24 niewielkie przykłady zbilansowanego jedzenia – które dadzą duże zmiany

Podziel się ze znajomymi :)
  • 126
  •  
  •  
  • 6
  •  
  •  
    132
    Shares

Przygotowałam przykładowe produkty, które mają Wam zobrazować gdzie znajduje się więcej węglowodanów, kwasów tłuszczowych i białek.

Jest to bardzo istotne aby wiedzieć w jakich okresach dnia lepiej konsumować dany makroskładnik, które nie tylko poprawią samopoczucie, ale przede wszystkim uregulują prace twojego mózgu, jelit, wątroby oraz pomogą zgubić zbędny balast. Tutaj mówiłem o ujemnym bilansie kalorycznym i odpowiednim treningu Kliknij 

🚨Przykładowo po ostrym treningu lepiej jeść więcej węglowodanów pomieszanych z proteinami w celu uzupełnienia glikogenu i przyspieszenia regeneracji.

🚨W okresie wzmożonej pracy umysłowej lepiej spożywać więcej kwasów tłuszczowych np. omega 3 EPA-DHA

 

☝Węglowodany odpowiedzialne są za generowanie szybkiej energii.
☝Białko-proteiny odpowiedzialne są za budowanie wszystkich struktur naszego ciała w tym DNA (włosów, mięśni, narządów wewnętrznych)
☝Kwasów tłuszczowych odpowiedzialnych za budowanie naszego mózgu, witamin oraz hormonów
☝Dodatkowo chcę podkreślić znaczenie związków bioaktywnych odpowiedzialnych za optymalizację procesów regeneracyjnych oraz prawidłowe wsparcie układu odpornościowego

Bardzo ważne abyśmy wiedzieli (mniej więcej) gdzie znajduje się przewaga:

⭕️węglowodanów

⭕️białek

⭕️kwasów tłuszczowych

Oraz w jakich naturalnych produktach można spotkać połączenia:

⭕️węglowodanów z białkami

⭕️węglowodanów z tłuszczami

⭕️tłuszczy z białkami

⭕️węglowodanów, białek i tłuszczy

Znajomość makro danego produkty pozwoli nam skomponować intuicyjnie prawidłowy posiłek.

🔴 Jest to bardzo istotne u osób chcących systematycznie trenować, ponieważ źle zbilansowany piłek przed treningiem może spowodować brak mocy treningowej lub nieprawidłowy posiłek po treningu może spowodować gorsza regenerację i osłabić nasza odporność 💪

 

  •  
    126
    Shares
  • 126
  •  
  •  
  •  
  •  



Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*