Jak odbudować jelita i poprawić zdrowie ? Badania + dieta + probiotykoterapia

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Muszę wrócić do prostszego języka bo zagalopowałem się w technicznym języku.
Teraz będzie po ludzku !
Chcecie być zdrowi a przy okazji mieć piękne ciało ?

Nic nie pomoże lepiej niż praca u podstaw :

1. Odbudowa układu pokarmowego

– Nawiąż kontakt wzrokowy z jedzonym pokarmem (trawienie zaczyna się w nerwie wzrokowym )
-Poczekaj aż poleci przysłowiowa ślinka, dopiero zacznij jeść, nie spiesz się (nasza ślina trawi wstępnie pokarm, głownie węglowodany – amylaza ślinowa )
– Gryź dokładnie, wymieszaj pokarm ze śliną, nie popijaj
– Warto stosować jedzenie rozdzielne (węgle + tłuszcz lub białko + tłuszcz) szybsze trawienie. Godziny około treningowe rządzą się swoimi prawami.
– Upewni się, że masz prawidłowe ph kwasów żołądkowego, w pewnych przypadkach pomagają kwaśne produkty (ocet winny, woda z cytryną) ale dla zaniedbanego żołądka długoletnimi harcami polecam Betaina HCL
– Jeżeli często chorujesz lub stosujesz antybiotyki, leki przeciwbólowe, zobojętniające kwas żołądkowy lub trening przekraczający 90% tętna maksymalnego warto zastanowić się nad profilaktyczną probiotykoterapią.

Tyle w temacie : zdrowa flora jelitowa + eliminacja stanów zapalnych + dieta Paleo = w zdrowym ciele zdrowy dzik 😉

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

2. Eliminacja szkodliwych pokarmów

– W pierwszej kolejności musimy nauczyć się czytać etykiety  i eliminować produkty, które mają w swoim składzie : syrop glugozowo – fruktozowy, kwasy tłuszczowe trans
– Wiele badań pokazuje, że stosowanie dużych ilości Kazeiny (nabiał) sprzyja rozwojowi nowotworu wątroby
– Warto wyeliminować gluten, ale głównie chodzi mi o gliadynę, która znajduje się w pszenicy. Mimo, że owies, orkisz i inne mąki zawierają gluten nie jest on aż tak szkodliwy jak gliadyna w pszenicy.
– Konserwanty znajdujące się, w przetworzonych produktach bardzo mocno niszczą naszą florę jelitową.

3. Dostarczenie wartościowych produktów

– Głównie chodzi mi o wplatanie do swojej diety szejków  na bazie zielonych warzyw dla początkujących miłośników zielonego szaleństwa. Warto pamiętać, że takie szejki zaczyna się pić od 100 ml po 3/4 dnia wypijamy 200ml kolejne 3/4 dni 300 aż dojdziemy np. do 700 ml tak jak jak pije. Znam osoby co jadły słabo i nagle zaczęły pić takie szejki i to w ilościach 700/800 ml po czym rozwolnienie, ból jelit, żołądka, wątroby, czarny kał i więcej złego niż pożytku. Warto zmienić nawyki a nie stosować gotowe diety !

Wszystkie inspiracje dietetyczne znajdziecie tutaj : #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

4. Optymalny trening

 Nie ważne czy trenujesz sporty sylwetkowe, zespołowe czy chodzisz na zajęcia grupowe, najważniejsze jest aby pamiętać o prawidłowej technice wykonywanych ćwiczeń oraz uzupełnianie treningu elementami ćwiczeń funkcjonalnych i stabilizacją

Będę bardzo szczery, po okresie kulturystyki gdzie nadużywałem różnych środków farmakologicznych, głównie winstrol i oxandrolon, międzyczasie zdarzyła się jakaś choroba gdzie musiałem przyjąć antybiotyki + środki przeciwbólowe zdegradował swoje jelita do poziomu schodzonego sandała 😉

Ciało było uszykowane na Mistrzostwa Polski, ale co z tego jak czułem, że w środku coś jest nie tak !

Nie będę wnikać co mną wtedy kierowało, najważniejsze, że potrafiłem wyciągnąć wnioski z bardzo ciekawego okresu mojego życia i podzielić się spostrzeżeniami z Wami 🙂

Co działo się z moim ciałem ?

  • Czułem, że moja regeneracja jest bardzo słaba. Po średnio intensywnym treningu łapały mnie infekcję. A to grypa, angina, afty, przebarwienia na skórze i inne nietypowe zachowania układu odpornościowego
  • Po zjedzeniu nawet zdrowych produktów, czułem się wzdęty, często miałem rozwolnienie i czułem, że pokarm przelewa się w żołądku
  • Najgorsze co zaobserwowałem to zaburzenia nastroju : światłowstręt, lęki, przyspieszona akcja serca
  • Bezsenność, brak motywacji, rozregulowane łaknienie

Co było nie tak ?

Po zbadaniu flory jelitowej okazało się, że mam wszytko rozregulowane :

Na podstawie badań mikroflory kału zacząłem stosować Probiotykoterapie – na okres 3 miesięcy #czytajmd

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Musiałem przejść na celowaną proteinoterapię :

1/2 terapii za mną. Ps. Najtaniej w internecie

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość 


Po 6 miesięcznej kuracji i dopieszczeniu odpowiednich nawyków żywieniowych czuje się wyśmienicie ! Regeneracja jest niesamowita, mam idealny sen, nie mam stanów lękowych, zaobserwowałem, że szybciej się regeneruję po treningu i mam lepszy humor.

Od ponad 3 lat analizuje temat naszej flory jelitowej i powiem wam szczerze, że jeżeli uda wam się wyeliminować takie czynniki jak : transy, syropy glukozowe i fruktozowe, konserwanty, kazeinę, gliadynę i inne czynniki anty-żywieniowe i zadbacie aby zminimalizować  antybiotyki, środki przeciwbólowe i leki neutralizujące kwas żołądkowy.  Wasza odporność będzie jak brzytwa a co za tym idzie stany zapalne będą omijać was szerokim łukiem !

 

Poniżej przedstawiam wam w jaki sposób się odżywiam. Pamiętajcie, że najzdrowsze produkty mogą okazać się szkodliwe, jeżeli macie na nie nadwrażliwość pokarmową.

Moje posiłki pozbawione są czynników anty żywieniowych tj. Lektyn (zboża), Kazeiny (nabiał), syropu fruktozowego, kwasów tłuszczowych trans.

Najmocniejszy nacisk kładę na :

  • dostarczanie jak największej ilości produktów bogatodżywczych na 100g
  • prawidłowa proporcja kwasów tłuszczowych omega 3:6:9
  • odpowiednie nawodnienie organizmu + odpowiednia ilość elektrolitów
  • celowanie węglowodanów w godziny ok. treningowe i przed snem

Przykładowe meny :

8:30 Śniadanie – jaja z dużą ilością warzyw ok. 4 jaja i dwie garści warzyw + kawa kuloodporna 200ml + woda owocowa 200ml

Jaja na miękko faszerowane pomidorami, bazylia i dymka 🙂 #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Mała czarna i kolorowa Halina to co lubię od rana najbardziej ☕️ #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

13:30 drugi posiłek – Szejk mocy 

Oczyszczanie po świętach #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Kliknij poniżej w Polub tę stronę, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga. Jeżeli masz pytanie dotyczące artykułu : Wpisz wiadomość 



17:30 trzeci posiłek – Ryba dobrej jakości + dużo warzyw, wszytko polane olejem lnianym 

#tuna #potreningu #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

21:30 czwarty posiłek – Pieczone ziemniaki z ulubionymi przyprawami 

Kolacja za @monika_na #motywatorfood

Post udostępniony przez Damian Wiatrowski (@motywator.tv)

Tutaj uszykowałem dla Was podstawy :

Nowe badania pokazują, że słabo znany „zespół nieszczelnych jelit” jest prawdziwy i może być przyczyną wielu chorób

Co niszczy najmocniej jelita i przyczynia się do problemów trawiennych ?

Co Twoja flora jelitowa mówi o Tobie – nowy wymiar walki z chorobami

Jak probiotyki mogą pomóc ci schudnąć i odbudować jelita ?

 

 

Pożywienie, które niszczy twoje jelita, osłabia odporność … Jak to zbadać ?

Zdrowe jelita = Zdrowe odchudzanie – Probiotyki przejściowa moda czy naukowy fakt ?

Sprawdź czy gluten zniszczy twoje Jelita – Zdrowie

Cukier i gluten – sprawcy nieszczelności jelit.

Złe samopoczucie po treningu ? Jak zbudować silne, zdrowe jelita ?

Od jelita do depresji? Jak mikroflora jelitowa wpływa na nastrój?

Rola probiotyków w chorobach alergicznych


Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz