10 najlepszych posiłków dla niemowląt

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jednym z ważniejszych etapów w życiu niemowlaka jest na pewno okres, w którym należy zacząć wprowadzać stałe pokarmy do diety dziecka. Pokarmy powinny być wprowadzane około 5 miesiąca życia.

Przez pierwsze 5 miesięcy mleko matki jest najlepszym pokarmem dla dziecka. W sumie jeśli to możliwe należy kontynuować karmienie piersią, nawet po rozpoczęciu wprowadzania pokarmów stałych.

Jako rodzic chcesz aby Twoje dziecko rozwijało się jak najlepiej. Dobre odżywianie, może stanowić solidne podstawy do dalszego rozwoju malucha w pierwszych latach życia.

Jednak karmienie niemowląt może być bardzo trudne, ponieważ mają one bardzo czułe systemy trawienne.

Ważne jest, aby stały pokarm wprowadzać w odpowiednim czasie i w małych ilościach, aby umożliwić dziecku przyzwyczajenie się do niego. Istnieje bowiem możliwość wystąpienia reakcji alergicznej. Zazwyczaj wystarczy obserwacja dziecka przez około 3 dni. Jeśli nie pojawią się niepokojące objawy typu wysypka itd. śmiało można uznać, że organizm dziecka toleruje podane pożywienie.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Poniżej 10 pokarmów odpowiednich dla Twojego dziecka.

1. Jabłka

Jabłko jest jednym z najlepszych owoców dla małego dziecka i jest na pierwszym miejscu na liście ulubionych pokarmów dziecięcych.

Jednym z najważniejszych składników odżywczych jabłek jest błonnik, który pomaga utrzymać prawidłowe jelita. Inne składniki odżywcze jabłek zawierają witaminy A i E, kwas foliowy, fosfor, magnez i selen.

Wystarczy obrać jabłko i pokroić na małe kawałki.

Gotować kawałki jabłka z 1 szklanką wody lub soku jabłkowego na średnim ogniu przez 15 do 20 minut.

Pozostawić do ostygnięcia, a następnie rozgnieść je widelcem do uzyskania rzadkiej konsystencji.

2. Banany

Podobnie jak jabłka, banany są kolejnym owocem, które można dać dziecku po tym, jak osiągnie wiek 5 miesięcy.

Bogate w potas banany pomagają kontrolować równowagę wodną organizmu. Potas pomaga również w funkcjonowaniu mięśni i jest odpowiedzialny za rozluźnienie mięśni serca dziecka i rytmu serca. Jeszcze bardziej zmniejsza ryzyko wystąpienia kamieni nerkowych i osteoporozy w przyszłości.

Ponadto, banany dadzą dziecku dobrą ilość węglowodanów, które zapewnia przedłużone energię oraz błonnik, który wspiera zdrowy przewód pokarmowy.

Rozgnieć dokładnie dojrzałe banany aż uzyskasz konsystencję budyniu. Następnie podaj dziecku.

Dla starszych dzieci wystarczy posiekać banany na plastry.

3. Awokado

Jednym z najlepszych produktów, którym można karmić dziecko jest awokado. Można je wprowadzić do diety dziecka po tym, jak osiągnie wiek 4 miesięcy.

Zawiera tłuszcze jednonienasycone, wspomaga rozwój mózgu. Ten rodzaj tłuszczów również daje dziecku zastrzyk tak potrzebnej energii. Do tego błonnik, który gwarantuje sprawne trawienie.

Łagodny smak awokado i gładka konsystencja sprawia, że większość dzieci je lubi.

Awokado są również bardzo proste w przygotowaniu.

Wystarczy rozgnieść bardzo dojrzałe awokado widelcem.

Dodaj trochę mleka z piersi lub mleka modyfikowanego.

Dokładnie wymieszaj, aż do uzyskania konsystencji puree.

Jak wyhodować drzewko awokado w ogrodowej doniczce

4. Gruszki

Gruszki są kolejnym pożywnym owocem, które można wprowadzać do diety dziecka. Będą odpowiednie dla niemowląt od 6 do 8 miesięcy.

Te smaczne owoce są bogate w błonnik, miedź i witaminę C. Błonnik wspomaga zdrowe trawienie, a lekarze często zalecają gruszki jako remedium na złagodzenie zaparć dziecka. Witamina C i miedź chronią komórki organizmu przed uszkodzeniami oraz wspierają układ odpornościowy.

Oprócz tego, że są dobrym źródłem witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, gruszki są łagodne dla wrażliwego układu pokarmowego dziecka.

Nie ma potrzeby aby gotować gruszki. Kiedy są dojrzałe, są tak miękkie, że bardzo łatwo przygotujesz z nich puree.

5. Marchew

Marchew – pierwsze warzywo na naszej liście jest jednym z najlepszych pokarmów dla niemowląt, ponieważ jest smaczna oraz łatwa do przełknięcia i strawienia.

To warzywo korzeniowe zawiera beta-karoten, który wspomaga prawidłowy rozwój niemowlęcia – skórę, wzrok i układ odpornościowy.

Marchew zawiera witaminę C, K i B8, wapń, kwas foliowy, potas, żelazo, miedź i mangan.

Dla dzieci, które nie mają jeszcze zębów, marchew może być gotowana, pieczona lub gotowana na parze. Podawać w formie puree. Można wymieszać z mlekiem.

Starszym dzieciom marchew może być podawana w postaci cienkich plastrów.

6. Słodkie ziemniaki

Słodkie ziemniaki są wyśmienitym dodatkiem do diety dziecka. Większość dzieci lubi ten kremowy, słodki smak.

Słodkie ziemniaki są jednym z najbogatszych źródeł beta-karotenu, który organizm przekształca w witaminę A. Witamina A jest ważna dla wzroku, zdrowej skóry i ogólnego wzrostu i rozwoju dziecka.

Gotować słodkie ziemniaki do miękkości. Przed podaniem rozgnieść i dodać trochę wody lub mleka.

7. Dynia piżmowa.

Mdły smak tego warzywa stanowi zdrową alternatywę dla słodkich owoców. Można ją wprowadzić do diety dziecka pomiędzy 6 i 8 miesiącem życia.

Dynia piżmowa jest doskonałym źródłem witaminy A i C. Witamina A jest niezbędna dla dobrego wzroku i zdrowej skóry. Witamina C jest potrzebna do zwiększenia odporności, dzięki czemu dziecko może łatwiej zwalczyć infekcje.

Inne składniki odżywcze, które zawiera dynia piżmowa: potas, wapń, kwas foliowy, białko, węglowodany i błonnik.

Dynię piżmową można piec lub smażyć. Następnie należy umieścić miąższ upieczonej dyni w blenderze i dolać trochę mleka. Wymieszać do uzyskania gładkiej konsystencji. Gdy dziecko przyzwyczai się do jedzenia puree można zwiększyć grubość podawanych kawałków.

8. Jogurt grecki

Jogurt grecki jest doskonałym pierwszym pokarmem dla niemowląt. Większość pediatrów zaleca grecki jogurt niemowlętom około 7-8 miesiąca życia.

Jest doskonałym źródłem białka, które wspiera komórki, tkanki i narządy jak dziecko rośnie. Dodatkowo, zawartość tłuszczu w jogurcie greckim wspomaga prawidłowy wzrost.

Inne składniki odżywcze w greckim jogurcie: witaminy A i D, wapń i fosfor.

Duża ilość bakterii przyjaznych jelitom sprawia, że jogurt jest łatwo przyswajalny przez mały brzuszek. Super kremowa konsystencja i łagodny smak jest uciechą dla większości maluchów.

Podawać dzieciom zwykły jogurt grecki i nie dodawać żadnego cukru.

Starszym dzieciom możesz dorzucić do jogurtu jagody, banana, jabłko lub gruszkę.

9.Brokuły

Warzywo pełne witaminy C, błonnika i wapnia. Zwykle powinno być wprowadzane niemowlakom około 8 miesiąca życia.

Witamina C daje impuls do rozwijania systemu odpornościowego dziecka. Wapń wspomaga wzrok i przeciwdziała uszkodzeniom komórek. Błonnik zapewnia dobre trawienie. Brokuł posiada również kilka witamin z grupy B, które poprawiają funkcjonowania układu nerwowego.

Inne kluczowe składniki odżywcze brokuła: żelazo, magnez, fosfor, potas, cynk i kwas foliowy.

Unikalny smak brokuła może pomóc dziecku rozwinąć kubki smakowe

Puree z brokułów gotowanych jest dobre dla młodszych dzieci.

Starsze dzieci mogą jeść różyczki brokułów gotowane na parze.

10. Pasternak

Gdy dziecko osiągnie 6 miesiąc życia można do diety niemowlaka wprowadzić pasternak. W rzeczywistości pasternak często jest pomijany. Warzywo to jest podobne do marchewki. Słodki, o lekko orzechowym smaku pasternak z pewnością zadowoli malutkie podniebienie.

Warzywo korzeniowe jest doskonałym źródłem witaminy C, wapnia, błonnika i białka. Podczas gdy witamina C jest niezbędna do budowania odporności, wapń wspomaga zdrowie kości i zębów. Białko wspiera zdrowie komórek organizmu.

Wystarczy obrać, pokroić i gotować pasternak w wodzie, do momentu aż będzie miękki. Posiekać lub rozgnieść pasternak, w zależności od preferencji dziecka.

Niektóre pokarmy, których należy unikać w okresie pierwszego roku dziecka:

– Nie stosuj mleka krowiego jako zamiennika mleka matki lub modyfikowanego. Mleko krowie jest trudniejsze do strawienia dla małego dziecka.

– Unikaj podawania lepkich lub twardych pokarmów, ponieważ mogą one spowodować, że dziecko zacznie się dławić czy dusić.

– Całe orzechy również nie są bezpieczne dla dzieci poniżej 2 roku życia.

– Dla dzieci w wieku poniżej 1 roku życia, miód nie jest zalecany, ponieważ może być przyczyną zatrucia pokarmowego zwanego botulizmem. Jest on wywołany spożyciem przez dziecko miodu skażonego bakterią. Chorobę wywołują bakterie namnażające się w organizmie, a nie toksyna ( jad kiełbasiany ) przez nie produkowana.

– Nie należy karmić dziecka niepasteryzowanym serem, gdyż zwiększa się ryzyko zatruć pokarmowych u młodych niemowląt.

– Nie poddawaj skorupiaków, takich jak krewetki, homary, kraby i małże.

– Również nie zaleca się podawania ryb morskich ( takich jak makrela ), które są bogate w rtęć.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz