W poprzednim materiale (tutaj) tłumaczyłem jak działa insulina i jak powstaje insulinooporność (IO) oraz jakie są objawy IO.

Najważniejszym czynnikiem, który determinuje spalanie tkanki tłuszczowej jest  prawidłowa reakcja twojego ciała na insulinę.  

Szybciej tyjemy od węglowodanów a nie od tłuszczy 

Jeżeli po zjedzeniu insulina nie przetransportuje glukozy do mięśni i wątroby, insulina zapakuję glukozę w formie trójglicerydów w naszą tkankę tłuszczową i  tak właśnie tyjemy  . Jest to automatyczne wytłumaczenie, że  szybciej tyjemy od węglowodanów a nie od tłuszczy. 

Spalanie tkanki tłuszczowej to optymalna praca układu hormonalnego 

Po zjedzeniu sporej ilości węglowodanów im sprawniej twoje mięśnie i wątroba przyjmą glukozę (dobra wrażliwość insulinowa) do swojego wnętrza tym szybciej opadnie wysoki poziom glukozy w naszym krwiobiegu, tym samym układ hormonalny zacznie wyrównywać poziom  glukagon w celu wyrównania poziomu glukozy w naszej krwi,  taki stan w naszym organizmie jest idealny do spalania tkani tłuszczowej ! 

Kto może poprawić wrażliwość na insulinę ?

Wszystkie osoby, które obserwują nieuzasadniony przyrost masy ciała, zmęczenie po każdym posiłku węglowodanowym, słabe wzorce wysypiania czy osoby, które są narażone na przewlekły stres. Oraz :

  1. Czują, że od kilku lat nie mogą zrobić progresu treningowego
  2. Przebudzasz się w ciągu nocy i budzisz się nie wyspana
  3. Po intensywnym treningu bardzo często dopadają cię infekcję np. febra, ból gardła, ból głowy
  4. Bóle mięśni po treningu są bardziej intensywne niż miało to miejsce wcześnie
  5. Poziom insuliny na czczo jest podniesiony
  6. Poziom trójglicerydów jest podniesiony

Jeżeli jesteś osobą, która na przestrzeni 2 lat przechodziła nowotwory lub była oddana intensywnym terapią farmakologicznym, poniższe wskazówki, musi skonsultować z lekarzem

Jak poprawić wrażliwość na insulinę, spotęgować spalanie tkanki tłuszczowej i polepszyć samopoczucie ?


Kurs wideo Naucz się jak tworzyć zdrową dietę na spalanie tkanki tłuszczowej

ceny rosną gdy licznik trafi zero 

80.00 29.00

Praktyczny przewodnik po zdrowym odżywianiu – odżywianie dla utraty wagi. TRZYMAM DIETĘ, ALE NIE MOGĘ SCHUDNĄĆ z brzucha oraz ud a moje samopoczucie cały czas się pogarsza – jakie są przyczyny, co można zrobić?Kup teraz w promocji 29zł


  1. Stosuj trening siłowy, mieszany z treningiem beztlenowym, badania pokazują, że krótkie intensywne ćwiczenia typu HIT, Tabata po pierwsze spalają nadwyżkę glukozy we krwi a po drugie powodują w naszym ciele dług tlenowy, który dostarcza o 200% więcej tlenu po zakończonym treningu. Taka pozytywna anomalia w naszym ciele tworzy się tylko przy treningach o intensywności ok. 90% tętna maksymalnego. Tego typu trening charakteryzuje się ćwiczeniami wielostawowymi i akcentami treningu siłowego. – więcej na ten temat 
  2. Stosuj urozmaiconą aktywność fizyczną – tutaj
  3. Musisz zacząć stosować manipulację węglowodanami – tutaj
  4. W 100% należy wyeliminować cukry proste – więcej na ten temat 
  5. w 100% wyeliminować kwasy tłuszczowe trans – więcej na ten temat 
  6. w 100% wyeliminować syrop glukozowo fruktozowy – więcej na ten temat 
  7. Musisz odbudować jelita – więcej tutaj 
  8. Musisz zlikwidować przewlekłe stany zapalnewięcej tutaj 
  9. Jedz produkty poprawiające wrażliwość na insulinę – tutaj 
  10. Stosuj dietę pogatoodżywczą – tutaj