Fighterki i fighterzy:
Coraz częściej piszecie do mnie prosząc o wskazówki odnośnie ostatniego półmetka cięcia wagi. Faza przed walką jest to okres ostatnich 10-14 dni do wydarzenia. Dla Was jest to kulminacyjny moment przygotowań i powinniście mieć świadomość, że dobry efekt końcowy jest wykładnią prawidłowo przeprowadzonej fazy przygotowawczej i offseasonowej, w których istotne było sumienne podejście do dietoterapii i suplementacji. W ramach szkoleń, które prowadzę z zakresu „Żywienia i suplementacji w sportach walki” będę dokładnie omawiał wszystkie fazy przygotowawcze w MMA i innych SW. Pamiętajcie, że Wasza forma na walce jest determinowana przez odpowiednio przeprowadzony okres odwodnienia oraz skuteczną rekuperację po ważeniu.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Tymczasem w odpowiedzi na Wasze zapytania umieszczam klasyczne i najczęstsze błędy jakie popełniacie w okresie przed walką:
• Zły rozkład makroskładników
• Zbyt niska lub zbyt wysoka podaż kaloryczna
• Nieodpowiedni dobór produktów żywieniowych
• Przedwczesna eliminacja soli z diety – wzrost poziomu aldosteronu
• Drastyczne i przedwczesne ograniczanie podaży wody – wzrost poziomu aldosteronu i wazopresyny
• Utrzymywanie organizmu w wysokiej temperaturze otoczenia w celu zwiększenia potliwości
• Zatrzymanie wody – nietolerancje pokarmowe, stany zapalne, nietolerancja histaminy, niedoczynność tarczycy, nadmierny i chroniczny stres przed walką, wyczerpanie nadnerczy, nadmierna aktywacja współczulna, nadmiar węglowodanów, zła tolerancja glukozy, nieodpowiednia podaż elektrolitów
• Używanie diuretyków syntetycznych
• Odwadnianie powyżej 5% masy ciała
• Brak skutecznego opróżnienia jelit przed ważeniem

 

Jacek Feldman

PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

Dietetyka i suplementacja, poziom II

Potrzebujesz diety na odchudzanie ?

Po nocach słyszę te głosy „Damian a jesz jajka na śniadanie, Damian a czy stosujesz pieczywo, nabiał, pizzę, paluszki ….. Damian jak się odżywiasz?” Postanowiłem spisać wszystkie moje ulubione posiłki i stworzyć gotowe jadłospisy
Sprawdź szczegóły 

Dietetyka i suplementacja, poziom II

Metodyka treningu, poziom II

 

 

Jak użyteczny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

DARMOWY E-BOOK WPROWADZENIE DO ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH

e-book jest darmowym wprowadzeniem do kolejnych edycji tej książki. Jeżeli chcesz ściągnąć aktualną wersję i być informowany o uaktualnieniach tej książki zostaw swojego maila.

POBIERZ EBOOKA