Czym jest jarmuż?

Jarmuż jest to ciemnozielone warzywo z rodziny kapustnych. Ma bardzo duże, rozłożyste liście, mocno karbowane i postrzępione na brzegach, jego łodyga jest bardzo włóknista. W smaku przypomina kapustę pekińską, jest on niej jednak dużo bardziej twardy. Istnieje jednak kilka różnych odmian tej kapusty – niektóre są bardziej fioletowe, mają bardziej lub mniej karbowaną fakturę. Ze względu na dość włóknistą strukturę, jarmuż chętniej spożywany jest w postaci obgotowanej, jednak można go okiełznać inaczej, na przykład stosując masowanie i ugniatanie poszarpanych liści. Można także spożywać jarmuż zamiast kapusty do gołąbków – jest to bardzo zdrowy, smakowity i praktyczny zamiennik ze względu na wielkie liście i ich sporą twardość, która nadaje gołąbkom odpowiedni kształt.

Właściwości jarmużu

W stosunku do bardzo niskiej kaloryczności, jarmuż zawiera naprawdę wiele składników odżywczych, które wspomogą Cię w każdej diecie. Oto one:

Witamina K

Jarmuż zawiera ogromne ilości tej witaminy, odpowiadającej przede wszystkim za prawidłowy proces krzepnięcia krwi.

Witamina A

Filiżanka jarmużu dostarcza nawet dwukrotność dziennego zapotrzebowania na ten składnik! Wit. A jest niezbędna dla procesu prawidłowego widzenia.

Witamina C

Jak większość warzyw, jarmuż jest przebogaty w tę witaminę, która jest jednym z najsilniejszych i najłatwiej dostępnych antyutleniaczy.

 

[bibblio style=”bib–default bib–white-label bib–split bib–title-only bib–grd-4 bib–size-22 bib–font-tahoma” query_string_params=”e30=” recommendation_type=”optimised”]

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!