hipotensyjne. Razem z czosnkiem dostarczasz do krwi tlenku azotu, który rozszerza i rozluźnia naczynia krwionośne. Wpływa to na łatwiejszy przepływ krwi. A zatem – jedz czosnek na zdrowie!
  • Siemię lnianeto jedno z tych superfoods, które warto włączyć do codziennej diety nie tylko w celu leczenia nadciśnienia. Ma ono neutralny smak, w postaci zmielonej świetnie zagęszcza wiele potraw. Zawiera mnóstwo kwasów omega-3 i ma właściwości przeciwzapalne. Dzięki temu właśnie te niepozorne nasionka wpływają na obniżenie ciśnienia tętniczego. Posypuj siemieniem swoje wypieki, dodawaj je do ciast, sałatek, zup i owsianek, a przysłużysz się swojemu zdrowiu!
  • Bazyliaświeża lub suszona to nieodzowny element wielu dań kuchni śródziemnomorskiej. To zioło, które wspaniale smakuje, jest łatwo dostępne, również w doniczkach, i dobrze się spisuje na kuchennym parapecie. Obniżanie ciśnienia to przy tym naprawdę nieznaczna zaleta!
Warto przeczytać  Nie jedz tego podczas choroby - żywność, która potęguje stany zapalne i pogarsza regeneracje

Stosując regularnie w swojej kuchni wymienione przyprawy, z łatwością pozbędziesz się widma nadciśnienia. Oczywiście nie mniej istotne jest także to, jakie kroki przedsięweźmiesz w celu zmiany swoich nawyków żywieniowych i niewłaściwego trybu życia. Te zioła są w stanie uprzyjemnić Ci gotowanie i picie popołudniowych herbatek – a przy okazji pomagają w regulacji ciśnienia tętniczego!

Darmowy webinar już dzisiaj o 21:00

Wprowadzenie do zdrowych nawyków żywieniowych 

Będzie niespodzianka 
Darmowa rejestracja

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA