Jak optymalnie spalać tłuszcz i chronić się przed insulinoopornością ? vol.1

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ektomorficy – Kto może jeść węglowodany do każdego posiłku ?

W zależności od twojego somatotypu, ektomorficy – bardzo dobre piece mitochondrialne, szybko przepalają węglowodany i nie odkładają energii w formie tkani tłuszczowe, mają też poprawioną wrażliwość na insulinę ale szybkość reakcji Leptyny i peptydu YY jest uciążliwa, dlatego  jest druga strona medalu muszą jeść co 2/3h bo są po ludzku głodni, dlatego tak bardzo istotne jest w ich przypadku kontrolowanie kompletnego składu posiłku, zjedzenie samego ryżu z rodzynkami szybciej się spali niż zjedzenie ryży z rodzynkami i łyżką masła kokosowego, ektomorficy mogą sobie pozwolić na więcej węglowodanów w diecie, ale pytanie czy jest to im potrzebne ? Chodzi mi o fakt, że ekto mogą jeść więcej węglowodanów, ale pytanie co chcą osiągnąć i jaki mają rodzaj aktywności fizycznej.

Pamiętajmy, że najsprawniejsze tkanki ektomorfika, nie zmieniają faktu, że jedząc spore ilości węglowodanów obniżamy poziom glukagonu (wysoki glukagon ) to lepsze budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej czy spalanie tkani tłuszczowej samej w sobie.

Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość 


 Kolejna kwestia to męczenie trzustki, pytanie czy nawet najsprawniejszy ektomorfik za młodu nie będzie miał problemów metabolicznych w późniejszym okresie, życia. Insulinooporność z reguły jest nabyta, a takie męczenie organizmu sporymi dawkami insuliny (jedzenie węglowodanów do każdego posiłku) mogą spowodować uodpornienie się tkanek na ten insulinę  i w tym momencie dochodzi do  (insulinooporność) wysoki cukier, wysoka insulina, niski glukagon, podniesiony kortyzol = Glikacja (szybsze stożenie się tkanek ) tak to wygląda z punktu widzenia biochemii 

Bardzo często ektomorficy moją problem ze złapaniem odpowiednio wysokiej wagi.

Moja praktyczna wskazówką, obowiązkowo muszą być tłuszcze w każdym posiłku. W ten sposób obniżamy indeks glikemiczny i wydłużamy czas trawienia węglowodanów, jest to bardzo wygodna metoda, która po pierwsze oszczędza nas czas bo wydłuża godzinę zjedzenia kolejnego posiłku a po drugie optymalizuję pracę naszej trzustki, nie jesteśmy zalewani tak dużą ilością insuliny.

Jaka jest optymalna metoda dla ektomorfika i endomorfika ?

 

Koniec części pierwszej …


Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz