7 korzyści dla twojego organizmu, jakie przynosi spożywanie szczypty kurkumy dziennie

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Łyżka kurkumy dziennie to doskonała profilaktyka przed stanami zapalnymi, toksynami i rakiem.

W Indiach kurkuma otrzymała miano „ Królową wszystkich przypraw” już przed ponad 2500 lat. Mimo iż że za pierwszym razem używana była, jako barwnik, z biegiem czasu odkrywano jej zdrowotne właściwości. Zasłynęła, jako środek przeciw zapalny, antybakteryjny oraz preparat do detoksykacji organizmu.

Ostatnie badania ujawniły również jak cenna jest ta przyprawa w leczeniu takich chorób jak Alzheimer czy rak.

 

Oto 7 korzyści dla twojego organizmu, jakie przynosi spożywanie kurkumy.

 

  1. Walczy ze stanami zapalnymi.

Przewlekłe zapalenie jest uważany za sprawcę wielu naszych współczesnych chorób. Kurkuma posiada w swoim składzie silny związek przeciwzapalny, który skutecznością przewyższa działanie wielu leków dostępnych na rynku.

Czy wiesz , że przyczyną problemów z otyłością i nadwagą mogą być zaburzenia w naszej mikroflorze jelitowej ? Więcej na szkoleniu tutaj Z kodem : MD30 oszczędzasz 21zł (-30%)

  1. Chroni mózg.

Zaburzenia mózgu, takie jak otępienie i choroba Alzheimera są często związane z obniżeniem się poziomu czynników neurotropowych (BDNF) pochodzących z mózgu. Naukowcy odkryli, że kurkumina pozytywnie wpływa na poziom BDNF i może opóźnić a nawet odwrócić wiele chorób mózgu lub związanego z wiekiem spadku funkcji mózgu.

  1. Zmniejsza ryzyko występowania różnego rodzajów raka.

Kurkuma może być jedną z najsilniejszych naturalnych substancji przeciwnowotworowych. Nie tylko może zapobiegać rozwojowi raka, ale hamuję jego rozwój i przeżuty na inne części organów.

  1. Poprawia trawienie.

Zażycie kurkumy stymuluję pracę pęcherzyka żółciowego, zmniejsza wzdęcia i gazy oraz niweluje objawy zapalenie przewodu pokarmowego.  Jednak, gdy cierpimy na choroby pęcherzyka żółciowego kurkuma nie powinna być spożywana, na co dzień, aby uniknąć nadmiernego stymulacji, co może wpłynąć na pogorszenie stanu chorego.

  1. Chroni serce.

Spożywanie kurkumy wykazało poprawę naszego lipogramu, poprawę parametrów parametrów HDL i LDL oraz obniżenie homocysteiny  . Zapobiega również krzepnięciu krwi i usuwaniu płytek niezbędnych do budowania ścianek w tętnicach.

TRZYMAM DIETĘ, ALE NIE MOGĘ SCHUDNĄĆ z brzucha oraz ud a moje samopoczucie cały czas się pogarsza – jakie są przyczyny, co można zrobić? Więcej na szkoleniu tutaj  Z kodem : MD30 oszczędzasz 21zł (-30%)

  1. Łagodzi objawy zapalenia stawów.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

 

snp:motywator
VideoBlog: www.motywator.tv
insta: https://www.instagram.com/motywator.tv/

_________________________________________

Chociaż badania w tym temacie muszą być nadal kontynuowane, wiele osób zgłasza, iż czuję znaczna poprawę, co do kondycji swoich stawów po regularnym spożywaniu kurkumy. Pomogło im w przewlekłych zapaleniach stawu i zmniejszeniu bólu.

  1. Opóźnia starzenie się.

Wolne rodniki oraz stany zapalne odgrywają bardzo dużą role w procesie starzenia. Jak już wcześniej było wspomniane kurkumina zwalcza stany zapalne w organizmie, co znacznie może poprawić kondycje naszej skóry.

Wymienione tutaj korzyści dla zdrowia to tylko nie liczne z nich, jednak ochrona serca i walka z rakiem to spektakularne wyczyn tej przyprawy.

Aby poprawić ogólny stan zdrowia, dodajmy codziennie 1 łyżeczkę kurkumy do naszych codziennych posiłków np.: koktajlu czy zupy.

Niestety kurkumina jest słabo wchłaniana przez nasz organizm. Na szczęście istnieje kilka sposobów na zwiększenie absorpcji, jednym z nich jest dodanie szczypty czarnego pieprzu.

źródła:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19594223
http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0031211
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18462866
https://umm.edu/health/medical/altmed/herb/turmeric
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19233493
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22407780
http://www.immunityageing.com/content/7/1/1




4 Komentarze

Dodaj komentarz