10 przyczyn ciągłego bólu nóg i sposoby jak to naprawić

Podziel się ze znajomymi :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Czy wiesz , że przyczyną problemów z otyłością i nadwagą mogą być zaburzenia w naszej mikroflorze jelitowej ? Więcej na szkoleniu tutaj Z kodem : MD30 oszczędzasz 21zł (-30%)

Chodzenie jest uważane za jedną z najprostszych i najbardziej skutecznych form ćwiczeń. To prawda, tak długo, do puki nie mamy do czynienia z bólem stóp który sprawia, że ​​każdy krok jest bolesny. Bóle stóp to powszechny problem. Prawie jeden na pięciu dorosłych w badaniu społeczności w celu oceny występowania problemu zgłosił bóle stóp. Badanie z 2008r opublikowane w „Journal of Foot and Ankle” wykazało, że problem ten był bardziej powszechny u kobiet niż u mężczyzn, a przede wszystkim związany z podeszłym wiekiem, otyłością i bólem w innych częściach ciała.

Kliknij poniżej w „Polub tę stronę”, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach z mojego bloga.

___________________________________________

Większość z nas nie poświęca wiele starań, aby zadbać o stopy, aż do momentu kiedy jest za późno i cierpimy w bólu. Łatwo jest wziąć je za niezawodne kiedy funkcjonują prawidłowo i bezboleśnie. Nasze stopy wytrzymują nacisk naszej masy ciała, gdy stoimy i zapewniają nam poruszanie się z łatwością. Stopa ma prawie tyle samo kości ile jest kości dłoni i nadgarstka. Ból lub dyskomfort może pojawić się w palcach, piętach, łuku stpy, lub innych częściach podeszwy stopy. Może wahać się od łagodnego do ciężkiego i może trwać przez krótki czas lub być stałym problemem. Bez względu na to, ból stóp to nie jest przyjemność szczególnie jeśli towarzyszy większości codziennych czynności.

Ból stóp może wynikać z kilku przyczyn, zarówno czynników stylu życia jak i poważnych problemów zdrowotnych.
Można pozbyć się łagodnego bólu domowymi sposobami. Jednak w przypadku poważnego bólu, trzeba odwiedzić podologa.

1. Buty na bardzo wysokim obcasie

Jedną z głównych przyczyn bólu stóp jest noszenie butów na wysokim obcasie, ponieważ nakłada duży nacisk na okolice palców. Każdy obcas mający ponad 2,5 cala powoduje położenie dużego nacisku na śródstopie i zwężenie naturalnego kształtu Twojej stopy, co prowadzi do bólu. Oprócz bólu, wysokie obcasy mogą przyczynić się do wielu patologii, takich jak złamania, zapalenie kaletki, skręcenia kostki i nerwiaka.

Aby rozwiązać ten problem:

TRZYMAM DIETĘ, ALE NIE MOGĘ SCHUDNĄĆ z brzucha oraz ud a moje samopoczucie cały czas się pogarsza – jakie są przyczyny, co można zrobić? Więcej na szkoleniu tutaj  Z kodem : MD30 oszczędzasz 21zł (-30%)

  • Wybierz buty na grubszych obcasach dla utrzymania lepszej równowagi i zmniejszonego nacisku.
  • Zmieniaj obuwie z wysokich obcasów na niższe jeśli zaczynasz odczuwać bóle stóp, przyda im się odpoczynek.
  • Lepiej zdecydować się na buty na obcasie z odkrytymi palcami, ponieważ ten rodzaj buta ogranicza nacisk i dyskomfort.
  • Jeśli masz pęcherze, zdecyduj się na plastry i poduszki na pęcherze, które można łatwo znaleźć na rynku.
  • Po długim dniu pełnym wrażeń, dobrze jest moczyć nogi w ciepłej wodzie z odrobiną soli przez 15 minut.
  • Przed pójściem do łóżka, zrób podeszwom twoich stóp miły masaż. To pomaga poprawić krążenie i zmniejszyć ból.

2. Złe dopasowanie obuwia

Noszenie butów źle dopasowanych może również powodować bóle stóp. Jeżeli buty są zbyt ciasne lub zbyt wąskie, palce muszą znosić duży nacisk. Zaczynają wtedy ocierać o buty, co powoduje podrażnienie i ból. Gdy jesteś na nogach przez większość czasu, chodząc w butach, które nie pasują jest to również szkodliwe dla mięśni, stawów i więzadeł twoich stóp, nóg, bioder i pleców. Ważne jest, aby sprawdzić swój rozmiar buta od czasu do czasu. Stopy cały czas zmieniają się wraz z wiekiem. Stopy mierz co najmniej raz w roku, gdy jesteś na zakupach po buty.

Aby rozwiązać ten problem:

  • Zainwestuj w dobrej, solidne buty które zapewnią również wsparcie kostkom
  • Regularnie kupuj nowe buty, około co 6 do 8 miesięcy.
  • Zawsze kupuj buty późnym popołudniem. Twoje stopy mają tendencję do pęcznienia, bowiem chodzą przez większą część dnia, a będziesz chciał kupić buty, które dadzą Ci komfort od rana do nocy.
  • Robiąc zakupy na parę butów, upewnij się, że przymierzyłeś oba buty i przejdź w nich kilka kroków
  • Wraz z butami, szukaj skarpetek, które posiadają specjalną wyściółkę w konkretnych obszarach, takich jak obszary palców i pięt.
  • W razie potrzeby skonsultuj się z podologiem, który pomoże Ci wybrać odpowiedni rodzaj obuwia.

3. Ciąża

Bóle stóp to powszechny problem w czasie ciąży, podobnie jak w trakcie choroby, powrót napięcia, zmęczenia i obrzmienie. Twoje nogi i stopy stają się bardziej zmęczone z powodu wzrastającej masy ciała. Ponieważ przyrost masy ciała trwa, kobiecy punkt ciężkości zostaje całkowicie zmieniony. Stawia to dodatkową presję na kolanach i stopach. Bóle stóp często postępują i są gorsze, szczególnie w drugim i trzecim trymestrze. Dobrą informacją jest to, że ustaną one po porodzie.

W międzyczasie, aby rozwiązać ten problem:

  • Trzymaj nogi uniesione tak często, jak to tylko możliwe.
  • Pij dużo płynów, ponieważ odwodnienie może pogorszyć obrzęk oraz ból.
  • Popraw swoje krążenie wykonując drobne ćwiczenia.
  • Gdy odpoczywasz trzymaj nogi uniesione wyżej i umieścić zimny kompres na nogach na 15 do 20 minut, 2 lub 3 razy dziennie.

4. Wrastające paznokcie

Wrastające paznokcie powodują uczucie pulsowania, są bolesne i zazwyczaj występują u dużych palców. Wrośnięty paznokieć występuje, gdy krawędź boczna twojej płytki paznokcia jest skrzywiona w dół i rośnie w głąb do skóry palca, co powoduje ból, który sprawia, że każda czynność staje się kłopotem. Noszenie butów, które są zbyt ciasne lub zbyt wąskie może nasilać problem wrośniętych paznokci.

Aby rozwiązać ten problem:

  • Stopy mocz w ciepłej wodzie kilka razy dziennie, aby zmniejszyć obrzęk, ból i tkliwość. Aby zwiększyć skuteczność, dodać trochę soli Epsom lub ocet jabłkowy.
  • Po kąpieli korzystając nici delikatnie unieść krawędź paznokcia, tak żeby nie rosła w głąb skóry.
  • Możesz przyciąć paznokieć kontrolując, czy nie ma żadnej infekcji.
  • W przypadku wystąpienia infekcji, należy zawsze skonsultować się z lekarzem lub padologiem.
  • Aby uniknąć tego problemu, należy zawsze obcinać paznokcie prosto i nie zaokrąglać rogów paznokcia w dół.

5. Pozostawanie w pozycji stojącej przez dłuższy czas

Stanie jest naturalną ludzką postawą, ale praca w pozycji stojącej na bieżąco na długie godziny może powodować ból nóg oraz obrzęki nóg. To nawet zwiększa ryzyko wystąpienia różnych problemów związanych ze stopami i nogami, ze względu na zwiększoną presję na kości, stawy, ścięgna, mięśnie i wiązadła. Ponadto, stanie przez dłuższy czas przyspiesza zmęczenie.

Aby rozwiązać ten problem:

  • Jeśli Twoja praca wymaga, że ​​stoisz przez większość czasu, musisz nosić wygodne buty.
  • Stojąc, okresowo przenoś swój ciężar ciała z jednej nogi na drugą.
  • Weź siedzące 10 minut przerwy na każdą godzinę stania.
  • Unikać ekstremalnych ruchów jak zginanie, rozciąganie i skręcanie.
  • Od czasu do czasu, rozprostuj nogi.
  • Rzuć zimne lub zamrożone butelki wody pod stopy i roluj przez około 20 minut przed pójściem do łóżka.         
  •  Śpij z poduszką podłożoną pod nogami tak aby były one uniesione wyżej niż pozostałe części ciała, to przyniesie ulgę w bólu i zniweluje obrzęki

 

6. Płaskostopie

Dla tych, którzy mają płaskostopie, dyskomfort i ból jest częstym problemem. Płaskostopie jest często dziedziczną wadą stóp, która eliminuje łuk stopy. Jednak problem ten może się rozwijać z powodu noszenia wysokich obcasów przez dłuższy czas lub powtarzających się długich godzin stojąc w pracy. Płaski kształt podeszwy twoich stóp powoduje obciążenie więzadeł kostek. To powoduje natomiast ból w kostkach jak i stopach oraz sztywność w dolnej części pleców.

Aby rozwiązać ten problem:

  • Chodź boso, zwłaszcza na terenach, takich jak plaża, kiedy tylko możesz to dobry trening dla zmęczonych stóp i mięśni.
  • Wykonuj ćwiczenia rozciągające, aby rozciągnąć i wydłużyć ścięgno Achillesa i tylne mięśnie łydki.
  • Upewnij się, aby kupić buty z odpowiedniego rodzaju wsparciem, takim jak podpora łukowa, albo spróbować uzyskać niestandardową ortezę.

7. Wysoka zawartość kwasu moczowego w organizmie

Wysoki poziom kwasu moczowego w organizmie jest inną przyczyną bólu stóp. Kwas moczowy jest produktem odpadowym utleniania puryn i zazwyczaj jest wydalany z moczem. Duża ilość kwasu moczowego w organizmie jest jedną z głównych przyczyn dny moczanowej, w której kryształy kwasu moczowego są odkładane w chłodniejszych częściach ciała, takich jak stawy rąk lub stóp. Kryształy kwasu moczowego powodują zapalenie stawów, co powoduje ból stóp, i innych części ciała.

Aby rozwiązać ten problem:

  • Pij dużo wody, aby pomóc w optymalizacji filtrowania kwasu moczowego.
  • Unikaj białka zwierzęcego, takiego jak mięso, podroby, ryby i drób.
  • Unikaj roślin strączkowych, drożdży, grzybów, szparagi i fasolę, które są bogate w puryny.
  • Jedz pokarmy bogate w błonnik.
  • Jedz pokarmy złożone z węglowodanów skrobiowych, które zawierają tylko niewielkie ilości puryn.
  • Ogranicz spożycie alkoholu.
  • Wykonuj regularne ćwiczenia i utrzymuj zdrową wagę.

8. Haluksy

Haluksy są inną częstą przyczyną bólu stopy. W prostych słowach, bolący guz jest to deformacja, która rozwija się na dużym palcu u stopy. Może mieć wpływ na jeden lub oba duże palce. Ludzie, którzy mają haluksy cierpią na ból w stopach, jak również biodrach, kolanach i dolnej części pleców.Zwyrodnienie to może powodować bardzo silny ból podczas chodzenia, a także zmniejszoną elastyczność palucha. Haluksy są progresywne i zazwyczaj z czasem jest coraz gorzej, więc ból może zwiększać się z czasem.Zwiększają również ryzyko pojawienia się odcisków i modzeli.

Aby rozwiązać ten problem:

  • Aby złagodzić ból, należy zastosować zimny kompres na obszarze zagrożonym.
  • Masuj obszar codziennie ciepłym olejem.
  • Roluj piłkę tenisową pod podeszwą stopy, gdy czujesz spięcie i ból.
  • Zadbaj o odpowiednie obuwie, szeroki nosek i niski obcas, w celu zmniejszenia nasilenia bólu.
  • Unikaj noszenia ciasnych butów, ze spiczastymi noskami i wysokim obcasem.
  • Stosuj wkładki ortopedyczne i innego rodzaju pomoce aby pomóc złagodzić ból.
  • Jeśli jest to wymagane, haluks może być usunięty chirurgicznie.

9. Cukrzyca

Będąc cukrzykiem, jesteś narażony na wyższe ryzyko wystąpienia neuropatii cukrzycowej, która powoduje uszkodzenie nerwów w stopach. Objawy neuropatii obejmują pieczenie lub mrowienie ból i czasami drętwienie. Bóle stóp z powodu neuropatii są jednym z czynników, który wpływa na zdolność chodzenia. W wielu przypadkach, cukrzyca może powodować słabe krążenie krwi w dolnej części korpusu, szczególnie kończyn dolnych i stóp. To słabe krążenie powoduje napięcie i bóle stóp.

Aby rozwiązać ten problem:

  • Podejmij niezbędne kroki, aby utrzymać poziom cukru we krwi pod kontrolą.
  • Oczyszczaj nogi codziennie za pomocą ciepłej wody i łagodnego mydła antyseptycznego. Używaj miękkich ręczników do osuszenia stóp i między palcami.
  • Skonsultuj się z lekarzem i stosuj jego zalecenia

10. Zapalenie powięzi podeszwy

 Rozlane zapalenie powięzi podeszwy to problem znany również jako „pięta biegacza”, jest inną częstą przyczyną bólu stopy. Powoduje ostry ból pięt i podeszwy stóp. Ból jest często najgorszy w godzinach porannych, kiedy stawiasz pierwsze kroki z łóżka, lub jeśli zostałeś w pozycji siedzącej lub leżącej na dłuższą chwilę. Zapalenie powięzi podeszwy z zapaleniem rozcięgna podeszwowego, grubego pasma tkanki, które biegnie wzdłuż dolnej części stopy od pięty do palców jest powszechne u sportowców, którzy często biegają i skaczą oraz ludzi w średnim wieku, którzy mają nadwagę.

Aby rozwiązać ten problem:

  • Stosuj ćwiczenia rozciągające, które angażują stopy i dolne mięśnie nóg, kilka razy dziennie.
  • Masaż stóp, ciepłym olejem kilka razy dziennie.
  • Stosuj zimne okłady 15 do 20 minut, 3 do 4 razy dziennie w celu zmniejszenia obrzęku.
  • Ogranicz noszenie obuwia na wysokich obcasach.
  • Noś buty, które zapewniają odpowiednie podparcie łuku stopy.
  • Unikaj stania na nogach przez długie okresy czasu.




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz