Myślisz, że zdrowe jedzenie jest drogie ?

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Spróbuj tych: ProbiotykiTarczycaJelitaOdchudzanieInsulinoopornośćCukrzyca II

Podziel się ze znajomymi :)
  • 87
  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    89
    Shares

Nie jest prawdą, że zdrowa dieta dużo kosztuje. Jest wprost przeciwnie – zdrowe produkty są tanie i łatwo dostępne. Dodatkowe zyski ze zdrowej diety to dobre samopoczucie i mniej pieniędzy wydawanych na leczenie.

Wiele osób jest przekonanych, że dieta zdrowa oznacza duże wydatki. To nieprawda!


Podobnie jak polskie kasze. Jabłko jako przekąska na „mały głód” w ciągu dnia jest na pewno i zdrowszym, i tańszym rozwiązaniem niż pączek. Wędliny są stosunkowo drogie, ale należy je ograniczać w diecie i lepiej nie jeść ich codziennie.

Stosując zdrowe zasady żywienia oszczędzamy też pieniądze na leczenie: mniej prawdopodobne jest wtedy zachorowanie na cukrzycę typu 2, miażdżycę, osteoporozę, nadciśnienie i szereg innych chorób.

Naucz się jak wzmocnić odporność dbając o jelita?

Czy wiesz, że 80% układu odpornościowego człowieka znajduje się w jelitach. Tam mieszkają bakterie, które sprawiają, że nie chorujesz. Naukowcy odkryli, że dzieci rodzoną drogą cesarskiego cięcia statystycznie częściej choruj (alergia, astma, choroby autoimmunologiczne ). Dowiedz się jak zadbać o jelita w pierwszych miesiącach życia dziecka aby zmniejszyć ryzyko chorób

Pamiętajmy, że hierarchie w odżywianiu ustala się miesiącami a często latami. Jeżeli jesteś początkującą osobą nie będziesz testować diety Samuraja tylko w pierwszym kroku usuniesz syrop glukozowo fruktozowy, kwasy tłuszczowe trans i dorzucisz dużą ilość owoców zamiast codziennych czekolad i batonów. W kolejnych miesiącach będziesz myśleć co tu można usprawnić w naszym jadłospisie i wtedy możesz myśleć o różnych strategiach np. Carb targeting, IFY itp.

Jak wprowadzać zdrową dietę?

Dr n. med. Magdalena Warchoł, dietetyk kliniczny, przekonuje, że złe nawyki żywieniowe można zmienić na dobre, ale pod dwoma warunkami:

  • Stopniowo. Rewolucje nie są dobre, bo zmian nie da się raczej wprowadzić wówczas na stałe. Lepiej robić to powoli, czyli np. zacząć od zamiany makaronu pszennego na razowy, bułek pszennych codziennie na kilka tygodniowo, ugotowania gulaszu, w którym mięso będzie stanowić 1/3 składników, a 2/3 – sezonowe warzywa.
  • Z planem. Spontaniczność tu nie popłaca, bo łatwiej sięgnąć po niezdrową przekąskę. Warto zatem na dzień przed zaplanować wszystkie pięć posiłków. I nie podjadać między nimi.

165495_614079785271470_1013228863_n

Justyna Wojteczek (www.zdrowie.pap.pl)

Naucz się jak wzmocnić odporność dbając o jelita?

Czy wiesz, że 80% układu odpornościowego człowieka znajduje się w jelitach. Tam mieszkają bakterie, które sprawiają, że nie chorujesz. Naukowcy odkryli, że dzieci rodzoną drogą cesarskiego cięcia statystycznie częściej choruj (alergia, astma, choroby autoimmunologiczne ). Dowiedz się jak zadbać o jelita w pierwszych miesiącach życia dziecka aby zmniejszyć ryzyko chorób




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz