11 wspaniałych samodzielnych masaży. Sprawią, że poczujesz się niesamowicie!



Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ból dotyka każdego, ale nie każdy ma czas i pieniądze na profesjonalny masaż. Niektóre można wykonać za pomocą jedynie własnych rąk, podczas gdy inne wymagają pomocy piłki tenisowej lub piankowej rolki – ale wszystkie są bardzo proste i trwają zaledwie kilka minut. Oto 11 masaży rekomendowanych przez Sulyn Silbar, certyfikowanej trenerki osobistej, założycielki „Body + Mind NYC” i Luke’a Bongiorno, dyrektora działu rehabilitacji nowojorskiej placówki „SportsMed & Physical Therapy”, które możesz wykonać samodzielnie i które pozwolą Ci poczuć się dobrze.

 

1. Jeśli ból stóp nie daje ci spokoju :

Plusem tego ćwiczenia jest możliwość wykonywania go nawet siedząc przy biurku bez potrzeby odrywania się od pracy. Można użyć zwykłej piłki tenisowej, ale Sulyn Silbar zaleca stosowanie piłeczki z wypustkami wzmagającej uczucie zrelaksowanych stóp.

Oto sposób, jak go wykonać:

  1. Tocz piłkę po podłodze gołą stopą od pięty do palców w tę i z powrotem, dość silnie przyciskając ją do podłogi (ale nie na tyle, by ją całkowicie spłaszczyć).
  2. Jeśli w pewnym miejscu stopy czujesz szczególny ból i dyskomfort, wykonuj tym fragmentem stopy przyciskaną do podłogi piłeczką małe okrężne ruchy. Jeśli potrzebujesz większego nacisku, wykonuj ćwiczenie na stojąco.
    anigif_optimized-20961-1432830158-16

2. Jeśli cierpisz z powodu bólów głowy:

Proste ruchy głową pozwolą zmniejszyć napięcie w szyi i w głowie często spowodowane kiepską postawą – jak wtedy, gdy garbisz się i wyciągasz szyję do przodu przy biurku.

Oto sposób, jak go wykonać:

  1. Połóż się na podłodze na plecach z wyciągniętymi, położonymi nogami.
  2. Trzymając piłkę tenisową w każdej dłoni pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym, połóż ręce za głowę tak, aby piłki tenisowe były równym podparciem dla podstawy czaszki.
  3. Na przemian wykonuj głową ruchy przeczące kręcąc głową z boku na bok, oraz przytakujące chowając i unosząc podbródek.

anigif_enhanced-6490-1432826553-6
anigif_original-grid-image-18917-1432826628-14

3. Jeśli PMS (zespół napięcia przedmiesiączkowego) powoduje ból w dolnej części pleców:

Masaż tego typu pomoże zmniejszyć ból przed i podczas miesiączki, oraz z powodów bólu w podbrzuszu.

Oto sposób, jak go wykonać:

  1. Połóż się na plecach z nogami zgiętymi w kolanach i mocno podpartymi o podłogę stopami.
  2. Umieść dwie piłki tenisowe w okolicy kości krzyżowej.
  3. Podnoś i obniżaj biodra ugniatając okolice kości krzyżowej piłkami.

anigif_original-grid-image-25163-1432829607-19

4. Jeśli rano masz bolącą, napięta szczękę: 

Czasem stres objawia się ściskiem szczęki, który powoduje ból głowy i żuchwy. Pojawia się po przebudzeniu, lub podczas odczuwania niepokoju.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________

Oto sposób, jak go wykonać:

  1. Uciskaj palcami policzki zaczynając od części wewnętrznej przy ustach, a kończąc na zewnętrznej przy uszach.
  2. Po uciśnięciu policzków, otwórz i zamknij usta.
  3. Wykonuj ruchy w tą i z powrotem.
  4. Następnie połóż kciuki pod szczęką, a resztę przeciwległych palców przyłóż w okolicy baczków. Uciskaj kciukiem szczękę, a palcami „ściągaj” w dół.
  5. Powtarzaj ruch w kierunku podbródka.
  6. Na koniec chwyć podbródek i pociągnij skórę w dół między palcami i kciukiem.

anigif_enhanced-31424-1432826958-33
anigif_original-grid-image-3843-1432826990-21

5. Jeśli kolana bolą od siedzenia przy biurku przez cały dzień:

Przedstawiony poniżej masaż pozwoli zrelaksować kolana poprzez rozciąganie włókien tkanek łącznych, zwanych powięziami. Problem pojawia się, gdy podczas siedzenia przy biurku nogi wygięte są zbyt długo.

Oto sposób, jak go wykonać:

1. Podczas posiedzenia, rozprostuj nogi i pozwól im odpocząć, tak by mięśnie czterogłowe ud były rozluźnione.
2. Naciśnij miejsce bolące palcem i masuj w kształt gwiazdy.
3. Powtórz dwukrotnie zgięcie i wyprost nogi w kolanie.
4. Wykonaj 2-3 serie na każdą nogę.

anigif_enhanced-24217-1432829830-43
anigif_original-grid-image-25094-1432829845-11

 

6. Jeśli pupa boli Cię od całodziennego siedzenia:

Nawet jeśli pupa Cię nie boli, możesz wykonać ten masaż dla samej przyjemności.

Oto sposób, jak go wykonać:

  1. Usiądź na ziemi z ugiętymi nogami w kolanach. Pod pośladek włóż piłkę tenisową.
  2. Wyprostuj uniesioną nogę po stronie, gdzie umieściłeś piłeczkę, następnie przesuwaj się po piłeczce „rolując” nią bolące miejsce.
  3. Powtórz na drugim pośladku.

anigif_optimized-14865-1432827248-17

7. Jeśli bolą Cię przedramiona:

Ten masaż pozwoli Ci pozbyć się bólu zmęczonych przedramion. Jeśli dużo pracujesz rękoma, lub też spędzasz cały dzień pisząc na komputerze, będzie on dla ciebie wybawieniem.

Oto sposób, jak go wykonać:

  1. Obejmij przedramię dłonią przeciwnej ręki, tak jakbyś trzymał kubek.
  2. Kręć lewo – prawo uciskanym przedramieniem z otwartą dłonią zmieniając położenie dłoni tej ręki ku górze i ku dołowi.
  3. Kręcąc przedramieniem kieruj uchwyt i ucisk przeciwnej dłoni obejmującej przedramię od sfery przed łokciem, aż po nadgarstek.

Nie ściskaj zbyt mocno. Per Silbar: „Porównajmy nasze przedramię do kiełbasy. Kręćmy i ściskajmy do tego stopnia, by z kiełbasy nie wyleciało mięso. ”

anigif_optimized-18156-1432832337-4

8. Jeśli Twoje nogi i kolana bolą od chodzenia, biegania i wchodzenia po schodach.

Jeśli ból występuje z nadmiaru ruchu, być może doszło do ucisku układu nerwowego. Biegnie on z boku biodra w kierunku kolana. Zamiast bolesnego manualnego toczenia wałka bezpośrednio w miejscu bólu, ty przesuwaj się po wałku.

Oto sposób, jak go wykonać:

  1. Połóż się na boku ze swoim piankowym wałkiem pod biodrem.
  2. Podpierając się ręką staczaj się z wałka w dół od biodra do kolana zarazem obracając ciało ku ziemi kończąc na podparciu się dwoma rękoma twarzą ku ziemi.
  3. Przesuwając się na rolce wróć do pozycji wyjściowej.

anigif_enhanced-18273-1432827672-9
anigif_original-grid-image-31424-1432827698-40

9. Jeśli boli szyja i ramiona:

Próbując samemu rozmasować sobie ręcznie kark i łopatki, działamy nie co na opak, ponieważ w zasadzie prowadzi to do zwiększonego napięcia, mimo że czujemy w danej chwili miłe uczucie. Zamiast tego spróbuj proponowanego poniżej masażu.

Oto sposób, jak go wykonać:

  1. Umieść piłkę tenisową pomiędzy ścianą a ramieniem.
  2. Podnieś rękę nad głowę, oprzyj ja o ścianę i kręć głową z boku na bok.
  3.  Eksperyment z piłką w różnym jej położeniu wzdłuż szyi i ramion.

anigif_enhanced-16399-1432832301-3
anigif_original-grid-image-18059-1432832316-17

10. Jeśli bolą Cię plecy od garbienia się przy komputerze:

Efekt garbienia się podczas pracy przy komputerze możesz odczuć w formie bólu górnej części pleców, gdyś mięśnie są naciągnięte i bolą nawet po zaprzestaniu garbienia się.

Oto sposób, jak go wykonać:

  1.  Połóż się twarzą do góry ze stopami rozstawionymi na szerokość barków i płasko ułożonymi na podłodze.
  2. Podłóż wałek piankowy pod plecy w ich środkowej części poniżej łopatek.
  3. Przesuwaj się na wałku w kierunku od i do stóp, które podczas masażu znajdują się w tym samym miejscu.

anigif_optimized-634-1432828091-11

11. Jeśli masz ochotę na masaż głowy.

Jest dobry przy bólu głowy, ale też po prostu wtedy, gdy chcesz poczuć się dobrze. Też uważasz, że masaż głowy jest najlepszą częścią wizyty u fryzjera?

Oto sposób, jak go wykonać:

1.Rysuj małe koła swoimi palcami w okolicy skroni, następnie przemieszczaj palce w stronę tyłu głowy przy karku zwiększając przy tym nacisk palców na głowę i wykonując nimi nieco większe kółka.

anigif_optimized-26366-1432830504-1

źródło:

http://www.buzzfeed.com/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz