Możliwości techniczne naszych łazienek nierzadko nie dają nam możliwości zdecydowania, czy będziemy brać gorące kąpiele na leżąco, czy chłodniejsze prysznice. Po prostu posiadanie wanny lub prysznica samo rozwiązuje ten dylemat. Zawsze jednak mamy możliwość zdecydowania o temperaturze naszej kąpieli. Istnieją miłośnicy długiego relaksu w wannie pełnej piany oraz zwolennicy szybkich, chłodnych pryszniców. Nie jest tak, że tylko jedna z tych opcji jest dobra dla zdrowia. Obie wersje kąpieli są skuteczne i dobre, jednak każda na swój sposób. Poznaj sytuacje, w których lepiej wybrać gorącą długą kąpiel i te, w których lepszym wyborem będzie szybki chłodny prysznic!

Gorąca kąpiel to:

Odprężenie dla Twoich mięśni

kąpiel w wannie lub gorący prysznic mogą być zbawienne po długim treningu, lub gdy po prostu miałaś ciężki dzień w pracy. Ciepło pobudza krążenie i poprawia przepływ krwi w mięśniach, przez co są lepiej dotlenione i mają większą zdolność do regeneracji.

Mniejsze bóle migrenowe

osoby cierpiące na uporczywe migreny imają się wszelkich sposobów na zminimalizowanie bólu głowy. Gorąca, relaksująca kąpiel w wannie poprawia krążenie, przez co może też wpłynąć na zmniejszenie ucisku w głowie i tym samym zminimalizowanie bólu migrenowego. Kąpiel oczywiście nie zlikwiduje migreny, ale może pomóc przez nią łagodniej przejść.

Usuwanie toksyn ze skóry

pod wpływem gorącej kąpieli skóra oczyszcza się skuteczniej, wzmaga też pocenie, co sprzyja usuwaniu toksyn. Od czasu do czasu warto sobie zafundować taki gruntowny detoks przez skórę.

Oczyszczanie zatok

podnoszenie temperatury ciała przez gorącą kąpiel pomaga upłynniać wydzielinę zatokową i umożliwia jej sprawniejsze odpływanie. To prawdziwa ulga dla osób często zapadających na choroby zatok!

Warto przeczytać  Pieprz cayenne Chilli - o czym nikt nie mówi?

Uspokojenie dla skołatanych nerwów

gdy jest nam ciepło, pachnąco i wygodnie, automatycznie uspokajamy się. Gorąca kąpiel pełna aromatycznej piany o zapachu lawendy wpłynie kojąco na nasz układ nerwowy. Jest wskazana po długim i ciężkim dniu w pracy, gdy poszukujemy skutecznego sposobu na wyluzowanie w domowych pieleszach.

Działanie nasenne

gdy nasz mózg uspokoi się i odpręży, jest bardziej podatny na uzdrawiającą moc snu. Warto wziąć gorącą kąpiel wtedy, gdy pragniemy rozgrzać się, uspokoić i tak przygotowani – zasnąć bez przewracania się z boku na bok przez pół nocy. Gorące kąpiele są szczególnie wskazane wieczorem

Mniejszy ból stawów

kąpiel w wannie i wygrzanie swoich kości wpływa korzystnie na zmniejszenie ich bólu.

Uwaga! Jeśli masz skłonność do pajączków albo pękania naczynek lub cierpisz na żylaki, lepiej nie przesadzaj ze zbyt częstymi ani zbyt gorącymi długimi kąpielami!

Zimny prysznic to dla Ciebie

Wzmocnienie odporności

systematyczne chłodzenie ciała hartuje organizm i wzmacnia odporność. Ciało zmuszane do regularnego obniżania temperatury jest bardziej przyzwyczajone do ewentualnych wahań temperatur i żadna zima jest mu niestraszna

Pobudzenie

z rana warto pobudzić się krótką, ale intensywną gimnastyką, po której nastąpi krótki, chłodny prysznic. Tak orzeźwione ciało natychmiast pozbędzie się resztek snu i wkroczy w nowy dzień, a kawa do śniadania będzie już tylko wisienką na torcie tego pobudzenia.

Ujędrnienie skóry

chłodna woda sprawia, że krew szybciej krąży, a tkanka skórna staje się jędrniejsza i bardziej elastyczna. Codzienne zimne prysznice są najlepszym sposobem na utrzymanie jędrnej skóry!

Polepszenie apetytu

jeśli z rana wstajesz i przez długi czas nie masz ochoty nic przełknąć – weź zimny prysznic! Natychmiast pobudzi Cię do działania i sprawi, że obfite, porządne śniadanie nie będzie już dla Ciebie problemem!

Warto przeczytać  Lecznicze właściwości przypraw korzennych i ziołowych
Z okazji 34 urodzin motywatora
Rusza
PROMOCJA Na kurs wideo "Wszystko na temat zdrowia i zdrowych nawyków żywieniowych"
Oszczędzasz 331 zł
400zł  67zł

-82.75%

Promocja trwa jeszcze
w 3 dni nauczę cię więcej na temat odżywiania i zdrowia niż przeciętna osoba uczy się w miesiąc we własnym zakresie.
Czytaj dalej

Dodatkowa tylko dzisiaj niepublikowany ebook “Atlas witamin” o wartości 19zł w prezencie.

Poprawienie humoru

zimny prysznic to niekoniecznie coś, co pozytywnie nas nastraja od samego rana, szczególnie gdy całym sercem marzymy o pozostaniu w ciepłym, mięciutkim łóżku. Jeśli jednak uda nam się przełamać i wziąć z rana chłodny tusz, wtedy organizm zacznie produkować serotoninę odpowiedzialną za nasz dobry nastrój! Naprawdę, nie ma nic lepszego na pozytywne rozpoczęcie dnia niż pobudzenie się pod zimnym prysznicem!

Szybsza regeneracja

niższa temperatura ciała wpływa korzystnie na przyspieszenie procesów regeneracyjnych w naszym ciele. Chodzi przede wszystkim o mikrourazy mięśni, czy wszelkie stany przemęczenia po chorobie.

Mniejsze ryzyko infekcji

wysoka temperatura i leżenie w gorącej wodzie sprzyjają wylęganiu się wszelkich bakterii. Dlatego bardziej polecane są chłodne prysznice, które umożliwiają spływanie bieżącej wody wprost na nas i błyskawiczne odpływanie jej wraz z nieczystościami do kanału. Chłodny, szybki prysznic to zatem mniejsze ryzyko infekcji skóry, czy zakażeń grzybiczych!

Uwaga! Osoby, które cierpią na choroby układu krążenia powinny sobie podarować lodowate tusze na rzecz tych cieplejszych, które nie wywołają nagłych zmian w ciśnieniu tętniczym krwi!

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA