Poznaj moc kaszy gryczanej

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

przekonaj się sama…

  1. Mąka gryczana produkowana jest z ziaren gryki. Zawiera unikalnej jakości białka roślinne. W 100 gramach gryki znajduje się od 11-14 gramów białka.  Posiada też w doskonałych proporcjach wszystkie niezbędne aminokwasy w szczególności lizynę i metioninę.  Ten unikalny zestaw składników pomaga obniżyć cholesterol HDL i zmniejszyć nadciśnienie.
  2. Nasiona gryki to także bogate źródło rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego błonnika. 100 gramów zaspokaja 26% dziennego zapotrzebowania na błonnik. Kobiety przed menopauzą, powinny spożywać duże ilości błonnika ponieważ chroni on przed rakiem piersi.
  3. Gryka jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy takich jak  rutyna, tanina i katechiny . Stwierdzono, że rutyna (kwercetyna, rutynozyd) ma działanie przeciwzapalne i zapobiega powstawaniu skrzepów płytek krwi wewnątrz naczyń krwionośnych, dlatego może być świetnym lekarstwem na hemoroidy i zaburzenia krzepnięcia. Ponadto ten zestaw przeciwutleniaczy zapewnia ładną skórę. Jest jak najlepszy balsam i krem. Nadaje skórze piękny, szlachetny kolor i młodzieńczy blask.
  4. Jest dobrym źródłem witaminy E, innego silnego przeciwutleniacza.  Mają one ogromną moc, ponieważ zapobiegają uszkodzeniom komórek i wspierają zdrowie. Ziarna gryki mają bardzo dużo witamin z grupy B-kompleks zwłaszcza, ryboflawiny (witamina B2) i niacyny (witamina B3). To one zmniejszają stężenie cholesterolu we krwi i są bardzo korzystne przy problemach sercowo-naczyniowych.
  5.  Jedna szklanka kaszy gryczanej pokrywa 21% dziennego zapotrzebowania na magnez i 12% na fosfor i miedź.  Nasz organizm potrzebuje miedzi do wytwarzania czerwonych krwinek. Jeśli mamy ich zbyt mało, to gryka jest jednym z najlepszych produktów do leczenia niskiego stężenia hemoglobiny. Magnez i tryptofan zawarty w gryce, odprężają, leczą depresję i bóle głowy.

W końcu…

  1. Mąka gryczana jest pyszna i zdrowa. Smakuje inaczej niż kasza. Jej smak jest delikatny z lekką nutką goryczki, który łatwo „zmanipulować” dodatkami i przyprawami, oczywiście na korzyść każdego przepisu. W każdym przepisie znajdziesz wyłącznie zdrowe składniki. Nie używam niczego, co mogłoby komukolwiek zaszkodzić, nic co jest przetworzone. Nic czego sama nie jem i czym karmię moją rodzinę.
  2. Aby zrobić mąkę gryczaną wystarczy zbindować kasze gryczaną do konsystencji pyłu

Źródła:

1. http://www.eje-online.org/content/130/2/137.abstract
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15244201
3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9872614
4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12919165
5. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11768252
6. www.cdc.gov/nchs/data/databriefs/db10.htm
7. A. Alaedini, H Okamoto, C Briani Immune cross-reactivity in celiac disease: anti-gliadin antibodies bind to neuronal synapsis
8. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17475890

Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowych szkoleniach prosto na massengera kliknij w ten link : Włącz powiadomienia 




1 Komentarz

Dodaj komentarz